چالشی که بی‌کفایتی حکام عربستانی در کنگره جهانی حج امسال به وجود آورد حال به بوته آزمایشی برای سازمان‌های مدعی حقوق بشر تبدیل شده است.

منابه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حج امسال با بی‌تدبیری و بی‌کفایتی حکام سعودی با چالشی عظیم مواجه شد که طی آن قریب به 4000 نفر در این کنگره جهانی جان خود را از دست دادند. شهادت بسیاری از حجاج بیت‌الله الحرام این گوشزد را به جامعه جهانی می‎کند که باید بازنگری دقیق و وسیعی در مدیریت حج صورت گیرد. چرا که سکوت خائن‎الحرمین در پی حوادث حج امسال نشان داد، سلاطین وهابی هیچ پاسخی در برابر فجایعی که در حرم امن الهی به وقوع می‌پیوندد، ندارند. پس بر تمامی ملت‌ها و دولتهای اسلامی واجب است که گامی موثر برای جلوگیری از تضییع حقوق انسانی در مناسک حج برداشته و حکام ریاض را در عمل به وظایفشان متعهد کرده و از تکرار چنین وقایع دلخراشی در سالهای آینده جلوگیری کنند.

دولت جمهوری اسلامی ایران از نخستین ساعات وقوع این فاجعه‌ انسانی پیگیر ابعاد حقوقی و مشخص شدن مقصران این فاجعه تلخ و ناگوار بوده است.


مقام معظم رهبری با اشاره به حادثه‌ تأسف‌بار و خونین منا، آن را به‌دلیل جان باختن هزاران نفر از حجاج به‌ویژه صدها نفر از حجاج ایرانی، عزا و مصیبتی واقعی برای ملت ایران خواندند و با اشاره به لزوم تشکیل کمیته‌ی حقیقت‌یاب با حضور کشورهای اسلامی و از جمله ایران، فرمودند: دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان‌باختگان به وظایف خود عمل نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون با خویشتن‌داری و ادب اسلامی، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما این را بدانند که اندک بی‌احترامی به ده‌ها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس‌العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت. (بیانات در مراسم دانش‌آموختگان دانشگا‌های افسری_نوشهر 94/7/8)


دکتر روحانی نیز در واکنش به اهمال و بی‌تفاوتی دولت سعودی در پیگیری ابعاد حادثه منا تاکید کرد: باید روشن شود که در این حادثه افرادی مقصر بوده‌اند یا نه؟ و اگر ثابت شود که عده‌ای از مامورین در این حادثه تقصیر داشته‌اند ما به هیچ عنوان از خون عزیزانمان نخواهیم گذشت. زبان ما در این حادثه زبان عواطف، برادری و ادب بوده و در جای لازم از زبان دیپلماسی استفاده شده است، اگر هم لازم باشد جمهوری اسلامی ایران از زبان اقتدار خودش نیز استفاده خواهد کرد. باید حقیقت این مسأله به طور کامل از طریق یک کمیته حقیقت‌یاب برای ما روشن شود تا کشورهای اسلامی و دولت‌های اسلامی بدانند چرا این فاجعه به وقوع پیوست و باید مطمئن شوند که برای سال‌های آینده چنین فجایعی به وقوع نمی‌پیوندد.


محمدجواد ظریف در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از ابتدای فاجعه منا تمام تمرکزمان روی این بود که سلامتی حجاج را در حد توانی که داریم تضمین کنیم. همچنین تلاش‌ها برای شناسایی مفقودین و پیدا کردن جانباحتگان در سطوح مختلف حاصل شد و این تلاش ها ادامه دارد.


وزیر خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: همکاری عربستان در روزهای ابتدایی بسیار ناقص بود اما در روزهای اخیر این همکاری بهتر شده است.


"مجید تخت روانچی معاون وزیر خارجه کشورمان نیز در همین باره به خبرنگار ما گفت: از همان روز اول فاجعه منا در پی آن بودیم که چگونه با این حادثه برخورد کنیم و به دنبال آن هستیم که این ماجرا به اتمام برسد. وی تاکید کرد: مهم ترین مسئله پذیرش مسئولیت از سوی دولت عربستان است.


حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان که خود از کسانی بود که برای رسیدگی به امور حجاج آسیب دیده به عربستان رفته بود، به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در ستادی که به ریاست وزیر کشور تشکیل شده بر رسیدگی به ابعاد حقوقی فاجعه منا میان وزارت خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری تأکید شده است.


وی درباره رسیدگی قضاییه فاجعه منا گفت: طبق کنوانسیون، باید اقدام قضایی از دادگاه‌های محلی شروع شود. مثلا امروز دادستان کل کشور موظف شده تا مستندات منا را جمع‌آوری کند.


معاون حقوقی رئیس جمهور پیش‌تر در این باره گفته بود که دولت کمیته ویژه پیگیری حقوقی در این مورد را تشکیل داده و برای این منظور آماده طرح شکایت در محاکم بین‌المللی است و قرار است تمامی اسناد بین المللی را تهیه و ارائه کنیم. وی تصریح کرد: باید حقوقی از جمله حق حیات هموطنانمان در موسم حج را مورد شناسایی قراردهیم. 


الهام امین‎زاده با بیان اینکه حق کرامت انسانی که در تمام اسناد بین‌المللی موجود است و همه کشورها موظف به اجرای این اسناد هستند را پیگیری خواهیم کرد، ادامه داد:  باید کرامت انسان‎ها در زمان حیات در امنیت و آرامش مدنظر باشد و زمانی هم که افراد وقتی فوت می کنند کرامت درباره اجساد آنها رعایت شود. اسناد و مستندات در این زمینه موجود است. و ما در محاکم مختلف داخلی و بین المللی اقدام خواهیم کرد و اسنادی نیز وجود دارد که ارائه خواهد شد.



وی در ادامه با اشاره به ابعاد تشکیل این کمیته از مبانی حقوقی می‌گوید: در اینگونه مواقع کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شده و قصور و تقصیر دولت میزبان را اثبات می‌کنند و پس از اثبات، جبرانها و مجازاتهایی نیز لازم می‌شود. در صورتی که آن کشور میزبان مهمانان خارجی باشد نیز نمایندگان کشورهای مهمان مانند ایران و نیجریه و کشورهایی که کشته دادند باید در این کمیته حقیقت یاب ناظر باشند. 


اسحاق جهانگیری معاون اول دولت نیز اعلام کرد که باید نماینده جمهوری اسلامی ایران ناظر بر فعالیت کمیته حقیقت‌یاب باشد. این کمیته باید عوامل را شناسایی کرده و به مجازات برساند. همچنین خسارت را به قربانیان بپردازد. باید تضمین دهد در آینده تکرار نشود. مناسک حج هر سال تکرار می شود. آیا دولت عربستان در تمام مراحل پیشگیری، مجازات، جبران خسارت و تضمین برای جلوگیری از تکرار را می خواهد انجام دهد؟ اگر در این کمیته این قصور اثبات شود، مراحل آتی نیز می‌تواند آسانتر باشد.


علی ماروسی رئیس شورای علمی مشورتی مرکز حقوقی و داوری لاهه HCLA  در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان کرد: اکنون هر ذهن منطقی می‌تواند این نتیجه گیری را بنماید که با توجه به اقدامات اخیر  مسئولین عربستانی علیه اتباع ایرانی، از جمله اعدام اتباع، تعرض و توهین به اتباع ایرانی بر مبنای مذهب آنها و بی مبالاتی‌هایی که منجر به درگذشت تعداد زیادی از اتباع کشور شده، روشن است که دولت عربستان و یا محاکمی که به طور کامل در سیطره دولت آن است صلاحیت رسیدگی به حوادث اخیر را ندارند. لذا  اکنون زمان آن است که ضمن بررسی تمام موضوعات، مستندات، رویه‌های قضایی و بررسی دورنمای اقدامات، بر اساس استانداردهای بین المللی، نسبت به احقاق حقوق اتباع از طریق نهادهای صلاحیت‌دار اعم از دیوانهای بین‌المللی و یا با تشکیل مراجع موردی ad hoc  اقدامات لازم را به عمل آورد.










