شعر و چکامه عاشقانه پارسی

کاش می شد همه چیز زیباتر به نظر می رسید ...

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

تراز سطح آب دریاچه ارومیه ۸۸ سانتی متر افزایش یافت

تراز سطح آب دریاچه ارومیه ۸۸ سانتی متر افزایش یافت


دریاچه ارومیه


تراز آب و تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه


بزرگترین دریاچه داخلی ایران


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew) : به دنبال ادامه بارش برف و باران در شمال غرب کشور و انتقال آب بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه ارومیه در روز بیست و چهارم فروردین سال جاری به ۱۲۷۰٫۹۲ متر از سطح دریا رسید.

این تراز ۸۸ سانتی متر نسبت به پایین ترین سطح تراز دریاچه در روز دوم آبان ماه سال ۱۳۹۴ و هفت سانتی متر نسبت به روز بیستم فروردین سال ۱۳۹۵ افزایش نشان می دهد.


همچنین تراز سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به روز مشابه در دو سال قبل (بیستم فروردین ۹۳ و ۹۴) ۲۱ سانتی متر افزایش نشان می دهد.


تراز روز بیست و چهارم فروردین سال جاری، بالاترین تراز سطح آب دریاچه ارومیه طی دو سال اخیر (از فرورین ۹۳ تا فروردین ۹۵) بوده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها

یک فک خزری در تور ماهیگیری گرفتار شده و از بین رفت

یک فک خزری در تور ماهیگیری گرفتار شده و از بین رفت


فک خزری


فوک خزری


نابودی یک فک در تور ماهیگیری


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew) : متاسفانه عصر روز گذشته یک فک خزری در تور صیادان ماهیان خاویاری در منطقه گوهر باران نزدیک نیروگاه نکا در استان مازندران گرفتار شده و از بین رفت.

دامپزشک مرکز درمانی تحقیقات سگ دریایی در ایران در این باره به خبرنگار دیده بان گفت: این فک نابالغ که به لحاظ جنسیت ماده و حدودا چهار ساله بود، ۲۴ کیلوگرم وزن داشته و بر اثر گرفتار شدن در تورهای ماهیگیری و خفگی در زیر آب از بین رفته بود.


لاشه فک خزری تلف شده در تورهای صیادان ماهیان خاوریاری در شهرستان نکا مورخ ۱۳۹۵/۱/۲۳

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها

کشف حجاب ساناز زرین مهر با عکس و بیوگرافی

کشف حجاب ساناز زرین مهر با عکس و بیوگرافی


عکس های کشف حجاب ساناز زرین مهر


کشف حجاب ساناز زرین مهر


کشف حجاب ساناز زرین مهر با عکس و بیوگرافی


خانم ساناز زرین مهر مجرد است 


بیوگرافی ساناز زرین مهر


ساناز زرین مهر بازیگری که در “ساختمان پزشکان” نقش‌ های کوتاهی را ایفا کرده بود با انتشار عکس های کشف حجاب اش رسما به شبکه ماهواری زبان فارسی جم پیوست.

 

ساناز زرین مهر بازیگر زن ایرانی متولد ۳۱ خرداد ۱۳۶۶ در شیراز است.


او به صورت پایه و از تئاتر شروع کرده است. تئاتر شیراز سکوی پرتاب وی به بازیگری بود و حضور او در فیلم مهدی فخیم زاده اولین تجربه بازیگری او به حساب می آید و سپس در سریال ساختمان پزشکان نشان داد که توانایی زیادی در عرصه بازیگری دارد.



پیش از این بازیگرانی نظیر صدف طاهریان، چکامه چمن‌ ماه و بهارک صالح‌ نیا و البته مانی کسراییان، رابعه اسکویی نیز به شبکه ماهواره ای جم پیوسته بودند البته چند کارگردان از جمله مهدی مظلومی نیز به چرخه تهیه و تولید برنامه های جم تی وی هم پیوسته اند.


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها

به نوزادان تنهای جانوران وحشی دست نزنید و آنها را از زیستگاه طبیعی جدا نکنید

به نوزادان تنهای جانوران وحشی دست نزنید


نوزاد جانوران وحشی را از زیستگاه طبیعی جدا نکنید


پایگاه خبری فکر سبز برگرفته از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew) : فصل زاد و ولد حیات وحش در کشور آغاز شده است و جانوران وحشی در عرصه های طبیعی شروع به زایمان بچه های خود نموده اند.



در این زمان از سال بسیاری از کوهنوردان، طبیعت گردان، چوپانان، مردم محلی و افرادی که به هر دلیلی وارد عرصه های طبیعی می شوند ممکن است با نوزداران تنهای جانوران وحشی مواجه شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها