به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر از پدربزرگ ها درباره سربازی آن هم در سال های خیلی دور بپرسیم میگن آن زمان ها این طوری بوده که همه باید می رفتند پادگان تا یک نفر مسئول بیاد و بعد از یه کم چپ و راست کردن معافی ها را مشخص کند .

اما مدت زیادی نگذشت که پیشرفت علم پزشکی به سربازی و معافیت ها هم راه پیدا کرد تا آنجایی که امروز پسرهایی که تا اسم سربازی میاد برق از کلشون می پره حالا باید هفت خان رستم را هم بگذراند. هرچند که در گذشته های نه چندان دور بزرگترها معتقد بودند سربازی پسر را مرد می کند اما همین مرد شدن برای عده ای همیشه کابوس بوده و آن ها را بر این داشته تا هزار راه نرفته را با قدرت بروند و تجربه کنند، و  چه بسا در خیلی از مواقع هم دچار خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری شوند.

با اینکه دوران مقدس سربازی همچون دوران دانشجویی، می تواند به عنوان یکی از خاطره انگیزترین لحظات زندگی هر مرد جوانی باشد؛اما ممکن است کسانی هم باشند که به هر دلیل به دنبال معافیت سربازی هستند.

سید محمدرضا سید احمدیان دکترای روانشناسی معاون امداد بهداشت درمان ناجا درخصوص گذراندن دوران سربازی و قداست آن می گوید: خدمت سربازی توفیقی برای پسرها است که بتوانند مدتی از عمرشان را برای ادای دین ودفاع از مملکت صرف کنند و با دیدن آموزش های رزمی و نظامی خود را برای مقابله به تعرضات احتمالی به کشور  آماده کنند.

اما با این وجود خیلی ها هم در همین گوشه و کنار افرادی را می شناسند که برای فرار از این دوران خاطره انگیز خود را حتی برای همیشه بیمار کردند و اما در کمال ناباوری معاف هم نشدند.
ماجراهای پیچیده معافیت از سربازی
 از بین تمام معافیت ها،معافیت های پزشکی هم ماجرایی دارد و بسیار پیچیده تر از معافیت های دیگر است.حالا واقعا کدام بیماری ها شما را از خیر یا شر دوران آش خوری خلاص می کند؟برای پیدا کردن پاسخ این پرسش به سراغ پزشکان ناجا رفتیم.

نوایی سرپرست مرکز معاینات بهداری کل ناجا می گوید: هر بیماری باعث معافیت نمی شود چراکه بیماری ها بسته به آسیب روحی و جسمی که به بدن فرد می رسانند باعث معافیت می شوند .

وی ادامه داد : در واقع وقتی فردی می خواهد به سربازی برود باید به پزشک مراجعه کند تا آنجا به این نتیجه برسند که فرد معاف می شود یا نه.

علاوه براین یک سری خود اظهاری ها از سوی فرد مشمول صورت می گیرد، سابقه پزشکی خود را می گوید همه این ها در کنار هم باید در نظر گرفته و بررسی شود.

نوایی معتقد است: موقعی می گوییم کسی معاف از خدمت است که یا ضرر برای خود فرد داشته باشه یا خدمتش برای سازمان موردنظر مفید نباشد.مثلا ممکن است فردی با وجود بیماری روحی روانی علاقمند به گذراندن این دوران باشد ولی ما در معاینات ابتدایی مانع از خدمت این فرد می شویم چون دادن اسلحه به دست این فرد هم برای خودش میتواند خطر داشته باشد و هم برای سایرین.

چند نوع معافیت داریم؟
سید محمدرضا سید احمدیان دکترای روانشناسی معاون امداد بهداشت درمان ناجا در مورد بیماری هایی که افراد را از سربازی معاف می کند این گونه توضیح داد: بیماری ها به سه دسته خفیف، متوسط و شدید تقسیم می شوند که نوع شدید یا متوسط به بالای آن ها بیماری های مشمول معافیت را می آورد.اما به طور کلی گروهی از افرادی هستند که با رفتن به خدمت سربازی بیماریشان تشدید می شود ، این افراد معاف می شوند.

گروه بعد کسانی هستند که فقط از رزم معاف می شوند یعنی به سربازی می آیند خدمت هم کنند اما در این دوران کارهای رزمی کمتر انجام می دهند.

معاون امداد بهداشت درمان ناجا عنوان کرد: سایت سازمان نظام وظیفه عمومی از جمله منابع معتبر اطلاع رسانی از بیماری هایی است که معافیت می آورند.البته کتاب های مختلفی هم راجع به قانون آیین نامه معافیت از سربازی موجود است.

کدام بیماری ها شما را معاف می کند؟
سید محمدرضا سید احمدیان دکترای روانشناسی معاون امداد بهداشت درمان ناجا در این مورد گفت: بیماری ها بر اساس سیستم ها و ارگان های مختلف بدن مانند دستگاه بینایی، استخوان، اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی، قلب و عروقی، سیستم تنفسی، روماتولوژی، غدد و ... تقسیم بندی می شوند.یعنی همانطور که در بدن دستگاه های مختلف داریم بیماری های مربوط به هر دستگاه به صورت جداگانه در منابع معتبر ذکر شده است و در واقع این بیماری ها دربرگیرنده 16 سیستم بدن است .

به طور مثال بیماری های غدد مثل دیابت و تیروئید، بیماری های شاخه مغز و اعصاب مانند تومور ها،ناراحتی های قلبی عروقی مانند اختلالات دریچه ای،پیش روی اختلالات بینایی و گوش و حلق و بینی بیش از حد مشخص،مشکلات ارتوپدی مثل پای پرانتزی بیش از حد مشخص، انواع اختلات استخوانی و شکستگی هایی که بد جوش خورده اند، صافی کف پا از نوع غیر انعطاف پذیر و بسیاری از یبماری های دیگر.

به این عوامل دل خوش نکنید
اما یک نکته جالب در خصوص معافیت وجود دارد.شاید پدر و مادر هایی که همیشه اصرار به تحصیل فرزندان خود داشته اند هیچ گاه به این فکر نمی کردند که فرزندشان اگر تحصیل کرده نبود احتیاجی به رفتن به سربازی هم پیدا نمی شد.

این پزشک معتمد سازمان نظام وظیفه با اشاره به اینکه گاهی بیماری ها تنها سبب معافیت بعضی ها می شود اظهار کرد: با توجه به مدرک تحصیلی فرد ممکن است، یک بیماری واحد در فردی باعث معافیت شود اما در فرد دیگر معافیت نیاورد.

به طور مثال ممکن است بیماری در فردی با مدرک دیپلم باعث معافیت فرد شود اما همان بیماری در شخص دیگری یا مدرک کارشناسی نه، زیرا پسران تحصیل کرده خدمت خود را پشت میز می گذراند و در شرایط فیزیکی سختی به سر نخواهد برد.

هیچ هم دستی بین سربازان و پزشکان وجود ندارد
سید احمدیان ضمن اشاره به اینکه آماری از میزان معاف شده ها در دست ندارد و تنها سامان نظام وظیفه از آن اطلاع دارد، بیان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر در بین پزشکان معتمد تخلفی نبوده است . اگر هم دیده شده ممکن است فردی کارهای غیر عرفی انجام داده است تا پزشک را گمراه کند و به همین دلیل پزشک به اشتباه گواهی غلط داده است اما سرانجام در بیمارستان های ذکر شده تشخیص صحیح صورت گرفته است.

معاون امداد بهداشت و درمان ناجا در توضیح روند معافیت یک فرد بیان کرد: ابتدا افراد باید به دفاتر پلیس +10 رفته و دفتر آماده به خدمت را دریافت کنند.سپس با مراجعه به پزشکان معتمد تعیین شده توسط سازمان نظام وظیفه ناجا تحت معاینات اولیه قرار گیرند.در ادامه این پزشکان به بیمارستان های معتمد و و طرف قرداد سازمان ناجا معرفی می شوند،اگر در این بیمارستان ها مشخص شود که فرد بیماری خاصی دارد می تواند از معافیت یا تسهیلات معافیت از رزم استفاده کنند.

وی همچنین در توصیه ای به مشمولین سربازی می گوید: من توصیه می کنم که مشمولین در طی شدن روند همکاری های بیشتری داشته باشند تا احقاق حق بهتری صورت گیرد و حقشان ضایع نشود.

البته افرادی هم هستند که از سلامت کامل برخوردار نیستند اما بیماری آنها در حد معافیت نبوده است. این افراد هم می توانند به مراکز مراجعه کرده و چنانچه بیماری آنها تایید شود، به عنوان معاف از رزم شناخته شده و در کارهای خدمات رزمی یا پشتیبانی خدمات رزمی به کارگرفته می شوند. افرادی نیز به دلیل بیماری به هیچ عنوان قادر به خدمت نیستند که این افراد هم در صورت تایید بیماری، مطابق قانون از معافیت دایم برخوردار می شوند که بیماری آنها را قانون مشخص کرده است. 

 گزارش از ریحانه هرندی










آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 94 | «ای استخدام»
www.e-estekhdam.com/آخرین-تغییرات-خدمت-سربازی-و-معافیت-ها/
۲ روز پیش - خبر ۲۸ شهریور ۹۴ – معافیت تحصیلی، مشمول طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی نمی شود (خبرگزاری ایرنا) خبر ۲۵ شهریور ۹۴ – چگونگی‌احتساب ...
شرایط جدید معافیت های سربازی + جدول - نظام وظیفه و خدمت ...
www.sarbazi.us/fa/news/.../شرایط-جدید-معافیت-های-سربازی-جدول.html
او در ادامه معافیت‌های مختلف مشمولان خدمت سربازی را اعلام کرده است که از جمله آن‌ها موارد معافیت کفالت است. رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا شرط اصلی برای استفاده از ...
‏پاسخ - ‏قبلی
مروری بر قوانین جدید سربازی/ از معافیت کفالت تا نحوه تردد ...
www.yjc.ir › اجتماعی › حوادث و انتظامی
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در این گزارش می‌توانید قوانین سربازی درباره انواع معافیت‌ها را مرور کنید و بیشتر با تبصره‌‌ها و سوالات متداول آن آشنا شوید.
بیماریهایی که شامل معافیت پزشکی ،خدمت سربازی،قوانین ...
study1000.com/155130/sec_42/p_84.aspx?lang=Fa
بیماریهایی که شامل معافیت پزشکی ،خدمت سربازی،قوانین سربازی،معافیت تحصیلی،اعزام به خدمت مشمولین،شرایط معافیت،معافیت تحصیلی،معافیت ...
معافیت سربازی برای غایبان بالای 8 سال با پرداخت جریمه + ...
www.icana.ir/Fa/News/272701
۳ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف کند.
معافیت از سربازی در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/معافیت_از_سربازی_در_ایران
در ایران در شرایط خاصی مشمولین می‌توانند از سربازی معاف شوند. افرادی که دارای مصدومیت یا نارسایی‌های بدنی و یا برخی شرایط اجتماعی هستند از خدمت معاف می‌شوند.
آخرین اخبار نظام وظیفه و معافیت خدمت سربازی در سال 94 ...
iranestekhdam.ir/آخرین-تغییرات-خدمت-سربازی/
۴ روز پیش - آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 94 جهت مشاهده اخبار خرید خدمت سربازی (خرید خدمت + جدول قیمت) اینجا کلیک نمایید استخدام ارتش ...
برچسب ها - معافیت سربازی - فرارو
fararu.com/fa/tag/1/معافیت%20سربازی
برچسب: معافیت سربازی. آخرین وضعیت تعویض کارتهای سربازی. هشت میلیون و 700 هزار کارت هوشمند سربازی خبر داد... صدور کارت های هوشمند پایان خدمت و معافیت ...
معافیت جدید سربازی | خبر فارسی
khabarfarsi.com/tag/معافیت_جدید_سربازی
معافیت جدید سربازی. معافیت تقلبی؛ سرابی برای نرفتن به سربازی. به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، اگر از ...
آخرین شرایط معافیت سربازی - سایت خبرنو .خبر نــو
khabareno.com/fa/news/22695/آخرین-شرایط-معافیت-سربازی
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از بررسی طرحی خبرداد که به موجب آن نحوه اعزام مشمولان برای انجام خدمت سربازی به پیشنهاد خودشان انجام شود.
معافیتهای جدید سربازی اعلام شد؛ معافیت مشمولانی که پدر ...
www.khabaronline.ir/detail/272420/society/Police
۳ بهمن ۱۳۹۱ ه‍.ش. - به گزارش خبرآنلاین، سردار سیدحمید صدرالسادات رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا برخی معافیت‌های در نظر گرفته شده در قانون جدید سربازی را اعلام کرد ...
تعیین هزینه معافیت از خدمت سربازی؛ دیپلمه ها 10 میلیون تومان
www.entekhab.ir/.../تعیین-هزینه-معافیت-از-خدمت-سربازی-دیپلمه-ها-10...
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بر اساس همین مصوبه مقرر شد که متقاضیان معافیت از خدمت سربازی با بالای 8 سال غیبت در رشته‌های دکترای غیر پزشکی 35 میلیون تومان، دکترای ...
ایسنا - مشمولان متاهل از سربازی معاف می‌شوند؟
www.isna.ir/fa/news/.../مشمولان-متاهل-از-سربازی-معاف-می-شوند
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ه‍.ش. - وی درباره امکان معافیت مشمولان متاهل از انجام خدمت سربازی نیز به ایسنا گفت: نسبت به این موضوع بی‌میل نیستیم، اما یکسری «اما و اگرهایی» برای ...
فهرست بیماریهایی که شامل معافیت پزشکی میشوند | Table
www.atiyeafarinan.org/.../فهرست-بیماریهایی-که-شامل-معافیت-پزشکی...
آتیه آفرینان بزرگترین موسسه اعزام دانشجو به مالزی ,قبرس فیلیپین,اتریش و... و جامع ترین بانک اطلاع رسانی تحصیل در مالزی,تحصیل در فیلیپین,تحصیل در ...
سازمان وظیفه عمومی ناجا - سئوالات متداول معافیت پزشکی
vazifeh.police.ir/?siteid=25&pageid=517
آیا مشمولین در حین تحصیل می‌توانند تقاضای معافیت پزشکی نمایند؟ .... مسلح می بایست بیماری مشمول کاملا بهبود یافته باشد تا بتواند به خدمت سربازی اعزام گردد.
آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 94 - کنکور
konkur.in › اخبار دبیرستان
آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 94. تعیین تکلیف ثبت نام جدید برای پرداخت جریمه مشمولین غایب; پسران در صورت ازدواج با دختران معلول از سربازی ...
جدول معافیت‌های خدمت سربازی در قانون جدید؛ سن جدید سربازی
www.hamshahrionline.ir/details/161763
۷ اسفند ۱۳۹۰ ه‍.ش. - همشهری آنلاین: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات معافیت‌های خدمت سربازی در قانون جدید را تشریح کرد که بر اساس یکی از ...
معافیت کفالت ماده 6 بهزیستی - معافیت سربازی
kefalat.blogfa.com/tag/معافیت-سربازی
معافیت کفالت ماده 6 بهزیستی - معافیت سربازی - راهنمایی برای معافیت سربازی از طریق ماده 6 حمایت از معلولان بهزیستی.
مشمولان متاهل از خدمت سربازی معاف می‌شوند؟ - آفتاب
aftabnews.ir/fa/news/.../مشمولان-متاهل-از-خدمت-سربازی-معاف-می‌شوند
وی درباره امکان معافیت مشمولان متاهل از انجام خدمت سربازی نیز به ایسنا گفت: نسبت به این موضوع بی‌میل نیستیم، اما یکسری «اما و اگرهایی» برای آن وجود دارد و ...
جدول معافیت ها بر اساس قانون جدید وظیفه عمومی - پارسینه
www.parsine.com/fa/.../جدول-معافیت-ها-بر-اساس-قانون-جدید-وظیفه-عموم...
در مورد معافیت از انجام خدمت ضرورت یک نفر از فرزندان خانواده‌ای که دو برادر آنان خدمت ... یکی از فرزندانِ پسر سربازی که در حین خدمت سربازی فوت کند و یا یکی از  ...
برچسب ها - معافیت سربازی - صفحه نخست
www.fardanews.com/fa/tag/1/معافیت%20سربازی
برچسب: معافیت سربازی. آخرین وضعیت تعویض کارتهای سربازی. هشت میلیون و 700 هزار کارت هوشمند سربازی خبر داد... پایان خدمت و معافیت سربازی گفت در حال ...
انواع معافیت های سربازی و شرایط اخذ آن
vista.ir/article/242910/انواع-معافیت-های-سربازی-و-شرایط-اخذ-آن
مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح آخرین وضعیت انواع معافیت های سربازی و چگونگی دریافت هر یک از آنها را تشریح کرد. مدت خدمت سربازی در کشور ۳۰سال است که این ...
معافیت سربازی - پرسشهای پاسخ داده شده :: دکتر علیرضا نادری
dr-naderi.com/main/faq.aspx?id=15
مبحث سوال : معافیت سربازی, تاریخ ارسال سوال : 21/ 7 / 1394, تاریخ ارسال پاسخ :21 ... برای معافیت سربازی اگرشخصی با مدرک کارشناسی در حال حاضر مجموع شماره دو ...
قانون معافیت سربازی 94+معافیت سربازی ... - جدید دانلود
3newdownload2015.com › دسته‌بندی نشده › آموزشی
۲۵ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - قانون معافیت سربازی 94, قانون معافیت سربازی رهبری, قوانین معافیت سربازی 1394, جدیدترین قوانین معافیت سربازی سال 94, قانون جدید معافیت ...
همه چیز درباره سربازی و معافیت های تحصیلی
www.unp.ir/news/university/military-service/45947
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - سال احضار مشمول چه سالی است؟ سال اعزام مشمول چه سالی است؟ اضافه خدمت برای مشمولان غایبی که خود را معرفی می نمایند چه مقدار است؟
بیمارستان ولی عصر رشت آماده ارائه خدمات معافیت سربازی به ...
nezamvazifeh.com/1394/06/.../بیمارستان-ولی-عصر-رشت-آماده-ارائه-خدما/
۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بیمارستان ولی عصر رشت آماده ارائه خدمات معافیت سربازی به مشمولان می باشد به گزارش پایگاه خبری نظام وظیفه به نقل از : پایگاه خبری sarbazi.us ...
شرط معافیت یک نوه از خدمت سربازی - مشرق نیوز | آخرین اخبار ...
www.mashreghnews.ir/fa/news/.../شرط-معافیت-یک-نوه-از-خدمت-سربازی
شرط معافیت یک نوه از خدمت سربازی. رییس سازمان نظام وظیفه عمومی کشور در مورد نوه ای که حضانتش با پدر و مادر بزرگش است نیز گفت: در صورتی که این خانواده هیچ ...
اخبار معافیت سربازی - موتور جستجوی قطره
www.ghatreh.com/news/tag/5440-معافیت%20سربازی/0/20
پیگیری استقرارشرکت های دانش بنیان درکلان شهرها درهیات دولت رییس کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها وموسسات دانش بنیان گفت:طرح استقرارشرکت ...
الف - یکی از کلیه هایتان را اهدا کنید، از سربازی معاف شوید
www.alef.ir/vdcgnu9qzak9774.rpra.html?187850