پیگیری های حقوقی قربانیان حج /تقابل حقوق بشر با دلارهای ...

www.yjc.ir › سیاسی › دولت

۳۵ دقیقه پیش - چالشی که بی‌کفایتی حکام عربستانی در کنگره جهانی حج امسال به وجود آورد حال به بوته آزمایشی برای سازمان‌های مدعی حقوق بشر تبدیل شده است.

پیگیری های حقوقی قربانیان حج /تقابل حقوق بشر ... - خبرچه

khabarche.ir/.../پیگیری-های-حقوقی-قربانیان-حج--تقابل-حقوق-بشر-...

۱۸ دقیقه پیش - عصر چهارشنبه پانزدهم مهر ماه 1394 خبر پیگیری های حقوقی قربانیان حج /تقابل حقوق بشر با دلارهای نفتی در فاجعه منا.

پیگیری های حقوقی قربانیان حج /تقابل حقوق بشر با دلارهای ...

www.bestofday.ir/text-201510071825029175

۳۵ دقیقه پیش - چالشی که بی‌کفایتی حکام عربستانی در کنگره جهانی حج امسال به وجود آورد حال به بوته آزمایشی برای سازمان‌های مدعی حقوق بشر تبدیل شده.

پیگیری های حقوقی قربانیان حج تقابل حقوق بشر با دلارهای ...

tour.arifun.in/p1429428_پیگیری-های-حقوقی-قربانیان-حج-تقابل-حقو...

پیگیری های حقوقی قربانیان حج تقابل حقوق بشر با دلارهای نفتی در فاجعه منا - تور در این باره نوشت: پیگیری های حقوقی قربانیان حج تقابل حقوق بشر با دلارهای ...

تشریح آخرین پیگیری‌های حقوقی دولت در فاجعه منا - فارس

www.farsnews.com/13940711001202

۴ روز پیش - معاون حقوقی رئیس جمهور آخرین پیگیری‌های حقوقی دولت را نسبت به ... پرداخت خسارت به بازماندگان قربانیان دیگر موضوعی است که پیگیری آن در ... را مجازات عاملینی دانست که بدون دقت و تبحر در انجام مناسک حج مسئول اداره آن بودند.

پرونده قربانیان حج روی میز قوه قضائیه/ مرگ ۵ هزار حاجی در ۴۰ ...

www.mehrnews.com/.../پرونده-قربانیان-حج-روی-میز-قوه-قضائیه-مرگ-...

۳ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - و حالا در حج تمتع سال ۱۳۹۴ دو حادثه دیگر آمار قربانیان حج را افزایش داد. ... گفته های مقام معظم رهبری در حالی است که اسناد و مدارک موجود از دیدگاه حقوق بین الملل ... معاون قوه قضائیه: بخش بین الملل قوه قضائیه مسئله را پیگیری می کند.

پایگاه اطلاع رسانی دولت - تشریح پیگیری های حقوقی دولت ...

www.dolat.ir/NSite/FullStory/?Id=267737

۶ روز پیش - تشریح پیگیری های حقوقی دولت درباره حادثه تلخ منا/ آخرین وضعیت انتقال ... این سئوال که چه تضمینی است در سالهای آتی مناسک حج قربانی نگیرد؟

الف - تشریح آخرین پیگیری‌های حقوقی دولت در فاجعه منا

alef.ir/vdcgny9xxak9yx4.rpra.html?29txt

۴ روز پیش - معاون حقوقی رئیس جمهور آخرین پیگیری‌های حقوقی دولت را نسبت به فاجعه ... را مجازات عاملینی دانست که بدون دقت و تبحر در انجام مناسک حج مسئول اداره آن بودند. ... مویه های خانواده های قربانیان فاجعه منا در فرودگاه/ بدتر از روز قیامت بود.

پرونده قربانیان حج روی میز قوه قضائیه - سایت خبری ...

www.tabnak.ir › صفحه نخست › اجتماعی

۳ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - و حالا در حج تمتع سال ۱۳۹۴ دو حادثه دیگر آمار قربانیان حج را افزایش داد. ... گفته های مقام معظم رهبری در حالی است که اسناد و مدارک موجود از دیدگاه حقوق بین الملل ... معاون قوه قضائیه: بخش بین الملل قوه قضائیه مسئله را پیگیری می کند.

دستور رئیس جمهور به دستگاه‌ها برای تسهیل و سرعت در انتقال ...

www.hajnews.ir/Default.aspx?tabid=89&ID=5790

۸ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - جلسه ستاد ویژه پیگیری واقعه منا بلافاصله پس از بازگشت رییس جمهوری از ... دستورات لازم برای ادامه پیگیری ها، تسهیل و سرعت در انتقال قربانیان و مصدومان ... به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ... ها و امکانات کشور و ادامه پیگیری های لازم اجرایی و حقوقی و همچنین مذاکرات با  ...

سایت جماران - شمار قربانیان و مفقودان ایرانی فاجعه منا همچنان ...

www.jamaran.ir/...های.../تعداد_جان_باختگان_ایرانی_به_136_نفر_رسید...

۸ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - او گفت: متاسفانه پس از بررسی های امروز، تعداد قربانیان ایرانی فاجعه ..... رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با ارائه چهار شماره تلفن جهت پیگیری ... کمیته چهارم کمیته آمار و اطلاعات، کمیته پنجم تیم حقوقی و کمیته ششم  ...

با وقوع حوادث حج، دولت عربستان یک علامت سوال روی کفایت ...

dana.ir/News/450674.html

۲ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - شبکه اطلاع رسانی راه دانا-با وقوع حوادث حج، دولت عربستان یک علامت ... با فشار به آل سعود، باید خواستار پیگیری حقوق خسارت دیدگان حوادث حج ... حج گفت: از آنجایی که حوادث مناسک حج، قربانیانی از ملیت های مختلف وجود داشته است، احتمال می رود دولت سعودی در صدد عدم پیگیری حقوق قربانیان با وسائل مختلف از جمله  ...

[PDF]با نبود امنیت، می توان در وجوب حج تشکیک کرد

www.magiran.com/ppdf/nppdf/2387/p0238724090031.pdf

۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - رئیسی درخصوص شعبه رسیدگی به شکایات خانواده های قربانیان حادثه ... حقوقی و دادستانی نیز پیگیری های حقوقی را از طریق نهادهای بین المللی.

نوبخت: فاجعه منا را به صورت حقوقی پیگیری می‌کنیم | کرج رسا

karajrasa.ir/نوبخت-فاجعه-منا-را-به-صورت-حقوقی-پیگیری/

۴ روز پیش - نوبخت: فاجعه منا را به صورت حقوقی پیگیری می‌کنیم ... به کشور منتقل شد، حجاج عزیز به میهن بازگشتند و همچنین اتمام مناسک حج انجام خواهیم داد. ... گرفته است، تاکید کرد: مسایل حقوقی قربانیان این فاجعه را نیز دنبال خواهیم کرد. ... ۴۶۵ نفر از این جانباختگان زایران ایرانی بودند که با پیگیری های متعدد، پیکر ۱۰۴  ...

با نبود امنیت - روزنامه شرق

sharghdaily.ir/News/.../با-نبود-امنیت،-می‌توان-در--وجوب-حج-تشکیک-کر...

۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - کشورهای مسلمان برای مدیریت حج چاره‌ای بیندیشند ... رئیسی درخصوص شعبه رسیدگی به شکایات خانواده‌های قربانیان حادثه منا گفت: ما به‌دنبال این ... اکنون مقرر شده وزارت خارجه پیگیری‌های سیاسی، حقوقی و دادستانی نیز پیگیری‌های  ...

برای شکایت از سعودی ها، دادستانی شعبه ویژه دایر کرد ... - ...

www.titr24.com/News.aspx?NewsID=hI03dTduHxkn...

۱۸ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - او گفت: این مسئله شوخی نیست که از آن بگذریم چراکه مراسم حج هر سال تکرار می شود و نمی توان ... او گفت: اگر دولت عربستان پیگیر خواسته های قانونی، حقوقی، شرعی و انسانی ما نباشد بدون ... شمار قربانیان ایرانی فاجعه منا ۴۶۴ تن.

اسامی و عکس زائران فوت شده حادثه مکه + عکس | فرهنگ نیوز

www.farhangnews.ir/content/143170

۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری حقوقی حادثه عربستان خبرداد و گفت: در ... ایرج حریرچی اظهارداشت: ۴ نفر از زائران ایرانی حادثه دیده در بیمارستان های هلال احمر در مکه بستری هستند که .... ادعای حمل اجساد قربانیان فاجعه منا با لودر!

تشریح پیگیری های حقوقی دولت در فاجعه منا - خبرگزاری حج

hajj.ir/14/61742

۳ روز پیش - تشریح پیگیری های حقوقی دولت در فاجعه منا ... مساله سوم پرداخت خسارت برای قربانیان است که شامل دیه و سایر خسارات معنوی به خانواده ها می شود.

طرح لغو حج عمره/پرونده قضایی پلیس های فاسد فرودگاه

irinn.ir/news/.../طرح-لغو-حج-عمرهپرونده-قضایی-پلیس-های-فاسد-فرودگ...

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیگیری های دستگاه دیپلماسی کشور و سازمان حج و زیارت تا ... انتقال پیکرهای ۹۸نفر دیگر از قربانیان منا به کشور.

خبرگزاری بین المللی تسنیم - ظریف: احقاق حقوق قربانیان ...

www.tasnimnews.com/Home/Single/784467

۸ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی به بیست و هشتمین یادواره شهدای شیمیایی سردشت گفت: پیگیری‌های این وزارتخانه  ...

تشریح پیگیری های حقوقی دولت درباره فاجعه منا/ امین زاده ...

tnews.ir › سیاسی › دولت

۶ روز پیش - تشریح پیگیری های حقوقی دولت درباره فاجعه منا/ امین زاده: فقط کشور ... طرح این سؤال که «چه تضمینی است در سال‌های آتی مناسک حج قربانی نگیرد؟

PressTV-ظریف: حادثه منا پیگرد حقوقی می‌شود

www.presstv.ir/DetailFa/2015/09/28/.../Iran-legal-action-Mina-crush-Zari...

۶ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وزیر خارجه ایران می‌گوید پیگیری‌‌های سیاسی و حقوقی حادثه منا با جدیت و ... اما سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت ایران می‌گوید شمار قربانیان حدود  ...

یالثارات - پیگیری حقوقی-سیاسی حادثه منا توسط ایران

www.yalasarat.com/vdcaeen6a49n601.k5k4.html

۴ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پیگیری حقوقی-سیاسی حادثه منا توسط ایران ... سیما از نیویورک با تسلیت حادثه اخیر منا به خانواده های قربانیان این حادثه و آرزوی سلامتی ... هایی که در حج حضور داشته اند و یکی از آنها آسیب دیده، اولویت مهم ما در پیگیری حادثه منا است.

دولت پیگیر احقاق حقوق حادثه دیدگان منا است - تدبیر و امید

tadbirvaomid.ir/fa/news/.../دولت-پیگیر-احقاق-حقوق-حادثه-دیدگان-منا-ا...

۵ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ... های قربانیان حادثه منا گفت: دولت به طور جدی، پیگیر احقاق حقوق حادثه ... به پیگیری هایی که مستقیماً از ساعات اولیه با ارتباط با مسئولان حج و  ...

حادثه حج؛ روحانی سفر به سازمان ملل را نیمه‌کاره می‌گذارد - BBC ...

www.bbc.com/persian/iran/2015/.../150928_l26_rouhani_un_hajj_saudi

۶ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وزیر امور خارجه ایران هم گفته است پیگیری حقوقی و سیاسی حادثه حج در دستور کار ... می‌دهد و برای شرکت در مراسم انتقال اجساد قربانیان حج به تهران برمی‌گردد. ... طرح اجرای توافق هسته ای در کمیسیون های انرژی و امنیت ملی تصویب شد.

دولت بهار:پرونده قربانیان حج روی میز قوه قضائیه/ مرگ ۵ هزار ...

www.dolatebahar.com/telex-160166.html

۳ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - و حالا در حج تمتع سال ۱۳۹۴ دو حادثه دیگر آمار قربانیان حج را افزایش داد. ... گفته های مقام معظم رهبری در حالی است که اسناد و مدارک موجود از دیدگاه حقوق بین الملل ... معاون قوه قضائیه: بخش بین الملل قوه قضائیه مسئله را پیگیری می کند.

جام جم آنلاین-دستور روحانی به دستگاهها برای ادامه پیگیری ها و ...

www.jamejamonline.ir/newspreview/2112531128020862560

۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ستاد ویژه پیگیری واقعه منا به ریاست رئیس‌ جمهور برگزار شد. دستور روحانی به دستگاهها برای ادامه پیگیری ها و سرعت در انتقال قربانیان و مصدومان منا ... ظرفیت ها و امکانات کشور و ادامه پیگیری های لازم اجرایی و حقوقی و همچنین مذاکرات ... سازمان حج بکار گیرد و امیدواریم با تلاش همه دستگاه های مرتبط، انتقال پیگیری  ...

نوبخت: فاجعه منا را به صورت حقوقی پیگیری می‌کنیم

www.hamshahrionline.ir/details/309201/Iran/politics

۴ روز پیش - نوبخت: فاجعه منا را به صورت حقوقی پیگیری می‌کنیم ... 465 نفر از این جانباختگان زایران ایرانی بودند که با پیگیری های متعدد، پیکر 104 نفر از  ...

دستور روحانی جهت ادامه پیگیری‌ها و سرعت در انتقال قربانیان ...

www.isna.ir/fa/news/.../دستور-روحانی-جهت-ادامه-پیگیری-ها-و-سرعت-در

۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - جلسه ستاد ویژه پیگیری واقعه منا بلافاصله پس از بازگشت رییس جمهور از ... ظرفیت‌ها و امکانات کشور و ادامه پیگیری‌های لازم اجرایی و حقوقی و همچنین مذاکرات ... و سازمان حج بکار گیرد و امیدواریم با تلاش همه دستگاه‌های مرتبط، انتقال  ...

پیگیری حقوقی بر اساس تفاهم نامه های موجود بین ایران و ...

www.ion.ir/News/15856.html

۶ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ایران آنلاین-پیگیری حقوقی بر اساس تفاهم نامه های موجود بین ایران و ... و عربستان و همچنین تفاهم نامه های بین سازمان حج و زیارت و عربستان نیز در حال ... آنها در این فاجعه قربانی شدند، این کمیته حقیقت یاب قبلا سابقه تشکیل در  ...

تشریح آخرین پیگیری‌های حقوقی دولت در فاجعه منا/ ضرورت ...

monitor.shafaqna.com/FA/IR/2106893

۴ روز پیش - تشریح آخرین پیگیری‌های حقوقی دولت در فاجعه منا/ ضرورت تشکیل کمیته ‌حقیقت‌یاب با عضویت کشورهای قربانی فاجعه. ... امروز صورت می گیرد بازگشت نخستین گروه از زائران قزوینی حج تمتع. - قطره  ...

نوبخت: فاجعه منا را به صورت حقوقی پیگیری می کنیم

humanrights-iran.ir/news-47511.aspx

۴ روز پیش - 465 نفر از این جانباختگان زایران ایرانی بودند که با پیگیری های متعدد، پیکر 104 نفر از آن ها با ... کلید واژه: حادثه منا (حج سال 1394) ... اظهارات موسسه حقوق بشر یمن درباره فاجعه منا:این شهدا قربانیان سوء مدیریت و اهمال رژیم سعودی  ...

ایران باید در کمیته حقیقت‌یاب حادثه منا حضور یابد ... - بوکان

bokanpress.ir/?p=38931

۶ روز پیش - معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران باید درکمیته حقیقت یاب حادثه ... است و تضمینی وجود ندارد که حج درسالهای دیگر قربانی نگیرد و واقعا به عهده ... امین‌زاده در پاسخ به پرسش که روند پیگیری‌های حقوقی به چه صورت خواهد بود،  ...

مهر ۱۳۹۴ - کاروان حج حریم یار 34006 یزد

harimyar.blogfa.com/1394/07

۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وی از مردم خواست به شایعات و گمانه زنی هایی که در برخی رسانه های خارجی و سایت های ... وی افزود: به درخواست برخی از کشورها اجساد شماری از قربانیان هم اکنون در عربستان در حال خاکسپاری است . ... دولت فاجعه منا را پیگیری حقوقی می‌کند.

قربانیان عید قربان و چالش قدرت در خاندان ال سعود: asre-nou.net

asre-nou.net/php/view.php?objnr=36036

۴ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - حکایت قربانی شدن مسلمان ها درروز عید قربان حکایت جدیدی نیست . ... آل سعود خادم حرمین بر گزیده شده اند و مدیریت و هماهنگی مراسم حج با حکومت ال سعود هست . ... در نیویورک حضور دارند آیا می توان چنین مطالبه ای را در سطح شورای امنیت پیگیری کرد.؟ شاید این یکی از راه های تعقیب حقوقی قربانیان عید قربان باشد .

عکس های مراسم ورود کشته شده های منا در تهران 11 مهر 94 امروز ...

khandehvane.blog.ir/.../عکس-های-مراسم-ورود-کشته-شده-های-منا-در-تهران-...

۴ روز پیش - تصاویر مراسم استقبال پیکر جان‌ باختگان ایرانی حج عربستان 11/7/94. کلیپ مراسم پیشواز ... تصاویر برای های مراسم استقبال از پیکر جانباختگان حادثه منا 11 مهر 94گزارش تصاویر ... سعودی ها اجساد قربانیان منا را با لودر حمل کردند! ..... تشریح پیگیری های حقوقی دولت درباره حادثه تلخ منا/ آخرین وضعیت انتقال .

اقدامات حقوقی دولت درباره حادثه منا - خبر خودرو - اخبار خودرو ...

www.khabarkhodro.com/detail.asp?id=330005

۶ روز پیش - فارس: الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور با حضور در برنامه «تیتر امشب» ... و تضمینی وجود ندارد که حج درسالهای دیگر قربانی نگیرد و واقعا به عهده کشور ... امین‌زاده در پاسخ به پرسش که روند پیگیری‌های حقوقی به چه صورت خواهد بود،  ...

صفحه نخست - مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی

www.hajrazavi.ir/default2.aspx

لیست پرواز های برگشت حج تمتع94-ایستگاه پروازی مشهد. تجلیل از کارمندان حج و ... اعلام مراسم تشییع پیکر سومین کاروان قربانیان حادثه منا. فردا، پنجشــــنبــه  ...

پیگیری‌های سیاسی و حقوقی حادثه منا در دستورکار است/ تعهد ...

otaghkhabar24.ir/news/17178

۶ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پیگیری‌های سیاسی و حقوقی حادثه منا در دستورکار است/ تعهد کری به انجام وظایف ... به موضوع قربانیان حادثه و ابعاد حقوقی آن یکی از موضوعات اصلی است. .... مقام معظم رهبری و همکاران سازمان حج و زیارت و با وزارت خارجه پس از فاجعه منا  ...

فاجعه منا را هم حقوقی هم سیاسی پیگیری خواهم کرد - وزارت امور ...

www.mfa.gov.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=2013...

۴ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اخبار > ظریف: فاجعه منا را هم حقوقی هم سیاسی پیگیری خواهم کرد ... اجتماعی خبر گفت :عربستان باید درباره سوء مدیریت کارگزاران حج، تدابیر جدی بیندیشد. ... پیکرهای قربانیان و رسیدگی به همراهان قربانیان، اولویت های ماست.

دولت فاجعه منا را پیگیری حقوقی می‌کند | آرشیو وبلاگهای ایران

harimyar.appts.ir/page-32957.html

اپ تی اس بزرگترین آرشیو مطالب وبلاگ های پارسی می باشد که در زمستان 93 راه اندازی ... در این فاجعه قربانی شدند، این کمیته حقیقت یاب قبلا سابقه تشکیل در حوادث غزه، ... منبع : کاروان حج حریم یار 34006 یزددولت فاجعه منا را پیگیری حقوقی می‌کند

روایت ظریف از کارشکنی سعودی ها در ماجرای حادثه منا | پایگاه ...

farazeno.ir/روایت-ظریف-از-کارشکنی-سعودی-ها-در-ماجرا/

۵ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اطلاعیه سازمان حج و زیارت / آمار نهایی قربانیان بهت آور است ... وزیر امور خارجه کشورمان درباره پیگیری های حقوقی و بین المللی این حادثه نیز گفت:  ...

روزنامه وطن امروز

www.vatanemrooz.ir/Newspaper/BlockPrint/145381

۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - گفتنی است در لحظه تنظیم این گزارش آمار قربانیان ایرانی به 8 تن افزایش یافت. ... رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از پیگیری حقوقی حادثه عربستان خبرداد و ... و سفیر ما در ریاض پیگیری‌های حقوقی لازم را در این باره انجام خواهند داد.

- کاروان حج کوثر قم

hajkosar35009.ir/

کاروان حج کوثر ... احکام عمومی (نماز); حج ... گزیده اخبار حج و زیارت ... ادامه پیگیری های لازم اجرایی و حقوقی و همچنین مذاکرات با مقامات عربستان سعودی در این ... آمادگی خود را برای تسریع در انتقال حاجیان و پیکرهای قربانیان واقعه منا و مصدومان اعلام کردند.

حجاج قربانی بی کفایتی و نادانی آل سعود شدند/پیگیری ...

www.mizanonline.ir/.../حجاج-قربانی-بی-کفایتی-و-نادانی-آل-سعود-شدن...

۲ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بیش از 60 پرونده حقوقی در تبریز بررسی شد ... حجاج قربانی بی کفایتی و نادانی آل سعود شدند/پیگیری حادثه توسط بخش بین الملل قوه قضاییه ... امن الهی هستند بر اثر بی کفایتی آل سعود قربانی بی کفایت هایی و نادانی های آنان می شوند ... وی با اشاره به ضرورت تغییر در مدیریت در مراسم حج،اظهار داشت: باید درباره  ...

