شعر و چکامه عاشقانه پارسی

کاش می شد همه چیز زیباتر به نظر می رسید ...

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

جشن یلدا و عادت های مرسوم در ایران

جشن یلدا و عادت های مرسوم در ایران

شب یلدا – جشن باستانی یلدا

آیین های جشن شب یلدا

در آیین کهن، بنابر یک سنت دیرینه آیین مهر شاهان ایرانی در روز اول دی‌ماه تاج و تخت شاهی را بر زمین می‌گذاشتند و با جامه‌ای سپید به صحرا می‌رفتند و بر فرشی سپید می‌نشستند. دربان‌ها و نگهبانان کاخ شاهی و همهٔ برده‌ها و خدمت‌کاران در سطح شهر آزاد شده و به‌سان دیگران زندگی می‌کردند. رئیس و مرئوس، پادشاه و مردم عادی همگی یکسان بودند.

البته درستی این امر تایید نشده و شاید افسانه‌ای بیش نباشد. ایرانیان در این شب باقی‌مانده میوه‌هایی را که انبار کرده بودند به همراه خشکبار و تنقلات می‌خوردند و دور هم گرد هیزم افروخته می‌نشستند تا سپیده دم بشارت روشنایی دهد زیرا به زعم آنان در این شب تاریکی و سیاهی در اوج خود است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها

وقتی باراک اوباما مطرب می‌شود + فیلم و تصاویر

وقتی باراک اوباما مطرب می‌شود + فیلم و تصاویر


رقص اوباما رییس جمهور آمریکا


دانلود رقص اوباما + موسیقی راک


باراک اوباما خواننده رپ شد+ تصاویر


جوانی آمریکایی سخنرانی‌های مختلف اوباما را به شیوه‌ای طنز کنار هم گذاشته است و او را در حال خواندن یک آهنگ‌ مشهور رپ نشان می‌دهد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها

مسئولین بیمارستان خمینی شهر اصفهان از سمت خود برکنارشدند

مسئولین بیمارستان خمینی شهر اصفهان از سمت خود برکنارشدند


برکناری مسئولان کشیدن بخیه کودک خردسال در خمینی شهر

برکناری مسئولان بیمارستان پس از کشیدن بخیه

برکناری مسئولان "بیمارستان خمینی‌شهر"

کادر متخلف بیمارستان خمینی شهر برکنار شدند

مسئولان بیمارستان خمینی شهر برکنار شدند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در جلسه ای با مسئولین ارشد مقرر شد که مسئولین بیمارستان خمینی شهر اصفهان از سمت خود برکنار شوند.

دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پیرو اعزام دو تیم ارشد نظارت از وزارت بهداشت به استان اصفهان برای بررسی موضوع اختلال در روند درمان کودک 5 ساله، به اتفاق مدیر کل نظارت بر درمان به اصفهان رفتیم  تا نتایج کارشناسی ها و ارزیابی های  دو تیم اعزامی را مورد بررسی دقیق تر قرار دهیم.

وی گفت: در نشستی که با مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشتیم ابعاد مختلف موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

معاون درمان با تاکید بر اینکه این اتفاق ناگوار باید حتما مورد بررسی دقیق قرار می گرفت، گفت: پزشک و پرستار مذکور برای بررسی پرونده به دادگاه نظام پزشکی شهرستان معرفی شدند ولی موقتا  خدمت این دو،  تا بررسی پرونده در دادگاه نظام پزشکی به حالت تعلیق درآمد .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها

رنگ سال ۲۰۱۶

رنگ سال / ۲۰۱۶


صورتی و آبی ملایم رنگ سال ۲۰۱۶


مدل رنگ سال ۲۰۱۶ اعلام شد


رنگ سال ۲۰۱۶ چیست


رنگ مدل لباس سال ۲۰۱۶


vk’ shg 2016


رنگ مد امسال

 

به گزارش سایت فتوکده : موسسه رنگ پنتون برای اولین بار دو رنگ را برای یک سال معرفی کرد، بنابراین سال ۲۰۱۶ شاهد دو سایه ملایم و کمرنگ آبی (Serenity) و صورتی (Rose Quartz) خواهیم بود.

 انتشار اعلامیه این شرکت، یک رویداد سالانه است که با دقت از طرف صنعت مد و طراحی به عنوان هدایت کننده یک روند پیگیری می‌شود. این روند معمولا از طریق دکوراسیون خانه، مد و طراحی در طول چند سال گسترش می‌یابد و با اعلام رنگ سال بسیاری از خرده فروشان محصولاتی به این رنگ را ارائه می‌دهند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها

برای لاغری فوری این ورزش برتر را بشناسید

برای لاغری فوری این ورزش برتر را بشناسید


بهترین روش برای لاغری سریع


پیاده روی = لاغری فوری


لاغری سریع+بدون دارو و جراحی


تحقیقات نشان داده است که پیاده‌روی کردن از خیلی جهات بسیار بهتر از دویدن است.


