پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew) : صید و شکار پرندگان وحشی در خوزستان سابقه ای طولانی دارد و ساکنان بومی برخی از تالاب های این استان، در فصل مهاجرت، تعدادی پرنده را براى مصرف شخصی خود و خانواده صید می کردند.

متاسفانه این صید سنتى و بومى در سال هاى اخیر (مشابه آنچه در شمال کشور در حال وقوع است) تغییرات عمده اى نموده و مبدل به یک تجارت پرسود و کم زحمت با بهره جستن از منابع طبیعى و ثروت های ملى شده است که در سایه ضعف در نظارت و اجرای قانون، در انحصار عده اى فرصت طلب قرار دارد.

بازار غیرقانونى فروش انواع پرندگان مهاجر و بومى

بازار غیرقانونى فروش انواع پرندگان وحشی مهاجر و بومى در دو شهر اهواز و شادگان در استان خوزستان فعال می باشد.

می توان روزانه شاهد ورود و خرید و فروش تعداد زیادی انواع پرندگان مهاجر و بومى اعم از گونه هاى حمایت شده و در خطر انقراض مانند اردک بلوطى، اردک مرمرى و دراج در این دو بازار بود.

با وجود علنی بودن خرید و فروش پرندگان وحشی حمایت شده در بازارچه، هیچگونه نظارت و یا برخوردی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با این اقدام غیر قانونی صورت نمی گیرد.


خوتکا ابرو سفید / نرخ ضرر و زیان ١٠٠ هزار تومان

فروشندگان پرنده در بازار اهواز عمدا زنان روستایی و بومی هستند تا از این طریق علاوه بر ایجاد ظاهری فقیرانه و مظلومانه، برخورد قانونی مامورین با این فروشندگان به دلیل معذوریت های اخلاقی و اجتماعی دچار اختلال گردد.

بازار فروش پرندگان اهواز در ظاهر تامین کننده معیشت قشر ضعیفى از جامعه بومی است اما واقعیت چیز دیگری است. واقعیت موضوع آنجایی مشخص میشود که قیمت یک پرنده صید شده دو برابر قیمت یک مرغ بزرگ و سنگین است و در مورد غازها این مبلغ حتى تا چهار برابر قیمت یک مرغ می باشد.

پرنده هاى کوچک مانند خوتکا، باقرقره و دراج که حدود ١٠٠ تا نهایتا ٣٠٠ گرم وزن دارند یه قیمتی معادل یک مرغ معمولى به فروش می رسند.




آنقوت و تنجه / نرخ ضرر و زیان  آنقوت ۵٠٠ هزار تومان و تنجه ٢٠٠ هزار تومان

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، بساط هر یک از این فروشندگان روزانه دست کم پانصد هزار تومان قیمت دارد.

البته مشترى هاى این بازار نیز از قشر ضعیف و کم درآمد نیستند و این مسئله خود بیانگر سود کلان براى صیادان و فروشنگان این بازار است.

بر اساس پایش هاى مستمر روزانه از بازار کیان اهواز، تعداد پرندگانی که در این بازار خرید و فروش می شوند در حال حاضر حدود ٢٠٠ تا ٢۵٠ پرنده در روز می باشد که به زودى و با افزایش جمعیت و تنوع پرندگان، این تعداد به ٧٠٠ تا ١٠٠٠ پرنده در روز افزایش خواهد یافت.

شمار پرندگان وحشى صید شده در بازار شهر شادگان رقمى بیشتر از تعداد مذکور است.


طاووسک / روزانه دست کم ۵٠ طاووسک از اندک پهنه آبی باقیمانده در تالاب هورالعظیم صید شده و به بازار کیان اهواز فرستاده میشوند.
(نرخ ضرر و زیان هر یک عدد طاووسک ٢٠٠ هزار تومان)

در چند سال اخیر همزمان با خشک شدن و کم آب شدن تالاب هاى خوزستان، انجام صید بی رویه و استفاده از روش های جدید و نا متعارف صید (استفاده از دانه آغشته به سم و دامهاى زمینى با نام محمیه، که پرندگان را در گروه هاى بزرگ به دام میاندازد) تعداد پرندگان مهاجر نسبت به سابق به شدت کاهش پیدا کرده و حضور برخی از گونه ها مانند انواع غازها را به کمترین میزان خود و در حد صفر رسانده است.


فلامینگو (گونه حمایت شده) / نرخ ضرر و زیان یک میلیون و دویست هزار تومان


غاز خاکسترى و چنگر /  نرخ ضرر و زیان مصوب هر کدام از این دو پرنده ١٠٠ هزار تومان

گونه ای چون غاز خاکستری در سال هاى گذشته به دلیل صید بی رویه کاهش جمعیت چشمگیری داشته و دیگر در هیچ نقطه اى از استان پهناور خوزستان نمی توان دسته های بزرگ و پر سر صدای آن ها را دید و یا گونه هایی همچون قوها، عروس غاز و غاز پیشانی سفید کوچک و بزرگ که هر ساله در جمعیت های محدود به تالاب های استان خوزستان مهاجرت می کردند به دلیل گسترش صید و نبود نظارت قانونى به طور کلی نابود شده و در سال های اخیر هیچ گزارشی مبنی بر مشاهده و حتى صید این گونه ها وجود ندارد.


اردک بلوطى / گونه حمایت شده ملی و بین المللى و گونه در معرض انقراض / نرخ ضرر و زیان ٨٠٠ هزار تومان


اردک بلوطى (گونه حمایت شده ملی و بین المللى و گونه در معرض انقراض)، چنگر و خوتکا

دیگر گونه های ساکن تالاب هاى خوزستان بویژه هورالعظیم و شادگان مانند اردک بلوطی، اردک مرمرى، طاووسک و فلامینگو در وضعیت بحرانی قرار دارند و آخرین بازمانده  جمعیت این گونه ها که به  تالاب های خوزستان مهاجرت میکنند در خطر نابودی کامل قرار دارند.


اردک بلوطى (ضرر و زیان ٨٠٠ هزار تومان) / اردک سرحنایى (ضرر و زیان ١٠٠ هزار تومان) / یلوه آبى و قمرى (ضرر و زیان ١٠ هزار تومان) / چنگر نوک سرخ (ضرر و زیان ٢٠٠ هزار تومان)


خوتکا ابرو سفید و اردک سرسبز

اکثر پرندگان موجود در بازار شهر اهواز از تالاب هورالعظیم صید و به این بازار منتقل می شوند. این در حالی است که وضعیت هورالعظیم که زمانی یکی از بزرگترین تالاب های ایران بوده است دچار دگرگونى هاى بسیارى شده و بخش اعظمى از این تالاب ارزشمند تبدیل به شوره زار و بیابان شده است.

هورالعظیم با بحران هایى مختلفى ازجمله خشکسالی، عدم اختصاص حق آبه، تصرفات وسیع شرکت نفت که باعث خشک شدن بخش هایى از تالاب شده، آتش سوزی هاى پى در پى و از همه مهم تر عدم نظارت و اعمال مدیریت صحیح مواجه است.



خوتکا


اردک بلوطى و اردک سیاه کاکل (ضرر و زیان هرکدام٨٠٠ هزار تومان) / اردک ارده اى، اردک سرسبز، اردک نوک پهن، چنگر نوک سرخ و طاووسک (ضرر و زیان هرکدام ۲۰۰ هزار تومان)

در ارتباط با تعداد صیادان و فروشندگان می توان گفت در چند سال اخیر به دلیل نبود نظارت و برخورد جدی با صیادان داخل تالاب و همینطور فروش علنى پرندگان، این بازار فروش رونق بیشتری کسب کرده است.


دراج (گونه حمایت شده) / ضرر و زیان ۲۰۰ هزار تومان

در بازار کیان شهر اهواز انواع گونه های حمایت شده چون اردک بلوطی، اردک مرمری، طاووسک، فلامینگو خرید و فروش می شوند.