رویکرد - جنجال جدّه شروع خط تحریم حج عمره

rooykard.ir/fa/doc/report/25038/جنجال-جد-ه-شروع-خط-تحریم-حج-عمره

در این حین شرطه های عربستانی به قربانی دوم نیز تجاوز می کنند و سپس او را به ... اما از مسئولان سازمان حج و زیارت هیچ پیگیری و کمکی تا کنون مشاهده نکرده ایم، دیروز هم .... کشور عربستان در فروردگاههای ایران ، چگونگی پیگیری قضایی و حقوقی این  ...

الزامات پیگیری فاجعه حج

shahraraonline.com/news/55235

۶ روز پیش - الزامات پیگیری فاجعه حج,حج امسال، برای ایران و بسیاری از کشورها همراه با دردها و غصه‌های فراوان بود؛ حادثه سقوط جرثقیل و بعد از آن، فاجعه عظیم منا که بعضی گزارش‌ها تعداد قربانیان را تا پنج هزار نفر نیز ... وقتی داده‌های روشن و واضحی در اختیار نباشد، امکان پیگیری حقوقی ... به احترام قله ‌های فرهنگیِ خود برخیزیم  ...

پرونده قربانیان حج روی میز قوه قضائیه - فیدوس

feydus.ir/ShowNews-627667.aspx

پرونده قربانیان حج روی میز قوه قضائیه سایت خبری تحلیلی تابناک اخبار ایران و ... و پیگیری حادثه قربانیان حوادث مکه را در دستور کار خود قرار داد مکه و ایام حج در مردادماه ... گفته های مقام معظم رهبری در حالی است که اسناد و مدارک موجود از دیدگاه حقوق بین  ...

ساعت 24 - نوبخت: فاجعه منا را به صورت حقوقی پیگیری می ...

www.saat24.com/.../نوبخت-فاجعه-منا-صورت-حقوقی-پیگیری-می-کنیم

۴ روز پیش - نوبخت: فاجعه منا را به صورت حقوقی پیگیری می کنیم ... به کشور منتقل شد، حجاج عزیز به میهن بازگشتند و همچنین اتمام مناسک حج انجام خواهیم داد. ... گرفته است، تاکید کرد: مسایل حقوقی قربانیان این فاجعه را نیز دنبال خواهیم کرد. ... ۴۶۵ نفر از این جانباختگان زایران ایرانی بودند که با پیگیری های متعدد، پیکر ۱۰۴  ...

اخبار ایران و جهان|سامانه اطلاع رسانی سراج۲۴ | دادستانی تهران ...

seraj24.ir/.../دادستانی-تهران-مامور-جمع‌آوری-شکایات-و-مستندات-فاجعه-منا-...

۳ ساعت پیش - ... توسط شعبه‌ای در دادستانی تهران جمع‌آوری شده و پیگیری‌های حقوقی لازم انجام شود. ... دادن وکالت از سوی خانواده قربانیان و مصدومان فاجعه منا به کنسولگری جمهوری ... حج از حجاج و افراد مطلع در این رابطه، گزارشات و مستندات را جمع‌آوری و به  ...

دزدی در روز روشن به سبک آمریکایی‌ها - نامه نیوز

namehnews.ir/fa/news/274777/دزدی-در-روز-روشن-به-سبک-آمریکایی‌ها

۵ روز پیش - ... هستند که خودشان از پرداخت غرامت و حق و حقوق خانواده های قربانیان ماجرای ... نداد تا برای پیگیری های دیپلماتیک حوادث حج امسال به ایران بازگشته و  ...

فاجعه منا چگونه پیگیری حقوقی شود-فرهنگ نیوز|خبرپو

khabarpu.com/n.php?u=فاجعه-منا-چگونه-پیگیری-حقوقی...

۵ ساعت پیش - 4- مطالبه دیه و سایر خسارات مادی و معنوی خانواده های قربانیان ... مشارکت جویی از حقوقدانان برای پیگیری حقوقی فاجعه «منا» ... ناپذیر به سفر حج فرستاده اند و اکنون پدر را قربانی این حادثه اسفناک می بینند، طبیعتا خساراتی معنوی  ...

پرونده قربانیان حج روی میز قوه قضائیه - پژواک

pajvak.com/main/article/.../پرونده-قربانیان-حج-روی-میز-قوه-قضائیه

۳ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پرونده قربانیان حج روی میز قوه قضائیه. ... بازیگران زن ایرانی + تصاویر جدیدترین عکس های بازیگران : 8 مهر 94 ... قوه قضائیه بر اساس قانون جدید آیین دادرسی کیفری، بررسی و پیگیری حادثه قربانیان حوادث مکه را در دستور کار خود قرار داد. ..... 3000191935 کلیه حقوق این سایت برای موسسه پژواک محفوظ می باشد .

امیــن نیــوز پیگیری قضایی فاجعه منا چقدر ممکن است؟

www.aminnews.ir/1394/.../پیگیری-قضایی-فاجعه-منا-چقدر-ممکن-است؟/

۸ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پیگیری حقوقی هر دعوایی، نیازمند مستندات قانونی و حقوقی است؛ یعنی ... با توجه به مجموع موارد بیان‌شده، به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی، پیگیری‌های فنی و حقوقی وزارت ... اعم از امدادی و سازمان حج و زیارت برای روشن‌شدن تکلیف حادثه‌دیدگان مفقود، ... آنچه می‌تواند در این شرایط آلام خانواده‌های قربانیان فاجعه منا را قدری  ...

امین زاده پیگیری‌های حقوقی دولت در حادثه منا را تشریح کرد ...

www.bornanews.ir/.../326199-امین-زاده-پیگیری-های-حقوقی-دولت-در-حاد...

معاون حقوقی رئیس جمهور در نشست خبری خود، ابعاد حقوقی پیگیری دولت جمهوری اسلامی ... مسئله سوم پرداخت خسارت برای قربانیان است که شامل دیه و سایر خسارات معنوی به .... اند و بعد شناسایی مفقودین کار حقوقی نیست و سازمان حج متولی این کار است.

ستاد رسیدگی به وضعیت خانواده‌های داغدیده تشکیل شد/ حقوق ...

namayande.com/.../ستاد-رسیدگی-به-وضعیت-خانواده-های-داغدیده-تشکی...

۴ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ... به آمار بالای جانباختگان نیشابور: ستاد رسیدگی به وضعیت خانواده‌های داغدیده تشکیل شد/ حقوق قربانیان منا از مجامع بین‌المللی پیگیری خواهد شد  ...

ظریف: حادثه منا را از بعُد سیاسی و حقوقی پیگیری می‌کنیم

khorasannews.com/News.aspx?id=7485382

۵ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ظریف: حادثه منا را از بعُد سیاسی و حقوقی پیگیری می‌کنیم ... وزیر خارجه همچنین با اشاره به آمار بالای قربانیان این حادثه خاطرنشان کرد: حدود ۵۰۰ .... جهت پیگیری انتقال مدیریت حج از دولت عربستان به سازمان همکاری های‌ اسلامی از طریق  ...

آمار کشته شدگان،مصدومین و مفقودین فارس در فاجعه منا/برنامه ...

www.tabnakfars.ir/.../آمار-کشته-شدگانمصدومین-و-مفقودین-فارس-در-فا...

۵ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وی اضافه کرد: همکاران ما در سازمان حج و زیارت در حال پیگیری هستند تا هر چه ... هشدار داد و تصریح کرد: حرکت های احساسی به نفع کشور نیست و فاجعه رخ داده ... فاجعه تأسف‌بار مِنا رسیدگی و حقوق قربانیان و خانواده‌هایشان را استیفا کند.