به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پیاده‌روی و دویدن ورزش‌های هوازی هستند که برای بدن بسیار مفید هستند و می‌توانند باعث کاهش وزن، خواب بهتر، آرامش روان، افزایش انرژی، کاهش فشار خون و کلسترل و کاهش ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی شوند.

پیاده‌روی سریع در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات قلبی از دویدن بسیار موثرتر است. محققان با مقایسه دو گروهی که دویده است با گروه دیگری که پیاده روی کرده و هر دو گروه نیز انرژی برابری صرف کرده‌اند نشان داده‌ است گروهی که پیاده‌روی کرده است تاثیرات بهتری بر سلامتی خود تجربه کرده است.


دویدن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا 4.5% کاهش می‌دهد در حالی که پیاده روی یا قدم‌ زدن خطر ابتلا به این بیماری را تا 9.3% کاهش می‌دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها

ماجرای کم دقتی مهران مدیری در یک نام گذاری در فیلم عطسه که جنجال آفرین شد + فیلم و عکس

ماجرای کم دقتی مهران مدیری در یک نام گذاری در فیلم عطسه + فیلم و عکس


جسارت مهران مدیری به تاریخ ایران


بی شرمی مهران مدیری در نشان از هویت ایرانی


توهین مهران مدیری به کوروش


نام سگ مهران مدیری


جنجال مهران مدیری در فیلم عطسه


کوروش بزرگ و گاف نابخشودنی مهران مدیری+فیلم


فیلم توهین بی شرمانه مهران مدیری و بازیگرانش


در سری فیلم های عطسه به کارگردانی مهران مدیری که برای نمایش خانگی تولید می‌شود، یک سگ کوروش نامیده می شود که این موضوع در فضای مجازی جنجال می آفریند.

مشاهده فیلم توهین بی شرمانه مهران مدیری و بازیگرانش
عنوان: عطسه توهین مهران مدیری به کوروش
حجم: 868 کیلوبایت
توضیحات: عطسه توهین مهران مدیری به کوروش


ماجرای کم دقتی مهران مدیری در یک نام گذاری در فیلم عطسه که جنجال آفرین شد.

 فیلم به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این فیلم که گویا برآمده از قسمت سوم "عطسه” است از "کوروش" به عنوان نام یک سگ از نژاد "دوبرمن” یاد می شود!

در سکانس مربوطه دیالوگی بین نیما فلاح و سیامک انصاری بدین گونه رد و بدل میشود:


نیما فلاح : ااااا . مرد؟ روحش شاد. کوروش پسر گل چتی بود. آخی. کورش از دم در خونه ما جنب نمیخورد. خیلی با وفا بود.


سیامک انصاری : خیلی بچه وفاداری بود . خیلی بچه وفاداری بود. نگهبان خیلی خوبی بود. من دوبرمن مثل این ندیده بودم. همه اش یاد تو می افتادم؛ چه نوستالژی و چه شباهتی.


همین دیالوگ و به کار بردن نام "کوروش” برای سگی که مرده است سبب شد که موجی از انتقادات روانه صفحه اجتماعی مهران مدیری طراح، کارگردان و بازیگر ”عطسه” شود.



از آن سو ادمین صفحه مدیری یا شاید هم خودش، این متن را به نقل از مدیر روابط عمومی "عطسه” در صفحه مدیری آورد :


لطفا آیتم های سریال "عطسه” را با دقت بیشتری ببینید تا بعضی افراد مریض در فضای مجازی نتوانند از کلمات و موضوعات مختلف سوء استفاده کنند.


توهین مهران مدیری به کوروش

البته که این توضیح هم نه تنها گلایه های مخاطبان را کم نکرد بلکه فقط بر حجم این گلایه ها افزود.


بزرگمهر حسین‌پور، طراح و کارتونیست از عکس‌العمل‌های به وجود آمده علیه مهران مدیری در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی انتقاد کرد و در دفاع از مهران مدیری گفت: اسم سگ‌هایتان را بزرگمهر بگذارید!