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از معافیت سربازان اهداکننده عضو از انجام خدمت سربازی خبرداد....
جزئیات معافیت‌ جدید سربازی اعلام شد - JameJamOnline.ir
www1.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100907251437
جام جم آنلاین: مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات معافیتهای جدید خدمت ... کمالی، شرایط معافیت مشمولانی که سه برادر آنها دوره خدمت سربازی را طی کرده اند به این ...
برچسب ها - معافیت سربازی
tamin24.ir/fa/tag/1/معافیت%20سربازی
برچسب: معافیت سربازی. پاسخ‌های کمالی به ابهامات "جریمه‌ سربازی". استقبال بیش از 180 هزار نفر برای پرداخت جریمه سربازی... از انجام خدمت سربازی معاف شوند گفت ...
شرایط جدید معافیت های سربازی + جدول - عصر ایران
www.asriran.com › صفحه نخست › سیاسی
او در ادامه معافیت‌های مختلف مشمولان خدمت سربازی را اعلام کرده است که از جمله آن‌ها موارد معافیت کفالت است. رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا شرط اصلی برای استفاده از ...
بیماری های سیستم ادراری تناسلی و معافیت از سربازی 1
www.drhaghighat.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=8638
ویکی از شایعترین موارد پرونده های مورد بررسی در کمیسیون پزشکی معافیت از سربازی نیز میباشد. واریکوسل چیست؟ واریکوسل عبارت است از واریسی شدن(گشاد ...
اخبار معافیت سربازی - تی نیوز
tnews.ir/tags/معافیت-سربازی
اخبار معافیت سربازی. ... آخرین مسائل سربازی؛از معافیت تا وضع مشمولان غایب و اولویت های وظیفه عمومی آخرین مسائل سربازی؛از معافیت تا وضع مشمولان غایب و ...
معافیت سربازی- جام نیوز
www.jamnews.ir/Keywords/80253/معافیت%20سربازی
جاعلان میلیاردر کارت معافیت سربازی، در چنگ قانون. رئیس بازرسی سازمان وظیفه عمومی ناجا از دستگیری یک باند جاعل در فرآیند معافیت پزشکی خبر داد.
شرایط جدید معافیت سربازی اعلام شد - Bartarinha.IR | برترین ها
www.bartarinha.ir › اخبار روز › اخبار اجتماعی
شرایط جدید معافیت سربازی اعلام شد معافیت سزبازی،معافیت کفالت،خدمت وظیفه عمومی،سازمان وظیفه عمومی.
آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال ۹۳-ای استخدام ...
khabarpu.com/h.php?t=209-x-sP-q151319_t_-chjxuod...
۲ روز پیش - خبر ۲۸ شهریور ۹۴ – معافیت تحصیلی، مشمول طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی نمی شود (خبرگزاری ایرنا) خبر ۲۵ شهریور ۹۴ – چگونگی‌احتساب ...
بیماریهای فک،دهان ودندان که منجربه معافیت سربازی میشود
www.drmovahedian.com/index.php?ToDo=ShowArticles&AID...
این موارد به شرح زیر است :بیماریهای فک و دهان و دندان که منجر به معافیتهای سربازی میشود . ماده 40 - مشمولان مبتلاء به بیماری فک و دهان دندان با توجه به نوع بیماری که ...
نظام وظیفه و خدمت سربازی
www.1sarbaz.ir/
بیمارستان ولی عصر رشت آماده ارائه خدمات معافیت سربازی به مشمولان می باشد اسماعیل عرب در نشستی با خبرنگاران با اشاره به ظرفیتهای بیمارستان ولیعصر که ...
از کجا بفهمیم کف پایمان صاف است و معافیم؟ - بیتوته
www.beytoote.com/health/malady-remedy/floor-flat3-mafym.html
کمردرد معافیت سربازی تاندون آشیل قوس کف پا , درمان کمردرد , اسکلت بدن , کفش طبی , کاهش وزن , صافی کف پا , درمان کف پای صاف ,
معافیت سربازی بنیاد ملی نخبگان | LinkedIn
https://ir.linkedin.com/pub/معافیت-سربازی-بنیاد-ملی-نخبگان/8b/.../372
Iran - ‏www.elmotejarat.com 02166913014
View معافیت سربازی بنیاد ملی نخبگان's (Iran) professional profile on LinkedIn. LinkedIn is the world's largest business network, helping professionals like ...
قانون جدید سربازی و شروط معافیت‌ها /حذف معافیت «تک‌فرزند ...
haraznews.com/12165/قانون-جدید-سربازی-و-شروط-معافیت‌ها-حذ-12165
هراز نیوز :معاون انسانی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به تصویب مجلس درباره معافیت دو برادری، گفت: این طرح بعد از اصلاحیه‌هایی که روی آن انجام شد،
معافیت سربازی بنیاد نخبگان Profiles | Facebook
https://www.facebook.com/public/معافیت-سربازی-بنیاد-نخبگان
View the profiles of people named معافیت سربازی بنیاد نخبگان on Facebook. Join Facebook to connect with معافیت سربازی بنیاد نخبگان and others you ...
قانون معافیت سربازی در ایران | آسمونی
www.asemooni.com/lifestyle/soldier/the-military-exemption
در ایران در شرایط خاصی مشمولین می‌توانند از سربازی معاف شوند. افرادی که دارای مصدومیت یا نارسایی‌های بدنی و یا برخی شرایط اجتماعی هستند از خدمت معاف می‌شوند.
برچسب ها - کارت معافیت سربازی - ورزش خوزستان
khuzestansport.ir/fa/tag/1/کارت%20معافیت%20سربازی
برچسب: کارت معافیت سربازی. درخشش جدیدترین فولادی در استقلال خوزستان. مسابقات لیگ دسته اول که بدلیل مشکل کارت معافیت سربازی... کد خبر: ۷۵۸۱ تاریخ ...
آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 93+ استختام ...
www.estekhtam.com/آخرین-تغییرات-خدمت-سربازی-و-معافیت-ها-س/
بازبینی توسط MODIR
۷ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 93+ استختام : آخرین وضعیت طرح سرباز امدادگرReviewed by MODIR on Sep 29Rating: ...
این نوع بیماری باعث معافیت از سربازی می شود - نیک صالحی
www.niksalehi.com/hamechiz/archives/197148.php
در قوانین خدمت سربازی یکی از موارد معافیت دائم از سربازی وجود فتق اینگوینال میباشد ولی در موارد زیادی بدلیل عدم اطلاع فرد از بیماری خود دوران خدمت را حتی با وجود ...
نظام وظیفه- خدمت سربازی و شرایط معافیت سنی
www.ssmt.ir/.../نظام+وظیفه-+خدمت+سربازی+و+شرایط+معافیت+سنی
۱۰ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - نظام وظیفه- خدمت سربازی و شرایط معافیت سنی،نظام وظیفه، خدمت سربازی، معافیت سربازی، شرایط معافیت سربازی، معاف از سربازی، معافیت سنی، ...
معافیت کفالت از سربازی به چه کسی تعلق می گیرد؟ - اخبار ...
www.momtaznews.com/معافیت-کفالت-از-سربازی-به-چه-کسی-تعلق-می/
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حذف سن ۵۹ سال برای معافیت فرزندان ذکوری که پدرشان در این بازه سنی قرار داشت در جهت عادلانه کردن سربازی ...
17 سوال عمده درباره معافیت پزشکی سربازی - شیعه نیوز
www.shia-news.com/fa/.../17-سوال-عمده-درباره-معافیت-پزشکی-سربازی
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرآنلاین ، یکی از پرطرفدارترین معافیت های سربازی، معافیت پزشکی است. بسیاری از مشمولان دنبال گرفتن معافیت پزشکی ...
طومار معافیت متاهلان از سربازی
sarbazimoaf.blogfa.com/
طومار معافیت متاهلان از سربازی - برای اصلاح رویه پراشکال سربازی اجباری، متحد شوید.
جزئیات معافیت مشمولان غایب سربازی/ قانون بیمه ... - فارس
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931115000513
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - جزئیات معافیت مشمولان غایب سربازی/ قانون بیمه شخص ثالث برای سال ۹۴ تمدید شد.
مجادله رسانه‌ای دو مسئول عالی رتبه بر سر معافیت سربازی ...
www.tabnak.ir › اجتماعی › داخلی
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ماجرا از این قرار بود که علی ربیعی در سفر به گنبد کاووس و در حاشیه یک دیدار، از تلاش وزارت خانه تحت امر خود برای اعمال نوعی معافیت جدید سربازی ...
معافیت تقلبی؛ سرابی برای نرفتن به سربازی
pgnews.ir/module/news/68180/
۹ دقیقه پیش - خلیج فارس: سربازی برای بسیاری از پسرها تاحدی ناخوشایند است که راههای غلط زیادی را برای معاف شدن از دوران آش خوری امتحان می کنند. به گزارش ...
شرایط جدید معافیت و کسر خدمت طلاب اعلام شد
www.hawzah.net/fa/.../شرایط-جدید-معافیت-و-کسر-خدمت-طلاب-اعلام-شد
شرایط جدید معافیت و کسر خدمت سربازی روحانیون و فرزندان آنها از سوی اداره کل امور طلاب ... مدیر کل امور طلاب حوزه های علمیه درباره معافیت فرزندان رزمندگان و جانبازان  ...
شرایط معافیت فرزندان طلاق از سربازی
www.khouznews.ir/fa/news/.../شرایط-معافیت-فرزندان-طلاق-از-سربازی
به گزارش خوزنیوز به نقل از برنا، مشمولانی که فرزندان طلاق بوده و سرپرستی پدر یا مادر خود را بر عهده دارند می توانند با طی کردن شرایط قانونی از خدمت وظیفه معاف ...
انواع معافیت سربازی | ساتین
saten.ir/tag/انواع-معافیت-سربازی/
انواع معافیت سربازی, معافیت جدید سربازی, معافیت سربازی,
پزشک آنلاین | بیماریهای استخوان و معافیت سربازی
www.pezeshkonline.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=15095
[ 1393-12-19 ] بیماریهای استخوان و معافیت سربازی. دکتر علیرضا مقتدری [ فلوشیپ اینترونشنال درد ]. بازدید از وب سایت : 354979, مطالب سایت : 144. سوالات پاسخ ...
قوانین “معافیت تحصیلی” خدمت سربازی - نمناک
namnak.com/16059-معافیت-تحصیلی-سربازی.html
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - معافیت تحصیلی و معافیت تحصیلی مشمولان و شرایط معافیت تحصیلی نظام وظیفه و قانون معافیت تحصیلی را در نمناک بخوانید.
جزییات مهم معافیت سربازی غایبان
www.zebhi.ir/print.php?ToDo=ShowArticles&AID=93840
سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از جریمه ریالی مشمولان دارای غیبت بیش از هشت سال به جای اعزام به سربازی بر اساس لایحه بودجه ٩٤ ...
شرایط معافیت سربازی
pnuna.com/tag/شرایط-معافیت-سربازی/
شرایط جدید معافیت تحصیلی مشمولان نظام وظیفه عمومی اعلام شد. پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : با تصویب هیئت وزیران، آیین نامه اجرایی معافیت ...
آئین‌نامه معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی ...
https://fa.wikisource.org/.../آئین‌نامه_معاینه_و_معافیت_پزشکی_مشمولان...
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ۲.۲ بخش دوم - معاینه و معافیت پرسنل وظیفه در حین خدمت ... معاینه و معافیت پزشکی مشمولان و پرسنل وظیفه مطابق شرایط و مقررات مندرج در این ...
قانون معافیت های سربازی | اداره بهزیستی شهرستان کاشان
www.kashan-behzisti.ir › اسناد و قوانین › قوانین
قانون حمایت جامع از حقوق معلولان: به موجب قانون مصوب سال ۸۳ مجلس شورای اسلامی افرادی که به تشخیص کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی بر اثر ضایعه جسمی ، ذهنی ...
قانون های معافیت سربازی جدید ۹۴ کفالت طلاق دندان :: دانلود ...
daydl.blog.ir/post/قانون-های-معافیت-سربازی-جدید-94-کفالت-طلاق-دندان
۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - قانون معافیت سربازی ۹۴ قوانین معافیت سربازی ۱۳۹۴ قانون معافیت سربازی ۱۳۹۴ ماده ۶ قانون معافیت سربازی قوانین جدید معافیت سربازی ۹۴ قانون ...
روزنامه اعتماد93/9/20: جزییات مهم معافیت سربازی غایبان
www.magiran.com/npview.asp?ID=3076223
۲۰ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - جزییات مهم معافیت سربازی غایبان بهای جریمه سربازان غایب: ٢٠ تا ٥٠ میلیون تومان اعتماد| چند روزی است که خبر فروش سربازی به کسانی که بیش از ...
سردار کمالی با تشریح ۲۴ نوع معافیت جدید سربازی خبر داد
www.khorasannews.com/newssource/18065.../8_18065_09_74423.XM...
XML 8 جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح ۲۴ نوع معافیت جدید سربازی، از افزایش سن اعزام به خدمت به ۱۹ سال خبر داد و گفت: در قانون جدید ...
توضیحاتی در خصوص شورای پزشکی وظیفه عمومی برای ...
www.javanpress.ir/.../توضیحاتی-در-خصوص-شورای-پزشکی-وظیفه-عمو...
توضیحاتی در خصوص شورای پزشکی وظیفه عمومی برای معافیت سربازی. سرهنگ شریف زاده. در بحث پیشین به روند رسیدگی به مشکلات و ادعای مشمولان بیمار توضیح  ...
امسال 140 هزار کارت معافیت سربازی صادر شده است
www.tasnimnews.com/.../امسال-140-هزار-کارت-معافیت-سربازی-صادر-ش...
رئیس نظام وظیفه عمومی ناجا در مشهد: امسال 140 هزار کارت معافیت سربازی صادر شده است. شناسه خبر: 882688 سرویس: استانها. ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹. صدرالسادات ...
مدارک مورد نیاز برای معافیت های مختلف خدمت سربازی چیست؟
danakhabar.com/fa/news/1171827
برای گرفتن معافیت فوت برادر یا فرزند سرباز حین خدمت، متعهدین آموزش و پرورش، عفو رهبری، بستگان شهدا ، اسرا، آزادگان و جانبازان، پرسنل نطامی باز خرید، حضور ...
معافیت سربازی کفالت پدر
wordtech.ir/معافیت-سربازی-کفالت-پدر.html
۱۳ مدت معافیت کفالت پدر یه برادر برگتر از خودم دارم که خدمت سربازی رفته و در ... وی با اشاره به قانون معافیت کفالت پدر نیازمند به می‌توانند از خدمت سربازی معاف.
میگنا - ۱۷ سوال عمده درباره معافیت پزشکی سربازی
www.migna.ir/vdch6-nz.23nvxdftt2.html
خبرآنلاین: یکی از پرطرفدارترین معافیت های سربازی، معافیت پزشکی است. بسیاری از مشمولان دنبال گرفتن معافیت پزشکی هستند. که البته شرایط خاصی می خواهد ...
کدام بیماری‌های دهان و دندان منجر به معافیت سربازی می‌شود؟ | دندانه
www.dandane.ir/بیماریهای-دهان-معافیت-از-سربازی/
۱۹ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - یکی از مباحث مهمی که معمولاً زیاد مورد سوال قرار می‌گیرد، موارد پزشکی است که باعث معافیت پزشکی از سربازی می‌شود. معافیت پزشکی شامل ...
معافیت سربازی
asrebank.ir/tag/معافیت-سربازی
رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ضمن بیان اینکه در قانون آمده است پسر سالمی که با یک دختر معلول ازدواج می‌کند باید از سربازی معاف شود گفت: سازمان نظام وظیفه ...
برخی بیماری‌های فک، دهان و دندان منجر به معافیت سربازی می‌شود
www.irden.ir/amoozesh/dandanpezeshki/177511/
معافیت پزشکی, معافیت از سربازی, بیماری دهان, فک و صورت.
شرایط جدید معافیت سربازی دو برادری 92 - درباره ی ما
queryha.ir/شرایط-جدید-معافیت-سربازی-دو-برادری-92.html
خرید عینک آفتابی Louis Vuitton با قیمت ارزان آیا میدانید برترین عینک سال 2014 نزد افراد معروف همین عینک است ؟ انتخاب آرمین 2afm ، سیروان خسروی ، کیم ...
مشاوره معافیت سربازی | 1مشاور
1moshaver.ir/tag/مشاوره-معافیت-سربازی/
مشاوره معافیت سربازی ... امریه سربازی در سپاه ۹۵ – ۹۶. ۳۰ام شهریور, ۱۳۹۴. از جمله شرایط کلی پذیرش در سپاه می توان به موارد زیر اشاره نمود: ۱- مهمترین شرط… ادامه مطلب.
قانون معافیت سربازی 94 جدید کفالت دندان پزشکی کفالت ...
newsdownload.ir/2015/.../قانون-معافیت-سربازی-94-جدید-کفالت-دندان/
۲۵ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - قانون معافیت سربازی در سال 94, قوانین معافیت پزشکی سربازی 94, قوانین معافیت سربازی کفالت مادر, قوانین معافیت سربازی سه برادری, قانون ...
ثبت اختراع و معافیت سربازی
tnovin.com/TnForum/showthread.php?214-ثبت...و-معافیت-سربازی
۲۳ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ثبت اختراع و معافیت سربازی طی تعاملات صورت گرفته با بنیاد ملی نخبگان، افرادی که داری اختراع هستند می توانند دوره ی سربازی خود را با اجرای ...
اصلی/شرایط جدید معافیت ها و کسر مدت خدمت سربازی اعلام شد
aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News...
شرایط جدید معافیت ها و کسر مدت خدمت سربازی اعلام شد. مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح در تشریح تغییرات جدید قانون سربازی گفت: مهلت اجرای مقررات مربوط به ...
اختصاص سهمیه بنیاد ملی نخبگان برای معافیت سربازی ...
safaiau.ac.ir/research/notifications/3-nokhbegan
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اختصاص سهمیه بنیاد ملی نخبگان برای معافیت سربازی نخبگان دانشگاه ... بنیاد ملی نخبگان برای معافیت سربازی نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی به ...
:آخرین شرایط معافیت سربازی اعلام شد
www.worldit.ir/myLDlinker.php?url=95
آخرین شرایط معافیت سربازی. رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از بررسی طرحی خبرداد که به موجب آن نحوه اعزام مشمولان برای انجام خدمت سربازی به پیشنهاد خودشان انجام ...
خبر جدید ربیعی درباره معافیت سربازی
www.qomefarda.ir/news/156382
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - خبر جدید ربیعی درباره معافیت سربازی. قم فردا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درصدد هستیم با کمک مجلس شورای اسلامی فرزندان پسر ...
بهترین روش معافیت سربازی - نام سایت
atlantik.hamvar.ir/بهترین-روش-معافیت-سربازی-prod28145.html
بهترین روش معافیت از خدمت سربازی مشمولین وظیفه دانشگاهی طرح سرباز صنعت هم کار یاد بگیرید هم حقوق دریافت کنید و هم از خدمت سربازی معاف شوید با هر رشته و در ...
My Ordinary Gay Day | A Diary of an Ordinary Guy
https://mygday.wordpress.com/
معافیت پزشکی از طریق همجنسگرایی و تراجنسی دانلود راهنمای معافیت سربازی. راهنمای معافیت نظام وظیفه، معافیت سربازی، همجنسگرایی، همجنس گرا، معافیت ...
مشاوره معافیت پزشکی جهت مشمولین سربازی
sarbazei.blogfa.com/
۱۸ خرداد ۱۳۸۵ ه‍.ش. - مشاوره معافیت پزشکی جهت مشمولین سربازی - مشاوره ومعاینه پزشکی قبل از خدمت مقدس سربازی.
قیمت خرید و معافیت سربازی + شرایط و نحوه ثبت نام
www.sefidak.com/news-day/خرید-سربازی-ثبت-نام-شرایط
۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - قیمت سربازی , مبلغ خرید سربازی , شرایط خرید سربازی , واجدین شرایط , نحوه ثبت نام برای خرید سربازی , قیمت معافیت زیر دیپلم , لیسانس , فوق ...
معافیت های سربازی - موسسه مهاجرتی آریانا پارس | موسسه ...
www.arianaabroad.com/معافیت-های-سربازی/
معافیت های سربازی. جریان معافیت سربازی به ۵ روش امکان پذیر می باشد که به تفصیل در مطلب ذیل توضیح داده می شود. ۱ – معافیت پزشکی : در ابتدا مراحل انجام این ...
جدیدترین اخبار معافیت سربازی | کانی نت :: KaniNet
kaninet.ir/جدیدترین-اخبار-معافیت-سربازی/
۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سربازی,سرباز,خدمت,وظیفه,عمومی,سازمان,اطلاعات,معافیت,معاف از سربازی,اخبار,خبر,معاف ازسربازی,معافیت تحصیلی,دانشجو,دانشگاه,نیرو,انتظام ...
Lahzehname.ir | جزییات معافیت سربازی و خرید خدمت - لحظه نما
lahzehnama.ir/fa/news/17650/جزییات-معافیت-سربازی-و-خرید-خدمت
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بعضی افراد پس از مراجعه نیازی به پرداخت جریمه ندارند، خود به خود مشمول معافیت می‌شوند.
معافیت سربازی با بیماری واریکوسل - پیشنهاد تک
www.takbid.com/معافیت-سربازی-با-بیماری-واریکوسل/
من مبتلا به واریکوسل هستم ایا میتونم برای معافیت سربازی اقدام کنم ... واسه معاف از رزم که سریع انجام میدن اما واسه معافیت کلی شما باید دارای واریکوسل از نوع ۳ ...
معافیت غیبت - خبرگزاری مهر
www.mehrnews.com/.../دارندگان-معافیت-غیبت-ازمدیریت-اداری-ونمایند...
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نماینده مردم تویسرکان از تکذیب ابعاد هزینه‌ای معافیت سربازی در جلسه اخیر کمیسیون خبر داد و گفت: مقرر شد مشمولانی که ۸ سال به بالا غیبت دارند  ...
مشمولان متاهل از خدمت سربازی معاف می‌شوند؟ - شبکه خبر
www.irinn.ir/news/15766/مشمولان-متاهل-از-خدمت-سربازی-معاف-می‌شوند؟
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ه‍.ش. - سردار موسی کمالی، در واکنش به اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون «معافیت مشمولان متاهل از انجام خدمت سربازی»، گفت: شورای ...
آیین نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی و جدول بیماریهای ...
irteb.com/nezamvazife/index.htm
آیین نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی و جدول بیماریهای مشمولان نظام وظیفه. این آئین نامه در اجرای تبصره یک ماده 39 قانون خدمت وظیفه عمومی در 48 ماده و یک پیوست (49 ...
شرایط معافیت سربازی براساس سن پدر - شفاف
www.shafaf.ir/fa/news/105886/شرایط-معافیت-سربازی-براساس-سن-پدر
براساس مقررات جدید خدمت وظیفه عمومی در معافیت کفالت یگانه فرزند مراقب یا نگهدارنده پدر نیازمند مراقبت، سن پدراز ۵۹ سال تمام به ۶۵ سال تمام تغییر یافت.
پسوریازیس و معافیت سربازی - روزنامه ،سلامت
www.akairan.com/health/tag/پسوریازیس%20و%20معافیت%20سربازی/
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پسوریازیس معافیت سربازی,پسوریازیس و معافیت سربازی.
خرید معافیت سربازی
123bo2.rozblog.com/post/68
آموزش طرح سرباز صنعت معافیت از سربازی در واقع شما دیگر به سربازی نمیروید و دیگران شما را به عنوان سرباز نمی شناسند، بلکه به عنوان کارمند آنجا هستید و همچنین ...
آیا معافیت سه برادری سربازی امسال انجام می شود؟ - تاپ ناز
www.topnaz.com › مطالب خواندنی و اخبار › اخبار اجتماعی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - معاف شدن سه برادری از سربازی,قوانین جدید معافیت خدمت زیر پرچم,قانون های معافیت خدمت سربازی در سال 94.
معافیت سربازی - تاپ ناز
www.topnaz.com/tag/معافیت-سربازی/
مدت خدمت سربازی افزایش پیدا خواد کرد+جزئیات طرح. مدت خدمت سربازی خدمت سربازی, افزایش مدت خدمت سربازی,معافیت سربازی , حقوق سربازان ,کاهش مدت خدمت ...
ارسال مدارک معافیت سربازی برای کنسولگری در زمان ...
www.applyabroad.org › ... › روادید (ویزا) آمریکا › کلیرنس (Clearance)
۱۶ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - 10پست - ‏4 نویسنده
امسال چندین مورد از دانشجوها توی کلیرنس بهشون گفته شده که مدارک معافیت سربازی رو همراه با توضیحات کامل ارسال کنند. (از جمله خود من) هرچند توی ...
مدارک لازم جهت معافیت تحصیلی مشمولین خدمت سربازی
safahan.ac.ir/?p=6241
مدارک لازم جهت معافیت تحصیلی مشمولین خدمت سربازی (پلیس + ۱۰). ۱٫ اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات (یا برگه لغو معافیت تحصیلی مقطع قبلی).
سازمان وظیفه عمومی ناجا - معافیت پزشکی
vazifeh.police.ir/?siteid=25&pageid=1060
شرایط احراز انواع بیماریهای معافیت پزشکی · مدارک مورد نیاز برای انواع معافیت پزشکی · روند رسیدگی به معافیت پزشکی · نکات قابل توجه در معافیت پزشکی ...
سازمان وظیفه عمومی ناجا - سئوالات متداول معافیت پزشکی
vazifeh.police.ir/?siteid=25&pageid=517
جواب: مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +10) و اخذ دفترچه راهنما و تکمیل اوراق مربوط به معافیت پزشکی ،مراجعه به پزشکان معاین اولیه ، انجام ...
آیین نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی و جدول بیماریهای ...
irteb.com/nezamvazife/index.htm
آیین نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی و جدول بیماریهای مشمولان نظام وظیفه. این آئین نامه در اجرای تبصره یک ماده 39 قانون خدمت وظیفه عمومی در 48 ماده و یک پیوست (49 ...
‏بخش اول : بیماریهای عمومی - ‏بخش هشتم: بیماریهای استخوان - ‏بخش سیزدهم - ‏بخش دوم
لیست کامل بیماری هایی که موجب معافیت پزشکی می شوند
www.parsine.com/.../لیست-کامل-بیماری-هایی-که-موجب-معافیت-پزشک...
۱۸ آبان ۱۳۹۰ ه‍.ش. - به گزارش پارسینه، لیست کامل بیماری هایی که موجب معافیت پزشکی می شود، به شرح ذیل است: بیماریهای عمومی ماده 29: مشمولان مبتلاء به بیماریهای ...
نظام وظیفه و خدمت سربازی » معافیت پزشکی
www.sarbazi.us/پرسش-و-پاسخ/معافیت-پزشکی
با سلام آیا مدرک تحصیلی در گرفتن معافیت پزشکی از طریق ناشنوایی یکطرفه گوش ... همسرم کارت معافیت پزشکی داره و الان برای استخدام دچار مشکل شدید شدیم .
آئین‌نامه معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی ...
https://fa.wikisource.org/.../آئین‌نامه_معاینه_و_معافیت_پزشکی_مشمولان...
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اظهارنظر در مورد معافیت پزشکی مشمولان توسط اعضای شورای پزشکی موضوع ماده ۱۱ این آئین‌نامه به عمل خواهد آمد و رأی اکثریت اعضای شورا معتبر است.
مروری بر قوانین معافیت پزشکی - باشگاه خبرنگاران جوان
www.yjc.ir › اجتماعی › حوادث و انتظامی
مروری بر قوانین معافیت پزشکی+ سوالات متداول به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مشمولان خدمت وظیفه عمومی از نظر وضع مزاجی و استعداد جسمی و روانی به چهار ...
معافیت از سربازی در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/معافیت_از_سربازی_در_ایران
رفتن به ۲ معافیت پزشکی - معافیت پزشکی[ویرایش]. دارندگان این نوع معافیت از آموزش، رزم مقدماتی ویا به طور کامل معاف هستند. ایرانیان مشمول خارج از ایران هم  ...
درمان و آموزش پزشکی - اخبار > آیین نامه معاینه و معافیت - ...
www.behdasht.gov.ir/?siteid=1&pageid=12961&newsview=3811
آیین نامه معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی ... پزشک اولیه باید وضع مزاجى و جسمى مشمول را با توجه به ماده 2 این آئین نامه مورد معاینه قرار داده و در صورتى ...
آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 94 | «ای استخدام»
www.e-estekhdam.com/آخرین-تغییرات-خدمت-سربازی-و-معافیت-ها/
۲ روز پیش - خبر ۲۷ مهر ۹۴ – پیشنهاد مدیریت بحران برای سربازی (خبرگزاری ایسنا) خبر ۲۵ مهر ۹۴ – سربازان در طول دوره خدمت باید تحت نظارت‌های پزشکی قرار  ...
فهرست بیماریهایی که شامل معافیت پزشکی میشوند | Table
www.atiyeafarinan.org/.../فهرست-بیماریهایی-که-شامل-معافیت-پزشکی...
فهرست بیماریهایی که شامل معافیت پزشکی میشوند ... شماره, عنوان مطلب, بازدیدها. 1, بیماریهایی که در آیین نامه پزشکی پیش بینی نشده اند, 6931. 2, بیماریهای عفونی ...
بیماریهایی که شامل معافیت پزشکی ،خدمت سربازی،قوانین ...
study1000.com/155130/sec_42/p_84.aspx?lang=Fa
بیماریهایی که شامل معافیت پزشکی ،خدمت سربازی،قوانین سربازی،معافیت تحصیلی،اعزام به خدمت مشمولین،شرایط معافیت،معافیت تحصیلی،معافیت ...
معافیت پزشکی - ApplyAbroad Forum
www.applyabroad.org/forum/forumdisplay.php?198-معافیت-پزشکی
موضوع مهم : مسائل پیرامون معافیت پزشکی (حاشیه ها، محدودیتها و ...) ... موضوع مهم : امکان ابطال کارت معافیت پزشکی و نیاز به ابطال آن(جهت اقدام برای گواهینامه و...).
کلیات معافیت پزشکی | نظام وظیفه
nezamvazifeh.com/1393/04/19/کلیات-معافیت-پزشکی/
۱۹ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سوالات متداول معافیت پزشکی. 1. اقدام اولیه مشمولانی که تقاضای معافیت پزشکی را می‌نمایند چیست؟ جواب: مراجعه به دفاتر پلیس +10 و اخذ دفترچه ...
سوالات و مراحل اقدام مربوط به معافیت پزشکی‌ - آکادمیا کافه
www.academiacafe.com › ... › معافیت پزشکی
۹ بهمن ۱۳۸۹ ه‍.ش. - مسلماً همه ترجیح می دهند قبل از اقدام برای معافیت پزشکی‌ در یکی‌ بیمارستان های مورد تایید نظام وظیفه یا پزشک معتمد به صورت آزاد معاینه شوند تا با ...
متن کامل آئین‌نامه معافیت پزشکی سربازان سال 93
www.unp.ir/news/university/military-service/48066
۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - رسیدگی به تقاضای معافیت پزشکی مشمولانی که برابر قانون و آئین‌نامه اجرایی مربوط، به تحصیل اشتغال داشته و از معافیت تحصیلی استفاده ...
جزئیات 6 تغییر عمده در آیین نامه معافیت پزشکی - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=280772
۱۰ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سردار کمالی با اشاره به امکان درخواست معافیت پزشکی در حین تحصیل، از تغییر قانون معافیت پزشکی برای چاقی و لاغری مفرط، تعرق شدید کف ...
سفارت جمهوری اسلامی ایران - - ۸–۹ معافیت پزشکی
www.munich.mfa.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=166&pageid...
تذکرات مهم : این سرکنسولگری در حال حاضر پاسخگوی متقاضیان ساکن در اروپا می باشد. بر اساس تصمیم سازمان نظام وظیفه عمومی، تقاضای معافیت پزشکی شامل ...
بیماری های معافیت پزشکی - تحصیل در مالزی
www.mm2h.ir/page.php?id=619
پیوست در راستای اجرای ماده 23 فصل دوم آئین نامه معاینه و معافیت مشمولین در صورتیکه پدر مشمول دارای بیماری یا نقص عضوی بشرح زیر باشد از نظر شورای پزشکی ...
40 سوالی که مشمولان درباره معافیت پزشکی باید بدانند
www.khabaronline.ir/detail/258735/society/urban
۲۹ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - معافیت پزشکی و چند و چون گرفتن آن یکی از دغدغه های اصلی برخی از جوانان مشول خدمت سربازی است.
دردسرهای معافیت پزشکی برای استخدام - بانکی دات آی آر
banki.ir/ads/17996-استخدام-با-کارت-معافیت-پزشکی-ممنوع
این متن صریح قانون جمهوری اسلامی ایران است که می خوانید : قانون عدم ممنوعیت استخدام دارندگان معافیت پزشکی ‌ماده واحده - استخدام افراد دارای معافیت پزشکی ...
آیین نامه معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی ...
www.ekhtebar.com/آیین-نامه-معاینه-و-معافیت-پزشکی-مشمولا/
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - به همراه فهرست بیماری ها، نقص عضوها و عدم رشدهای موضوع تبصره ماده (۲) آیین‌نامه معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی. هیئت وزیران در ...
بیماری هایی که شامل معافیت پزشکی می شوند
www.study4iranian.com/articletext.php?id=105
با تشخیص شوراهای پزشکی از 6 ماه تا یکسال معاف موقت. بند 3- پائین افتادگی احشاء توام با اختلالات عملی معاف دائم. تبصره: نوع خفیف-معاف از رزم. بند 4- طول قد ...
آیین نامه جدید معاینه و معافیت چشم پزشکی خدمت سربازی (ماده 41
www.noorvision.com/.../بیمارستان-فوق-تخصصی-چشم-پزشکی-نور-آ...
مشمولان مبتلا به بیماریهای چشم و یا عوارض بینایی با توجه به نوع بیماری که به آن مبتلا می باشند از معافیت های مندرج در هر بند به شرح زیر است.
معافیت پزشکی - سازمان وظیفه عمومی ناجا-رایتمن
rightman.ir › گوناگون
۲۸ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - معافیت پزشکی - سازمان وظیفه عمومی ناجا انواع بیماری های معافیت پزشکی ماده بیماری عنوان بیماری ماده بیماری عنوان بیماری ۲۹ عمومی ۳۸ خون و ...
ایسنا - نحوه تعلق معافیت پزشکی به مشمولان پزشک
www.isna.ir/fa/news/.../نحوه-تعلق-معافیت-پزشکی-به-مشمولان-پزشک
۲۵ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - در پی طرح برخی اظهارات مبنی بر تفاوت میان نحوه بهره‌مندی مشمولان دارای مدارک تحصیلی بالاتر...
۴۰ نکته درباره معافیت پزشکی - فرارو
fararu.com/fa/news/134776/۴۰-نکته-درباره-معافیت-پزشکی
۲۰ آذر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - معافیت پزشکی و چند و چون گرفتن آن یکی از دغدغه‌های اصلی برخی از جوانان مشمول خدمت سربازی است. سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا برخی سوال و ...
17 سوال عمده درباره معافیت پزشکی سربازی - شیعه نیوز
www.shia-news.com/fa/.../17-سوال-عمده-درباره-معافیت-پزشکی-سربازی
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرآنلاین ، یکی از پرطرفدارترین معافیت های سربازی، معافیت پزشکی است. بسیاری از مشمولان دنبال گرفتن معافیت پزشکی ...
اخبار معافیت پزشکی - قطره
www.ghatreh.com/news/tag/5437-معافیت%20پزشکی/0/20
دکتر اسماعیل عرب : بیمارستان ولی عصر رشت آماده ارائه خدمات معافیت سربازی به ... مشمولان متقاضی معافیت پزشکی استان گیلان نیازی برای رفتن به تهران ندارند
بررسی هزینه‌های ناشی از درخواست معافیت پزشکی به دلیل ...
ebnesina.ajaums.ac.ir/browse.php?a_id=50&sid=1&slc_lang=fa
توسط شهبازی - ‏2009
مقدمه: با توجه به مراجعات فراوان سربازان با ادعای صرع و نادرست بودن بسیاری از این ادعاها بر اساس آیین‌نامه فعلی و از طرفی هزینه‌های تحمیلی ناشی از ارزیابی صحت این ...
متن کامل آیین‌نامه معافیت پزشکی سربازان - سایت خبری ...
www.tabnak.ir › اجتماعی › داخلی
۱۸ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - معاون اول رئیس‌جمهور، آیین‌نامه معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی را ابلاغ کرد.
17سوال عمده درباره معافیت پزشکی سربازی - Bartarinha.IR ...
www.bartarinha.ir › اخبار روز › اخبار اجتماعی
17سوال عمده درباره معافیت پزشکی سربازی معافیت سربازی،معافیت پزشکی،سازمان وظیفه عمومی،خدمت سربازی.
دکتر بیژن فروغ - معافیت پزشکی سربازان
www.bijanfr.blogfa.com/cat-45.aspx
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ ه‍.ش. - -1آیا مشمول می تواند در حین خدمت برای معافیت پزشکی اقدام کند؟ بلی ، امکان استفاده از معافیت پزشکی در حین خدمت از طریق شورای پزشکی رده ...
40 راه برای معافیت پزشکی - فیفادی | FifaDay.ir
fifaday.ir/40-راه-برای-معافیت-پزشکی/
معافیت پزشکی و چند و چون گرفتن آن یکی از دغدغه‌های اصلی برخی از جوانان مشمول خدمت سربازی است. سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا برخی سوال و جواب‌هایی که مشمولان ...
پاسخ به 45 سئوال در رابطه با معافیت پزشکی برای مشمولان ...
www.aiau.ir › ... › اخبار نظام وظیفه دانشگاهیان
۱۷ تیر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - خدمت سربازی و اعزام به خدمت یکی از دغدغه های اصلی جوانان در بیشتر دوره های مختلف است .چه در گذشته و چه در حال چه در جنگ و چه در صلح .اعزام به خدمت ...
معافیت‌های پزشکی سربازی کدامند؛ جزئیات معافیت‌های ازدواج
www.hamshahrionline.ir/details/224108
۳۱ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - همشهری آنلاین: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح نحوه و شرایط بهره‌مندی از برخی معافیت‌های پزشکی را تشریح کرد.
مشاوره معافیت پزشکی جهت مشمولین سربازی
sarbazei.blogfa.com/
۱۸ خرداد ۱۳۸۵ ه‍.ش. - مشاوره معافیت پزشکی جهت مشمولین سربازی - مشاوره ومعاینه پزشکی قبل از خدمت مقدس سربازی.
مراحل معافیت پزشکی - صد درد
saddard2.persianblog.ir/tag/مراحل_معافیت_پزشکی
برخلاف همه حرفهایی که می گفتند کارت معافیت پزشکی قرمزه کارت کاملا کامپیوتری و به رنگ سبز کمرنگ مایل به لیموییه و فقط تو قسمت نوع معافیت ماده و بندی که ...
امکان ثبت درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل - پلیس+10
epolice.ir/news.php?extend.53.1
۲۷ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در راستای اجرای آئین نامه جدید معافیت و معاینه پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی، از تاریخ 15-07-93، مشمولانی که مشغول به تحصیل هستند و دارای ...
آئین‌نامه معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی
www.dastour.ir/Print/?lid=123250
اظهار نظر در مورد معافیت پزشکی مشمولان توسط اعضاء شورای پزشکی موضوع ماده 9 این آئین‌نامه به عمل خواهد آمد‌، رای اکثریت اعضای شورا معتبر است‌.
کارت معافیت جعلی 40 میلیون تومانی/ جاعلان ۱۳۳ کارت ... - ...
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940125000873
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وی گفت: درحوزه معافیت پزشکی متوجه شدیم که باندی با جعل مدارک پزشکی و تقلب در این فرآیند اقدام به معافیت پزشکی مشمولان سالم می کنند.
الف - جزئیات 6 تغییر عمده در آیین نامه معافیت پزشکی
alef.ir/vdcdzx0xxyt0s56.2a2y.html?23txt
۱۰ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سردار کمالی با اشاره به امکان درخواست معافیت پزشکی در حین تحصیل، از تغییر قانون معافیت پزشکی برای چاقی ...
میگنا - ۱۷ سوال عمده درباره معافیت پزشکی سربازی
www.migna.ir/vdch6-nz.23nvxdftt2.html
خبرآنلاین: یکی از پرطرفدارترین معافیت های سربازی، معافیت پزشکی است. بسیاری از مشمولان دنبال گرفتن معافیت پزشکی هستند. که البته شرایط خاصی می خواهد ...
شرایط چشمی معافیت از سربازی - مرکز چشم پزشکی دکتر ...
dr-naderi.com/main/main.aspx?id=18
شرایط معافیت از سربازی. مشمولان مبتلا به بیماریهای چشم و یا عوارض بینایی با توجه به نوع بیماری که به آن مبتلا می باشند از معافیت های مندرج در هر بند به شرح زیر ...
قوانین جدید معافیت پزشکی ۹۴ - KaniNet
kaninet.ir/قوانین-جدید-معافیت-پزشکی-94/
تبصره ۱: نحوه طبقه بندی مشمولین و طرز معاینه و ضوابط معافیت پزشکی آنها بر اساس مقاطع تحصیلی مشمولین به موجب آیین‌نامه معاینه و معافیت پزشکی مشمولین ...
نحوه ارسال مدارک معافیت پزشکی - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/1562
نحوه ارسال مدارک معافیت پزشکی. - مدارک مورد نیاز را از طریق پست پیشتاز به نشانی مراکز وظیفه عمومی مربوطه که از طریق باجه های پستی ارائه می گردد ، ارسال کنید و ...
دانلود دفترچه آیین نامه معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت ...
www.ssmt.ir/.../دانلود+دفترچه+آیین+نامه+معاینه+و+معافیت+پزشکی+م...
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دانلود دفترچه معافیت ، دانلود دفترچه معاینه و معافیت پزشکی ، دانلود دفترچه معافیت پزشکی 93 ،دفترچه معافیت پزشکی 93.
باند جاعلان معافیت پزشکی متلاشی شد - صفحه نخست
www.fardanews.com/fa/news/411168
تسنیم: سرهنگ نبی رحیمی با اشاره به دستگیری تعدادی از جاعلان کارت‌های معافیت پزشکی اظهار داشت: بازرسی سازمان وظیفه عمومی ناجا، در راستای برخورد با متخلفان ...
سؤالات متداول معافیت پزشکی - پایگاه اطلاع رسانی ارتش ...
www.aja.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object...ID...
اقدام اولیه مشمولانی که تقاضای معافیت پزشکی را می‌نمایند چیست؟ جواب: مراجعه به دفاتر پلیس +10 و اخذ دفترچه راهنما و تکمیل اوراق مربوط به معافیت پزشکی و ...
معافیت پزشکی مشمولان معتاد
emamali-charity.com/.../معافیت-پزشکی.../-احتساب-مدت-ترک-اعتیاد-جز...
معافیت پزشکی مشمولان معتاد - موسسه خیریه امام علی(ع) شهرری.
درخواست معافیت پزشکی - سفارت جمهوری اسلامی ایران - لاهه
iranianembassy.nl/consular.php?content=2103
درخواست معافیت پزشکی. چنانچه مشمول بیمار باشد باید به محض رسیدن به سن مشمولیت و یا پس از فراغت از تحصیل، مراتب را از طریق نمایندگی های جمهوری اسلامی ...
[PDF]40 نکته درباره معافیت پزشکی
salamatiran.com/pdf/salamat/398_6.pdf
مشمول متقاضی معافیت پزشکی آیا می تواند در خالل رسیدگی انصراف دهد؟ 3. مشمولی به علت ... آیا مشموالن حین تحصیل می توانند تقاضای معافیت پزشکی کنند؟ 6.
معافیت پزشکی - نظام وظیفه و خدمت سربازی
www.1sarbaz.ir/?page_id=75
معافیت پزشکی. ۱ – آیا مشمول میتواند در حین خدمت برای معافیت پزشکی اقدام نماید؟ بلی ، امکان استفاده از معافیت پزشکی در حین خدمت از طریق شورای پزشکی رده ...
آئین نامه معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی
www.vekalatonline.ir/laws/7010/
ماده 17-هرگاه مشمولی درشورای پزشکی ازخدمت معاف شده باشدواین معافیت مورداعتراض رئیس حوزه وظیفه عمومی محل یافرماندهان بالاتر قرارگیردپرونده مشمول باذکردلیل ...
مراحل دریافت معافیت پزشکی - نیک صالحی
www.niksalehi.com/newspaper/view/023190.php
برنا: معافیت پزشکی برای مشمولان وظیفه در صورت داشتن شرایط خاص صادر می‌شود. مراحل دریافت معافیت پزشکی به شرح زیر است.- مشمولان برای ثبت درخواست.
معافیت پزشکی سربازی (اخبار ) - ایران سلامت
forum.iransalamat.com/انجمن.../معافیت-پزشکی-سربازی-اخبار-2644/
۲۲ مهر ۱۳۸۶ ه‍.ش. - آیین نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی و جدول بیماریهای مشمولان نظام وظیفه این آئین ن.
اخبار سامانه ملی قوانین و مقررات
dotic.ir/news_p.php?n=156
۱۷ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - آیین نامه معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی در جلسه ٢١ اردیبهشت ١٣٩٣ هیئت وزیران تصویب و برای اجرا به وزارتخانه های دفاع و  ...
معافیت پزشکی و مشکلاتش - شمیم سحر - بلاگفا
shamimehsahar.blogfa.com/post/34
اگر شما در آینده قصد دارید که به خدمت مقدس سربازی بروید و یا به دنبال گرفتن معافیت پزشکی هستید و یا معاف شده‌اید. خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنم.
بیماریهای فک،دهان ودندان که منجربه معافیت سربازی میشود
www.drmovahedian.com/index.php?ToDo=ShowArticles&AID...
یکی از مباحث مهمی که معمولاً زیاد مورد سوال قرار میگیرد ، موارد پزشکی است که باعث معافیت پزشکی از سربازی می شود . معافیت پزشکی شامل تخصص های مختلف است  ...
۱۷ سوال عمده درباره معافیت پزشکی سربازی/جدول – جدیدترین ...
www.momtaznews.com/۱۷-سوال-عمده-درباره-معافیت-پزشکی-سرباز/
آیا مشمول می تواند در حین خدمت برای معافیت پزشکی اقدام کند؟ بلی ، امکان استفاده از معافیت پزشکی در حین خدمت از طریق شورای پزشکی رده خدمتی وجود دارد.
جزییات آیین نامه جدید معافیت از خدمت سربازی | Med Apple
www.medapple.com/16574/military-med/
۱۷ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - علاوه بر این، رسیدن سن کفالت از ۶۵ به ۷۰ سال و مجاز شدن ارائه درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل نیز بخشی از جزئیات جدید آیین نامه جدید  ...
[PDF]Untitled
food.lums.ac.ir/reza/files/99.pdf
ﺑﺨﺶ ﺷﺎﻧﺰدهﻢ. : ﺑﻴﻤﺎرﻳﻬﺎی روﻣﺎﺗﻮﻟﻮژی و ﺑﺎﻓﺖ هﻤﺒﻨﺪ. ﺑﺨﺶ هﻔﺪهﻢ. : ﺑﻴﻤﺎرﻳﻬﺎی ﻋﻔﻮﻧﻲ. ﺑﺨﺶ هﺠﺪهﻢ. : ﺑﻴﻤﺎرﻳﻬﺎﻳﻲ آﻪ در ﺁﻳﻴﻦ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﻌﺎﻓﻴﺖ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﻨﻲ ﻧﺸﺪﻩ اﺱﺖ. ﺑﻴﻤﺎرﻳﻬﺎی ﭘﺪر آﻪ ﻧﻴﺎز ﺑﻪ ﻣﺭاﻗﺒﺖ و ﻧﮕﻬﺪاری ﺗﻮﺱﻁ ﻣﺸﻤﻮل  ...
معافیت چشم - مطالب ابر مراحل معافیت پزشکی
mcheshm.mihanblog.com/post/tag/مراحل+معافیت+پزشکی
خدارو شکر من امسال معافیت پزشکی ضعف بینایی گرفتم.(بخش 13 بند 2). من تمام تجربیات معافیتم رو برای افرادی که به دنبال معافیت هستن بصورت مو به مو ...
دانلود کتاب راهنمای قوانین دریافت معافیت پزشکی سربازی
www.parsbook.org/قوانین-دریافت-معافیت-پزشکی-سربازی
اکثر معلولانی که در سنینی هستند که باید برای معافیت خود از خدمت سربازی اقدام کنند تکلیفشان روشن است و بدون شک در صورت اقدام برای معافیت پزشکی مورد ...
شرایط جدید معافیت ‌پزشکی در مجلس تصویب شد - که
www.irannaz.com/news_detail_4057.html
همینطور مجلس در ادامه بررسی، اصلاح و تصویب مواد قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب کردند تا مشمولینی که در شورای پزشکی شهرستان مربوط با معاینه بالینی معاف از خدمت ...
معافیت پزشکی - سفارت جمهوری اسلامی ایران - لاهه - وزارت امور ...
www.thehague.mfa.gov.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=158&pageid...
درخواست معافیت پزشکی. چنانچه مشمول بیمار باشد باید به محض رسیدن به سن مشمولیت و یا پس از فراغت از تحصیل، مراتب را از طریق نمایندگی های جمهوری اسلامی ...
آیین نامه معافیت پزشکی نظام وظیفه مصوب 1393 | معرفی و ...
haminekehast.ir/آیین-نامه-معافیت-پزشکی-نظام-وظیفه-مصوب-1/
۱۷ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - آیین نامه معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی ۱۳۹۳ به همراه فهرست کامل بیماری ها، نقص عضوها و عدم رشد های موضوع این آیین نامه برای ...
معافیت پزشکی - فشار خون
fesharekhoon.blogfa.com/
داخل کمیسیون هر دکتر پرونده ی یک مشمول رو بررسی می کرد و نظر پزشک متخصص رو با قانون معافیت تطبیق می داد و نظرش رو که اعزام، معافیت پزشکی و یا معاف دائم ...
جام جم آنلاین-جزئیات قانون جدید معافیت پزشکی مشمولان ...
www.jamejamonline.ir/newspreview/1550697151331794915
۹ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - جزئیات قانون جدید معافیت پزشکی مشمولان سربازی. جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در اجرای ماده 39 قانون خدمت وظیفه عمومی ...
معافیت پزشکی و محرومیت از استخدام | ایران استخدام
iranestekhdam.ir › اخبار استخدامی
۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - بر طبق قانون اساسی کشور داشتن معافیت پزشکی مانعی برای استخدام نیست قانون عدم ممنوعیت استخدام دارندگان معافیت پزشکی ‌ماده واحده - استخدام ...
سریال شهر نیکان - قسمت 5 - معافیت پزشکی - 1389 - ساخته ...
ویدیو برای معافیت پزشکی▶ 28:06
www.youtube.com/watch?v=t0JxuMIAoRU
۲۳ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - بارگذاری توسطpeyman mandegar
سریال شهر نیکان - قسمت 5 - معافیت پزشکی - 1389 - ساخته پیمان ماندگار. peyman mandegar. SubscribeSubscribedUnsubscribe 1,9901K.
سربازان غایب - مشمولین غایب و معافیت پزشکی
sarbazanghayeb.blogfa.com/post-44.aspx
آیین نامه معافیتهای پزشکی شامل 18 بخش است ،بخش هجدهم آن که ماده 46 میباشد این ماده اشاره به کلیه بیماریهای ناتوان کننده دارد که متنع از خدمات رزمی و غیر رزمی مشمول ...
اعلام جزییات نحوه دریافت معافیت‌ پزشکی - صفحه اصلی ...
daneshgahnews.com/0fa14361idcontent.htm
۲۹ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - بر اساس آنچه که در سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا منتشر شده، مشمولان به خدمت سربازی برای دریافت معافیت پزشکی مراحل ذیل را باید طی کنند تا ...
بیماری های سیستم ادراری تناسلی و معافیت از سربازی 1
www.drhaghighat.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=8638
ویکی از شایعترین موارد پرونده های مورد بررسی در کمیسیون پزشکی معافیت از سربازی نیز میباشد. واریکوسل چیست؟ واریکوسل عبارت است از واریسی شدن(گشاد  ...
معافیت پزشکی - فرید.شرایط معافیت سربازی
faridsarbazi.persianblog.ir/tag/معافیت_پزشکی
+ شرایط معافیت پزشکی. ماده 29: مشمولان مبتلاء به بیماریهای عمومی با توجه به نوع بیماری که به آن مبتلا میشوند از معافیتهای مندرج در هر بند به شرح زیر استفاده ...
شرایط انواع بیماری های معافیت پزشکی 2 | 1مشاور
1moshaver.ir/شرایط-انواع-بیماری-های-معافیت-پزشکی-2/
در این مطلب که ادامه ی بحث قبلی است به باقی شرایط معافیت پزشکی می پردازیم: -در صورت اعتراض مشمول به رای شورای پزشکی چه اقداماتی صورت می گیرد؟
معافیت پزشکی برای سرباز فراری - کلوب
www.cloob.com/timeline/answer_187258_1003368
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ه‍.ش. - معافیت پزشکی برای سرباز فراری اطلاعات بیشتر : سلام. یکی از دوستام 2 ماهه از سربازی فرار کرده. میخواد برای معافیت پزشکی اقدام کنه.
توضیحات مهم ناجا درباره معافیت پزشکی
khordadnews.ir/news/107121
۱۸ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - به نقل از پایگاه خبری پلیس, جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان متقاضی معافیت پزشکی که به رأی صادره از سوی شورای عالی پزشکان ...
دانلود کتاب آیین نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی
www.takbook.com/2229-medical.../دانلود-کتاب-آیین-نامه-جدید-معاینه-و/
دانلود کتاب آیین نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی ... کل از طرف دولت و جامعه پزشکان کتمان می‌شود لذا آگاهی کاملی نیز در این مورد به مصرف کنندگان ان نیز داده نمی‌شود و ...
آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 93+ استختام ...
www.estekhtam.com/آخرین-تغییرات-خدمت-سربازی-و-معافیت-ها-س/
بازبینی توسط MODIR
۷ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - چنانچه قهرمان پارالمپیک از سایر معافیت ها غیر از معافیت پزشکی استفاده کرده لیکن به دلیل نقص عضو، شرایط معافیت پزشکی را نیز داشته  ...
۴۰ نکته درباره معافیت پزشکی-پرشین پرشیا
www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=14301...69...
۱۹ آذر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - معافیت پزشکی و چند و چون گرفتن آن یکی از دغدغه های اصلی برخی از جوانان مشمول خدمت سربازی است. سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا برخی سوال و ...
معافیت پزشکی - سفارت جمهوری اسلامی ایران - استکهلم
www.iran.se/en/consular-section/iran-visa.../230-medical-exemption
معافیت پزشکی. با عنایت به هماهنگی های به عمل آمده با سازمان وظیفه عمومی ناجا و با هدف خدمات بیشتر به هموطنان عزیز،کلیه متقاضیان معافیت پزشکی مقیم سوئد می ...
چه نوع معافیت پزشکی مانع گرفتن گواهینامه رانندگی میشه؟ | ...
forum.persiantools.com › انجمن › سبک زندگی › سبک زندگی
۲۱ فروردین ۱۳۹۱ ه‍.ش. - 20پست - ‏11 نویسنده
میشه دوستان راهنمایی کنن که چه نوع معافیت پزشکی مانع از گرفتن گواهینامه میشه؟ آیا جراحی من که البته جراحی سختی هم بوده شامل میشه؟؟؟ منتظر ...
سوالات در مورد معافیت های پزشکی- (قوانین در اولین پست" ...
forum.persiantools.com › انجمن › سبک زندگی › پزشکی و سلامت
۲۶ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - 20پست - ‏9 نویسنده
با سلام دوستان تصمیم گرفتم یه دایراه معارف برای سوالات معافیت پزشکی راه بندازم! میدونین چرا ؟ من از کارمندای بیمارستان امام سجادم که مرکز ...
آیین نامه معافیت پزشکی – بخش دوم – بیماری های غدد مترشحه ...
www.naghsheyerah.ir › وبلاگ › سازمان وظیفه عمومی ناجا
۱۰ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بخش دوم آیین نامه معافیت پزشکی که شامل بیماری های غدد مترشحه داخلی (تیرویید - چاقی و لاغری) می شود.
جهان نیوز - جزئیات ۶ تغییر عمده در معافیت پزشکی
jahannews.com/vdcfmcdmcw6dvxa.igiw.html
۱۰ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سردار کمالی با اشاره به امکان درخواست معافیت پزشکی در حین تحصیل، از تغییر قانون معافیت پزشکی برای چاقی و لاغری مفرط، تعرق شدید کف ...
معافیت پزشکی - انجمن تخصصی مشاور - moshaver.co | مشاور
forum.moshaver.co/f77/معافیت-پزشکی-24390/
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - 6پست
معافیت پزشکی. باسلام.شرایط من کمی پیچیدست.من متولد فروردین 64 هستم.سال 82 دانشگاه قبول شدم نرفتم.دفترچه گرفتم.اعزامم چند دوره تمدید شد ...
آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 94 - کنکور
konkur.in › اخبار دبیرستان
تعیین تکلیف ثبت نام جدید برای پرداخت جریمه مشمولین غایب; پسران در صورت ازدواج با دختران معلول از سربازی معاف می شوند; مروری بر قوانین معافیت پزشکی +  ...
بررسی فراوانی نسبی بیماریهای منجر به معافیت پزشکی در ...
www.militarymedj.ir/article-A-10-117-2-1-fa.html
توسط فروزان گنجی - ‏2005
این نوع معافیت از خدمت را معافیت پزشکی گویند. معافیت پزشکی نوعی معافیت از خدمت می‌باشد که برابر قانون به مشمولان بیمار اعطا می‌گردد. هدف از این تحقیق ...
معافیت های سربازی - موسسه مهاجرتی آریانا پارس | موسسه ...
www.arianaabroad.com/معافیت-های-سربازی/
معافیت های سربازی. جریان معافیت سربازی به ۵ روش امکان پذیر می باشد که به تفصیل در مطلب ذیل توضیح داده می شود. ۱ – معافیت پزشکی : در ابتدا مراحل انجام این  ...
معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی - دکتر ...
www.drsalehi.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=15094
بند37- مشمولین پزشک که از سلامتی کامل در خصوص هر یک از بیماریهای فوق برخوردار نباشند (بیماری آنان در حد معافیت دائم باشد) لیکن قادر به طبابت در نیروهای ...
آیین نامه جدید معافیت پزشکی - درباره ی ما
queryha.ir/آیین-نامه-جدید-معافیت-پزشکی.html
خرید عینک آفتابی Louis Vuitton با قیمت ارزان آیا میدانید برترین عینک سال 2014 نزد افراد معروف همین عینک است ؟ انتخاب آرمین 2afm ، سیروان خسروی ، کیم ...
دستگیری جاعلان ۱۳۳ کارت معافیت پزشکی » روزنامه جهان ...
www.jahanesanat.ir/11169-دستگیری-جاعلان-۱۳۳-کارت-معافیت-پزشک...
فارس- رییس بازرسی سازمان وظیفه عمومی ناجا از دستگیری یک باند جاعل در فرآیند معافیت پزشکی خبر داد. سرهنگ نبی رحیمی در این خصوص گفت: در حوزه معافیت ...
باند جاعلان معافیت پزشکی متلاشی شد - تریبون مستضعفین
www.teribon.ir/archives/.../باند-جاعلان-معافیت-پزشکی-متلاشی-شد.htm...
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اعضای باندی که در ازای اخذ ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، اقدام به جعل ۱۳۳ کارت معافیت پزشکی کرده بودند، دستگیر شدند.
معافیت پزشکی | سفارت جمهوری اسلامی ایران برن
iranembassy.ch/fa/107
۶ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - با عنایت به هماهنگی های به عمل آمده با سازمان وظیفه عمومی ناجا، کلیه متقاضیان معافیت پزشکی می توانند با مراجعه به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران ...
باند جاعلان معافیت پزشکی متلاشی شد - دنیای اقتصاد
www.donya-e-eqtesad.com/news/872767/
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - سرهنگ نبی رحیمی با اشاره به دستگیری تعدادی از جاعلان کارت‌های معافیت پزشکی اظهار داشت: بازرسی سازمان وظیفه عمومی ناجا، در راستای برخورد با ...
محدودیت های معافیت پزشکی چشم
health.vestidosdenoviachile.com/محدودیت-های-معافیت-پزشکی-چشم/
۳ – آیا مشمول می تواند در حین تحصیل برای اخذ معافیت پزشکی اقدام نماید؟ خیر ، می بایست بعد از اتمام تحصیلات برای معافیت پزشکی اقدام نماید مگر اینکه در خواست ...
دستگیری جاعلان کارت معافیت پزشکی - خبرگزاری دفاع مقدس
www.defapress.ir/Fa/News/44706
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - رئیس بازرسی سازمان وظیفه عمومی ناجا از دستگیری یک باند جاعل در فرآیند معافیت پزشکی خبر داد.
باند جاعلان معافیت پزشکی متلاشی شد - خبرگزاری بسیج
basijnews.ir/fa/news/8510780/باند-جاعلان-معافیت-پزشکی-متلاشی-شد
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ نبی رحیمی با اشاره به دستگیری تعدادی از جاعلان کارت‌های معافیت پزشکی اظهار داشت: بازرسی سازمان وظیفه عمومی ناجا، در راستای ...
ایرنا - جاعلان کارت معافیت پزشکی دستگیر شدند
www.irna.ir/fa/News/81570969/
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تهران-ایرنا- رئیس بازرسی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از دستگیری یک باند جاعل در فرآیند معافیت پزشکی خبر داد.