حج را تعطیل نخواهیم کرد - پویش

puyesh.net/fa/news/46127/حج-را-تعطیل-نخواهیم-کرد

۲ ساعت پیش - معاون نهاد مقام معظم رهبری در امور حج گفت: ما به هیچ عنوان حج را تعطیل نخواهیم ... بین المللی فاجعه منا را از طریق دادگاه های بین المللی پیگیری خواهیم کرد. ... یادبود و بزرگداشت قربانیان فاجعه منا در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه  ...

پیچ و خم های حقوق بین الملل و فاجعه منا/ ماجرایی که ابعاد ...

www.parsnews.com/.../313175-پیچ-خم-های-حقوق-بین-الملل-فاجعه-منا-ما...

۱ روز پیش - پیگیری حقوقی فاجعه منا در مسیرهای گفته شده همچنین می تواند در روند انتقال مدیریت حج به یک کمیته بین المللی موثر باشد. ... از طریق سازمان همکاری های اسلامی، کشورهای قربانی داده در حادثه منا را نسبت به تشکیل یک کمیته حقیقت  ...

پیگیری آخرین مسائل حجاج - Radio Iran ::..::رادیو ایران

www.radioiran.ir/main_newsview.php?id=15206

ایرانشهر برنامه امروز خود را تقدیم قربانیان این حادثه می کند ... خبر گفت: امروز در برنامه «ایرانشهر» آخرین اطلاع رسانی در خصوص فاجعه منا در مراسم حج می شود. ... تعدادی از خانواده های قربانیان ارتباط زنده با مسئول ایرانی در خصوص پیگیری حقوق حاجیان  ...

رئیس جمهوری: از خون عزیزانمان نمی‌گذریم لازم باشد با زبان ...

www.ettelaat.com/etiran/?p=153388

۴ روز پیش - رئیس جمهوری با تأکید بر پیگیری‌های مجدانه دولت ایران برای شناسایی ... استقبال از پیکرهای مطهر جانباختگان فاجعه منا در حج امسال، با تقدیر از پیگیری ... است، تاکید کرد: مسائل حقوقی قربانیان این فاجعه را هم دنبال خواهیم کرد.

موفق به اخذ مجوز برای انتقال پیکرهای جان‌باختگان نشده‌ایم ...

www.ilna.ir/.../308797-موفق-به-اخذ-مجوز-برای-انتقال-پیکرهای-جان-باخ...

۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تکلیف ۲۴۶ زائر ایرانی هنوز مشخص نیست ... ۲۳۹ نفر/اصلاح لیست قربانیان/جان‌باختن بیشتر مفقودان دور از ذهن نیست ... ها و امکانات کشور و ادامه پیگیری های لازم اجرایی و حقوقی و همچنین مذاکرات با  ...

روحانی و ظریف؛پیگیر فاجعه منا از نیویورک - اعتدال

etedaal.ir/fa/news/.../روحانی-و-ظریفپیگیر-فاجعه-منا-از-نیویورک

۶ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در این حادثه شماری زیادی از قربانیان از حاجیان ایرانی بودند. ... قرار است روز سه شنبه نخستین گروه از پیکرهای حاجیان جان باخته در مناسک حج تمتع امسال به ... ظریف با اشاره به مسوولیت های حقوقی عربستان سعودی، از مقام های مسوولِ این  ...

توضیحات رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص پیگیری ...

sabernews.com/shownews.php?idnews=59535

رئیس سازمان حج و زیارت در این باره افزود: پیگیری های جدی دیگری نیز از سوی سازمان حج و زیارت ... در مقابل تعرض به حقوق زائر نام برد و تقدیر کرد، به سازمان حج و زیارت آمدند و همه اقدامات برای التیام .... قربانیان ناشناس را درگورهای جمعی دفن نمی‌کنیم.

دولت پیگیر احقاق حقوق حادثه دیدگان فاجعه منا است | گیل خبر

gilkhabar.ir/117195/دولت-پیگیر-احقاق-حقوق-حادثه-دیدگان-فاج/

۵ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دولت پیگیر احقاق حقوق حادثه دیدگان فاجعه منا است ... به اینکه جان باخته های این حادثه دور از خانواده هایشان حضور دارند وضعیت دردناکی ... دکتر نجفی که به نمایندگی از هیئت دولت به دیدار خانواده‌ی قربانیان حادثه رمی ... استاندار گیلان با اشاره به پیگیری هایی که مستقیماً از ساعات اولیه با ارتباط با مسئولان حج و زیارت  ...

سبد وبلاگ | عربستان کفایت لازم برای برپایی مراسم حج را ...

khabardarbash.sabadblog.ir/page-63803.html

مرجع وبلاگ فارسی , دانلود , مطالب جالب , سایت سرگرمی , متن های خواندنی , دانلود آهنگ ... معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: اگر در این کمیته تقصیر اثبات شود پیگیری ... و از پیگیری برای شناسایی و تحویل گرفتن اجساد قربانیان کوتاهی نکرده است و  ...

خانواده‌های جان‌باختگان حادثه منا شکایت خود را به سازمان حج و ...

www.salamatnews.com › حوادث

۱ روز پیش - وی با تاکید براینکه حادثه منا قطعاً پیگیری خواهد شد، گفت: طبق ... اشاره به اینکه این اداره کل نقش تسهیل‌کننده در امر پیگیری شکایت قربانیان حادثه را ... ایران به نمایندگی از خانواده های داغ دیده برای اقدام در مجامع حقوقی بین المللی  ...

روایت ظریف از پیگیری های تهران برای فاجعه منا

www.irdiplomacy.ir/.../روایت+ظریف+از+پیگیری+های+تهران+برای+فاج...

۴ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وزیر خارجه کشورمان با اشاره به پیگیری موضوع در نیویورک یادآور شد: در دیدارهایی که ... ظریف به آمار بالای قربانیان این حادثه اشاره کرد و افزود: از نیجریه 500 نفر و از ... ظریف ادامه داد: موضوعات سیاسی و حقوقی را نیز در دستور کار داریم، اما توجه فوری ... وزیر خارجه با بیان اینکه امسال شاهد 2 حادثه تلخ در حج بودیم، گفت  ...

بهار نیوز - اظهارات خانواده قربانیان حادثه فرودگاه جده

baharnews.ir/news/74089/

یکی از اعضای خانواده قربانی اول درباره جزئیات این فاجعه می‌گوید: «کاروان ما ... اما از مسئولان سازمان حج و زیارت هیچ پیگیری و کمکی تا کنون مشاهده نکرده ایم، دیروز هم ... ما آنجا به سرکنسولگری ایران وکالت دادیم که پیگیر ماجرا باشد و امیدواریم پیگیری‌های لازم .... تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکرمنبع بلامانع است.

480 جان‌باخته و مفقود از ایران/افزایش شمار قربانیان اهل تسنن

www.goftogoonews.com/Pages/News-_-40773.aspx

۸ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ۱۶:۳۹/ معاون حقوقی وزیر فرهنگ در دیدار با کاردار عربستان در تهران تاکید کرد: .... های یکایک جان‌باختگان حادثه منا از وزارت خارجه درخواست پیگیری حقوقی این ... تجهیز و ارسال جنازه پاک قربانیان فاجعه دردناک حج سال جاری هشدار داد.

دولت عربستان توان اداره حج را ندارد/سکوت سازمان کنفرانس ...

diyarmirza.ir/1394/07/دولت-عربستان-توان-اداره-حج-را-نداردسکو/

۳ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دولت عربستان توان اداره حج را ندارد/سکوت سازمان کنفرانس اسلامی فاقد توجیه است ... حمله به مردم مظلوم یمن برای اداره حج تمرکز ندارد، تاکید کرد: خانواده های قربانیان ... این حوادث از طریق مراجع حقوقی بین الملل شکایت و پیگیری کنند.