ای کاش در انتخاب نام برای سگ دقت بیشتری می‌شد تا این جنجال‌ها پیش نمی آمد.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها

تصویر جعلی از دجال آخرالزمان+تصاویر (18+)

تصویر جعلی از دجال آخرالزمان+تصاویر (18+)


احتمال تحریف در احادیث دجّال


دجال کیست و کجاست؟


دختر یک چشم+تولد دجال


هر چند وقت یک‌بار ادعای تولد «دجال» به عنوان یکی از نشانه‌های آخرالزمان مطرح می‌شود.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

شایعه

ادعای تولد دجال پیش از این نیز چندین بار مطرح شده بود اما طی چند روز اخیر مطلبی جعلی زیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است:

«دختری که در سریلانکا ادعا می‌کرد یک سفینه فضایی او را ربوده، بالاخره پس از هشت ماه و بیست روز فرزندش را بدنیا آورده؛‌ در کمال حیرت و ناباوری کودکش به راستی یک بیگانه دورگه است، موجودی با سر و بدنی شبیه انسان ولی دارای یک چشم بزرگ در وسط پیشانی و بدون بینی!

اینجاست که علم از توضیح و توجیه این پدیده استثنایی و بسیار بسیار عجیب و نادر در می‌ماند؛‌ حقیقتاً ما در این گیتی تنها نیستیم؟ فقط خدای لایزال می‌داند و بس، این تصویر یک روز پس از تولد نوزاد را نشان می‌دهد که در میان تدابیر شدید امنیتی توسط یکی از پزشکان رویال‌ هاسپیتال در لندن گرفته شده و به تمام جهان مخابره گشته، و البته در تولد این نوزاد بحث زیاده که میگن یکی از علایم ظهور امام زمان قیام مردی است که یک چشم در میان پیشانی دارد و معروف به دجال می باشد و میگن شاید به روایتی این نوزاد همان دجال باشد.»



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها

بهنام صفوی به کما رفت

شایعه بیماری بهنام صفوی


بهنام صفوی به کما رفت+عکس


تشنج بهنام صفوی خواننده پاپ


شیمی درمانی بهنام صفوی+عکس


بهنام صفوی خواننده پاپ دوشنبه شب بر اثر تداخل دارویی در دوره شیمی‌درمانی دچار تشنج شد و به کما رفت.
به گزارشحوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛بهنام صفوی خواننده پاپ دوشنبه شب بر اثر تداخل دارویی در دوره شیمی‌درمانی دچار تشنج شد و به کما رفت. این خبری بود که در فضای مجازی منتشر شد اما هیچ یک از سایت های رسمی خبر این اتفاق را منتشر نکرده است. تاکنون هیچ  یک از نزدیکان این خواننده پاسخگوی خبرنگار ما در خصوص صحت و سقم این جریان نبوده است.

شاهین صمدپور کارگردان برنامه «شوک» و مستند زندگی مرتضی پاشایی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود این خبر را تایید کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها

تصویربرداری از یک پلنگ در حال تغذیه از قوچ وحشی در بشاگرد

تصویربرداری از یک پلنگ در حال تغذیه از قوچ وحشی در بشاگرد


پلنگ بشاگرد


شکار قوچ وحشی توسط پلنگ


فیلم شکار قوچ وحشی


پلنگ ایرانی+شکار قوچ


پایگاه خبری فکر سبز برگرفته از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew) : یکی از دوربین های تله ای به کار رفته در جریان پروژه حفاظت از خرس سیاه آسیایی در شهرستان بشاگرد هرمزگان، فیلم شگفت انگیزی را از یک پلنگ ایرانی در حال تغذیه از لاشه قوچ وحشی به ثبت رسانده است.


حسن پیشوایی یکی از فعالین پروژه حفاظت از خرس سیاه آسیایی در گفت و گو با خبرنگار دیده بان گفت: تیم اجرایی پروژه حین پایش عرصه های طبیعی شهرستان بشاگرد با لاشه یک قوچ وحشی مواجه شدند. بنابراین یک دوربین تله ای در مقابل لاشه قوچ تعبیه گردید تا تصویر جانور مهاجم و یا گوشتخوارانی که از لاشه تغذیه خواهند کرد ثبت شود.


پس از گذشت چند روز، در بازبینی از حافظه این دوربین تصاویر زیبایی از یک پلنگ مشاهده شد که بر روی لاشه قوچ وحشی حاضر شده و به تغذیه از آن می پردازد.


عرصه های طبیعی شهرستان بشاگرد در شرق استان هرمزگان دارای تنوع زیستی بالایی بوده و زیستگاه گونه های جانوری ارزشمندی به شمار می رود، بطوریکه علاوه بر فیلم کوتاه فوق از پلنگ، دوربین های تله ای چند هفته قبل نیز تصویر زیبایی را از یک خرس سیاه آسیایی در این منطقه به ثبت رسانده اند.


فیلم ضبط شده ی دوربین تله ای



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها