شعر و چکامه عاشقانه پارسی

کاش می شد همه چیز زیباتر به نظر می رسید ...

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

در رخدادی کم نظیر از یک پلنگ و ۳ توله اش در پارک ملی صیدوا تصویربرداری شد

فیلم از پلنگ و سه توله اش


پارک ملی صیدوا


دانلود فیلم پلنگ در پارک ملی صیدوا

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز دوشنبه هشتم شهریورماه سال جاری دو نفر از محیط بانان پارک ملی صیدوا (محیط بان احمد درویش و عباس علمشاهی) حین گشت و کنترل در منطقه با یک پلنگ بالغ مواجه شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر در این رابطه گفت: محیط بانان پس از کمی دقت متوجه شدند این پلنگ دارای سه توله است که به دنبال مادر خود در حرکت هستند.

عباس زارع اظهار داشت: خوشبختانه محیط بانان موفق شدند از این رخداد کم نظیر تصویر برداری نمایند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
نوید تنها

با روند فعلی، انقراض یوزپلنگ آسیایی حتمی است

با روند فعلی، انقراض یوزپلنگ آسیایی حتمی است


انقراض یوزپلنگ آسیایی


چه تعداد یوز باقی مانده است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): از سال ۱۳۸۶ همه ساله نهم شهریورماه به عنوان «روز ملی حفاظت از یوزپلنگ ایرانی» گرامی داشته می شود.

گفتن و نوشتن این یادداشت آن هم در روز ملى یوزپلنگ آسیایى سخت است اما دانستن حقیقتی تلخ از غرق شدن در رویایى شیرین مطلوب تر است.

برخلاف آنکه برخى مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایى سعى میکنند تا وضعیت یوز را مطلوب و روند احیاى جمعیت این گونه ارزشمند را مثبت ارزیابى کنند اما حقیقت این است که شرایط یوز بسیار بحرانى است، بطوریکه با ادامه روند فعلى، انقراض یوزپلنگ آسیایى در آینده اى نزدیک حتمى خواهد بود.

تا حدود هشت الى ده سال قبل نیز یوزپلنگ شرایطى به مراتب مطلوب تر از امروز داشت و گزارشاتى مستند از زادآورى این گونه حداقل در ده زیستگاه مختلف در استان هاى یزد، خراسان جنوبى، سمنان و خراسان شمالى بطور مرتب به ثبت می رسید.

در مردادماه سال ۱۳۸۷ محیط بان جواد شکوهی از یک یوزپلنگ ماده و سه توله اش در پارک ملی سیاهکوه تصویر برداری نمود. (عکس زیر)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نوید تنها

هشتمین نشان خروس سپید، جایزه ملی حمایت از حیوانات اهداء شد

هشتمین نشان خروس سپید، جایزه سالانه حمایت از حیوانات به نوید حسنی کوشنده محیط زیست و حامی حیوانات اهداء شد. این نشان در حاشیه همایش کودک، زمین، محیط بان و به پاس کوشش های او در جهت حمایت از حیوانات در سال های گذشته به این کوشنده اصفهانی اهدا شد.

عمده فعالیت های او در زمینه فرهنگ سازی در جهت ممانعت از شکار و حفاظت از حیات وحش پارک ملی قمیشلو و پناهگاه حیات وحش موته و همچنین تیمار و کمک رسانی به حیات وحش آسیب دیده در این مناطق بوده است.

تاریخچه نشان خروس سپید

جایزه ملی حمایت از حیوانات همزمان با جشن بهمنگان و روز ملی حمایت از حیوانات از سال ۱۳۸۵ خورشیدی به ابتکار انجمن حمایت از حیوانات اصفهان به کوشاترین فرد یا گروه فعال در زمینه حفظ حقوق حیوانات اهداء می شود. از آنجائیکه «خروس سپید» یکی از نشانه های جشن بهمنگان است، لذا عنوان نشان خروس سپید برای نشان یادبود آن انتخاب شده است.

نخستین بار در بهمنگان سال ۱۳۸۵ خورشیدی این جایزه به یاد «شهید یحیی شاهکو محلی» و برای بزرگداشت او به خانواده این محیط بان شهید اهداء شد. درسال ۱۳۸۶ خورشیدی دومین نشان خروس سپید به «انجمن یوزپلنگ ایرانی» به پاس تلاش‌های علمی و عملی برای حفظ گوشتخواران بزرگ ایران و به ویژه یوزپلنگ ایرانی طی سالهای متمادی تعلق گرفت. سومین جایزه سالانه حمایت از حیوانات در سال ۱۳۸۷ خورشیدی به پاس تلاش برای حفظ لاک پشت پوزه عقابی و سال ها تلاش برای حفظ محیط زیست و تنوع زیستی به «مهندس بیژن فرهنگ دره شوری» اهداء شد. چهارمین نشان خروس سپید در سال ۱۳۸۸ به پاس تلاشهای بی وقفه «خانم ژاله فتوره چی» در زمینه حفاظت، فرهنگ سازی و رفتار مسئولانه شهروندی در زمینه حمایت از حیوانات به ایشان تعلق گرفت. پنجمین نشان خروس سپید به پاس تلاش بی وقفه برای اطلاع رسانی صحیح در خصوص وضعیت حیوانات ایران به پایگاه خبری «دیده بان حقوق حیوانات ایران» اهدا شد و نشان ششم به دکتر مازیار منشئی رسید. هفتمین نشان خروس سپید به گروه هنری خورشید سیاه تعلق گرفته بود.

از سال ۱۳۹۱این نشان بطور مشترک از سوی انجمن زمین برای همه و دیده بان حقوق حیوانات ایران اهداء می شود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
نوید تنها