مدیریت برگزاری مناسک حج به کشور های اسلامی واگذار شود

www.iau.ac.ir/.../مدیریت_برگزاری_مناسک_حج_به_کشور_های_اسلامی_وا...

۸ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تصویر مطلب مدیریت برگزاری مناسک حج به کشور های اسلامی واگذار شود ... سرزمین آرزوها قربانی این بی کفایتی و ضعف مدیریتی مجریان حج گردیده و جان ... سرزمین وحی را پیگیری کند و در مقابل بهانه جویی های آل سعود از حقوق قانونی  ...

آستان نیوز - پیگیر حقوق جان باختگان منا هستیم

news.aqr.ir/portal/home/?news/38388/62900/.../پیگیر-حقوق-جان...

۳ روز پیش - وزیر کشور در مراسم تشیع پیکر جان باختگان منا گفت: پیگیر حقوق جان ... بر بی کفایتی و ضعف مدیریت دولت عربستان برای اداره مناسک حج ابراز کرد: ... وزیر کشور با عرض تسلیت به خانواده های داغدار قربانیان منا ابراز کرد: نگاه  ...

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز جهت انزجار از ...

basijiaut.com/homepage/2013-12-25.../160-2015-09-27-18-56-09.html

۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز جهت انزجار از فاجعه ی قربانی شدن جمع ... رژیم آل سعود با بی تدبیری وبی کفایتی در سال هایی که مدیریت حج را به ... را پیگیری نموده ونسبت به احقاق حقوق زائران آسیب دیده وخانواده های آنان  ...

جبران خسارات معنوی، پرداخت بالاترین غرامت به قربانیان و ...

sahebnews.ir › خور › سیاسی

۴ روز پیش - نماینده مردم نایین و خوروبیابانک گفت: موضع گیری های رهبر معظم انقلاب برای ... باید صبرکرد و از راه مذاکره و پیگیری به نتیجه برسیم ولی اقتدار ملی باید حفظ شود. ... گفت: فاجعه ی منا در تاریخ کشور عربستان و حج یک نقطه ی سیاه است. ... نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جبران خسارات معنوی، پرداخت  ...

دکتر علی دریمی:سکوت معنادار مجامع حقوق بشری در قبال ...

www.asiyo.ir/.../10137-دکتر-علی-دریمی-سکوت-معنادار-مجامع-حقوق-بش...

۳ روز پیش - دکتر علی دریمی:سکوت معنادار مجامع حقوق بشری در قبال حوادث منا ... آسیو:مراسم حج امسال طبق برنامه ریزی های معمول در داخل عربستان برای پذیرش ... را برای حمایت از حقوق اتباع کشورمان به ویژه قربانیان و مصدومان فاجعه منا انجام می دهد. ... در افشای بی کفایتی آل سعود و ضرورت پیگیری جدی و حقوقی فاجعه حج امسال در  ...

کدام ماده قانونی آل سعود را پای میز محاکمه می کشاند؟ - حقوقی ...

www.hvm.ir/detailnews.asp?id=43487

دیدگاه های حقوقی>حقوق بین الملل > 05/07/1394 ... کشور ایران بر اساس ماده 290 قانون آئین دادرسی کیفری جدید می تواند حادثه قربانیان ایرانی در مکه را پیگیری کند.

حج را تعطیل نخواهیم کرد - اخبار ما

akhbarma.ir/NR.aspx?id=545878

۴ ساعت پیش - معاون نهاد مقام معظم رهبری در امور حج گفت: ما به هیچ عنوان حج را تعطیل نخواهیم ... بین المللی فاجعه منا را از طریق دادگاه های بین المللی پیگیری خواهیم کرد. ... یادبود و بزرگداشت قربانیان فاجعه منا در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه  ...

جاذبه های شهر کردکوی

geographickordkuy.mihanblog.com/

۱۲ ساعت پیش - چنین صحنه های زشت و تاسف بار زیاد به چشم می خورد. ..... برای پاسخگو کردن آل سعود به فاجعه هولناک منا و اعاده ی حقوق زائران قربانی شده در مذبح منا را ... روحانی ادامه داد: از سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و همچنین وزیر امور خارجه که ... 465 نفر از این جانباختگان زایران ایرانی بودند که با پیگیری های متعدد، پیکر ...

«جوانک سعودی» مقصر اصلی فجایع حج عکس و فیلم - دلفان امروز

delfanemrooz.ir/.../«جوانک%20سعودی»%20مقصر%20اصلی%20فجایع%...

۳ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - احتمال وجود حجاج ایرانی بین قربانیان .... افزایش آمار کشته های ایرانی در منا ..... رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: پیگیری‌های حقوقی در مورد این  ...

برخورد سعودی مآبانه ی عربستانی ها با "فاجعه منا" | پایگاه ...

rishe.ir/news/8260

۵ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پایگاه خبری ریشه ذیل جمع آوری راه حل های حقوقی برای برخورد قضایی با دولت ... "کمپین" دفاع از حقوق قربانیان فاجعه "منا" قسمت دوم برخورد سعودی مآبانه ی عربستانی ها با ... حاجیان امسال در مناسک حج با حوادث زیادی رو برو بودند. ... فشار رسانه ای و ترس از پیگیری های بین امللی باز هم شاهزادگان عرب را تحریک می کند  ...

پیچ و خم های حقوق بین الملل و فاجعه منا - آخرین اخبار ایران و جهان

www.zamoone.com/news/140503

۱ روز پیش - این نوشتار نگاهی انتقادی به مهمترین راهکارهای حقوقی پیگیری این موضوع خواهد ... سازمان همکاری های اسلامی، کشورهای قربانی داده در حادثه منا را نسبت به تشکیل ... می تواند در روند انتقال مدیریت حج به یک کمیته بین المللی موثر باشد.

امین‌زاده: به لحاظ حقوقی در پیگیری حادثه منا دست ما خالی نیست

www.asriran.com › صفحه نخست › سیاسی

۴ روز پیش - امین‌زاده در ادامه با اشاره به پیگیری‌های معاونت حقوقی در مورد ابعاد حادثه منا و ... برای پیگیری حادثه منا متشکل از نمایندگان کشورهای قربانی شکل گیرد ... کار حقوقی نیست بلکه اقدامی عملیاتی است که سازمان حج متولی آن است و به طور  ...

رییس سازمان حج و زیارت: هفت نفر از زایران ایرانی مفقود شده ...

aftabnews.ir/.../رییس-سازمان-حج-و-زیارت-هفت-نفر-از-زایران-ایرانی-مف...

۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آفتاب : سعید اوحدی به تعداد فوتی های حادثه عربستان اشاره کرد و گفت: تا دیروز یک مجروح و ... رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری حقوقی حادثه عربستان خبرداد و گفت: در حال حاضر پرونده .... انتقال اجساد قربانیان فاجعه منا با لودر!

روزنامه آفتاب یزد - مفقودان حج جزء جانباختگان هستند!

www.aftabeyazd.ir/14958-مفقودان-حج-جزء-جانباختگان-هستند!.html

۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت، متعلق به روزنامه «آفتاب یزد» می‌باشد ... در واقع امسال حجاج به جای قربانی کردن، قربانی بی تدبیری شدند. ... حادثه منا در بیمارستان های جمعیت هلال احمر و بیمارستان های سعودی در مکه، جده و طائف بستری هستند که ... معاون سازمان حج و زیارت نیز از انتقال پیکر جانباختگان حادثه منا از  ...

روابط با عربستان؛ تشنج بیشتر می شود : روزآنلاین

www.roozonline.com/persian/news/newsitem2/.../-2c471a946c.html

۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ... عظیم معنوی و جهانی حج شرکت کرده بودند؛ ولی متاسفانه قربانی بی کفایتی و سوء ... کشته شدن ده‌ها تن از زائران ایرانی در مراسم حج و سخنان تند سیدعلی خامنه‌ای ... رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز با تاکید بر لزوم پیگیری قضایی حادثه منا ... همچنین معاونت های حقوقی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه کشور نیز درگیر  ...

حادثه منا نباید به اصل حج خدشه وارد کند / مکه و مدینه به منطقه ...

diyareaftab.ir/...حج...-/-مکه-و-مدینه-به-منطقه-بین-المللی-اسلامی-تبدیل...

۶ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - حادثه منا نباید به اصل حج خدشه وارد کند / مکه و مدینه به منطقه بین ... محقق و پژوهشگر علوم اسلامی ادامه داد: از لحاظ حقوقی دولت ها وظیفه دارند با پیگیری های حقوقی به .... عدم شناسایی تمام قربانیان ایرانی فاجعه منا/هنوز پیکر تمام ۴۶۴  ...

برچسب ها - حادثه منا - تیتر امروز

www.titreemroz.ir/fa/tag/1/حادثه%20منا

کفایتی در اداره امور حج تصریح کرد این حادثه جانکاه... دقیقه فردا پیکر 8 تن ... فاجعه منا شکایت خانواده های قربانیان ثبت خواهد شد گفت... پیگیری حقوقی فاجعه منا ... جلسه پیگیری حقوقی فاجعه منا با حضور مسئولان حقوقی دولت... کشور تصریح کرد  ...

وعده ایران برای اقدام حقوقی علیه عربستان سعودی پس از فاجعه ...

tazehaonline.com/fa/detail.aspx?id=88179

۶ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تازه ها آنلاین-آسوشیتدپرس گزارش داد: وعده ایران برای اقدام حقوقی علیه عربستان ... گزارش داد سفیر سابق این کشور در اسلوونی نیز جزء قربانیان این حادثه است. ... شدند از طریق سازمان ها و دادگاه های بین المللی پیگیری خواهیم کرد.»

آخرین آمار فاجعه منا - خبرگزاری نسیم

www.nasimonline.ir/detail/News/1027859/176

۲ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - 08:28- پیکر تعداد دیگری از قربانیان فاجعه منا تا ساعاتی دیگر وارد کشور می‌شود ..... رئیس سازمان حج و زیارت گفت: خوشبختانه امروز با پیگیری‌های صورت .... به فاجعه منا گفت: طبیعتاً ما از همه حقوقی که کشورمان در این ارتباط دارد از  ...

پیگیری‌های قضایی مسببان فاجعه «منا» حق مسلم جهان اسلام است

www.diyarebaran.ir/پیگیری‌های-قضایی-مسببان-فاجعه-منا-ح/

۵ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پیگیری‌های قضایی مسببان فاجعه «منا» حق مسلم جهان اسلام است ... نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی قربانی شدن حجاج ایرانی و ... بی‌تردید مسببان حادثه باید مجازات شوند و پیگیری‌های قضایی نزد مراجع حقوقی دنیای ... آبرومندانه و امن مناسک حج را محکوم کند و این سازمان باید با کمک حوزه‌های علمیه و  ...

ماجرای پیگیری حقوقی فاجعه منا/ اعطای روادید مسئولیت‌آور ...

hizbullahcyber.com/content/25639

۲ روز پیش - ماجرای پیگیری حقوقی فاجعه منا/ اعطای روادید مسئولیت‌آور است ... در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: از لحاظ پیگیری ‌های حقوقی ... موجب آن تابعیت ایرانی قربانیان جرایم، می‌تواند باعث صلاحیت یافتن محاکم ایران ... میرمحمد صادقی‌ اضافه کرد: متأسفانه تاریخ برگزاری حج در عربستان به‌ویژه پس  ...

خبرگزاری موج :: بایدها و نبایدهای دادخواهی حقوقی ایران از فاجعه منا

www.mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?...cms...

۵ روز پیش - قشقاوی معاون کنسولی وزیر خارجه کشورمان بعد از ورود به عربستان اعلام کرد که «پیگیری های حقوقی این فاجعه فعلا در دستور کار ما قرار ندارد و تنها  ...

الزامات پیگیری فاجعه حج - صبح مشهد

sobhmashhad.ir/news/2319/الزامات-پیگیری-فاجعه-حج.html

۶ روز پیش - مهدی خلیلی در یادداشت خود به اهمیت راه حل های حقوقی، سیاسی و اجتماعی در ... از آن، فاجعه عظیم منا که بعضی گزارش‌ها تعداد قربانیان را تا پنج هزار نفر  ...

ممانعت رژیم سعودی از شناسایی مفقودین توسط تیم های ایرانی ...

www.rajanews.com/news/223358

۴ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - سازمان حج و زیارت لیست کشته شدگان ، مجروحین و مفقودین را اعلام کرد و سعید ... ۱۳۹ کشته ،۹۹ مجروح و۳۵۴ مفقودی/ احتمال افزایش آمار قربانیان حادثه منا ... پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور از قول وزیراعلام کرد ، پیگیری حقوقی حادثه،  ...

ابعاد و اهمیت بیانات رهبر انقلاب در جمع کارگزاران حج | موسسه ...

mashar-haj.com/ابعاد-و-اهمیت-بیانات-رهبر-انقلاب-در-جمع/

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - معاون حقوقی رییس جمهوری: دولت فاجعه منا را پیگیری حقوقی می‌کند ... ایشان با اشاره به خصوصیات بی نظیر حج نسبت به سایر فریضه های اسلامی .... به دستگاهها برای ادامه پیگیری ها، تسهیل و سرعت در انتقال قربانیان و مصدومان.

امکان پرداخت هزینه قربانی حجاج بیت الله الحرام در شبکه ...

www.bmi.ir/Fa/ShowNews.aspx?nwsId=13031

۱۰ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - امکان پرداخت هزینه قربانی حجاج بیت الله الحرام در شبکه گسترده شعب بانک ملی ایران ... مربوط به هزینه قربانی متقاضیان تشرف به حج تمتع سال 1394 هستند. ... لینک های عمومی ... سامانه رسیدگی به شکایات · ارتباط با حراست · پیگیری مغایرت ها ... تمامی حقوق متعلق به این سایت برای بانک ملی ایران محفوظ می باشد.

حمایت - نخستین روزنامه حقوقی و قضائی کشور - سرعت ...

www.hemayatonline.ir/detail/News/8754

۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - سرعت بخشیدن به انتقال قربانیان و مصدومان منا با دستور رییس جمهور ... و امکانات کشور و ادامه پیگیری‌های لازم اجرایی و حقوقی و همچنین مذاکرات با مقامات ... رهبری و سازمان حج بکار گیرد و امیدواریم با تلاش همه دستگاه‌های مرتبط، انتقال  ...

ایران و جهان اسلام پیگیر حقوق جانباختگان فاجعه منا

news.irib.ir/home/2015-05-25-08-01-50/item/76124

۸ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ایران و جهان اسلام پیگیر حقوق جانباختگان فاجعه منا ... سعودی در برگزاری مراسم حج امسال، تسهیل در دسترسی تیم های پزشکی برای ... سیدامیرمحسن ضیائی گفت، به رغم پیگیری مسوولان ایرانی برای انتقال پیکر قربانیان ایرانی  ...