همچنین گونه های دیگری چون غاز خاکستری، اردک سیاه کاکل، اردک ارده ای، گیلار، اردک نوک پهن، خوتکا ابروسفید و معمولى، اردک سرسبز، فیلوش، تنجه، انقوت، باکلان، چنگر، چنگر نوک سرخ، انواع یلوه ها، کشیم ها، حواصیل ها، باقرقره شکم سفید و شکم سیاه و دراج نیز در این بازار به فروش میرسد.

علاوه بر این، تعداد زیادی سار، گنجشک، کبوتر چاهى و برخی دیگر از گنجشک سانان نیز بصورت روزانه در این بازار به فروش می رسند.


فیلوش و خوتکا (ضرر و زیان ۱۰۰ هزار تومان)

روش های صید پرندگان

متداول ترین روش هاى صید پرندگان مهاجر در تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان بشرح زیر می باشد:

۱- استفاده از سم: در این روش که باعث کشتار گسترده حیوانات اعم از پرندگان و انواع پستانداران حتى خزندگان می شود، دانه ها را به نوعی سم آغشته نموده و در مکان هاى تغذیه پرندگان در خشکی یا محدوده هاى تعبیه شده در آب میریزند.

از این روش در سال هاى اخیر بصورت گسترده استفاده شده. علاوه بر مسموم بودن گوشت پرندگان صید شده، این روش موجب کاهش چشمگیر و غیر قابل انکار جمعیت پرندگان شده است.

۲- محمیه: روش دیگر روش صید گروهی پرندگان میباشد در گویش بومی محمیه نام دارد. در این روش صیاد در کومه داخل نیزار مخفى شده و با استفاده از دانه، دسته هاى پرندگان را جذب محلى میکند که دام در آن محل تعبیه شده است و سپس پرندگان را در دسته های بزرگ به دام میاندازد.



همینک به علت خشک شدن اغلب عرصه هاى تالابى و تمرکز پرندگان در اندک عرصه هاى آبى حتى در حوض هاى پرورش ماهى هم دام محمیه برپا میشود.

در تاریخ ششم مهرماه در منطقه حمیدیه خوزستان نزدیک به سوسنگرد محموله قاچاقى شامل صدها ماهى و انواع پرندگان توسط نیروى انتظامى و یگان محیط زیست کشف شد. این محموله توسط اتومبیل حمل میشد و مقصد آن بازار فروش پرندگان در شهر اهواز بوده است.

متعاقب کشف این محموله تعداد پرندگان در بازار کیان اهواز به شکل چشمگیرى کاهش پیدا کرد.


قمرى، سار و چنگر نوک سرخ

على رغم پیگیری هاى انجام شده یگان محیط زیست استان خوزستان از انتشار اطلاعات کشف و توقیف این محموله و عوامل آن به شکل رسمى و متداول خوددارى نمود و پس از دو روز، بازار فروش پرندگان از هشتم مهرماه مجددا فعالیت خود را در بازار کیان اهواز با تعداد زیاد پرندگان از سر گرفت.


اردک بلوطى (گونه حمایت شده ملی و بین المللى و گونه در معرض انقراض)

با ادامه رویه فعلى، روزانه بر تعداد و تنوع پرندگان در این بازار افزوده میشود و با رونق گرفتن هرچه بیشتر این بازار، برخورد با عوامل صید و فروش نیز مشکل تر خواهد شد. این در حالیست که جمعیت پرندگان مهاجر و بومى استان خوزستان در سالهاى اخیر به کمتر از یک سوم سابق نزول کرده است.

مطالب و تصاویر: رضا نیک فلک، دانشجوى کارشناسی محیط زیست



































































لایحه قانونی مجازات صید غیر مجاز از دریای خزر و خلیج فارس
rc.majlis.ir › سـامانه قوانین › قوانین و مقررات
لایحه قانونی مجازات صید غیر مجاز از دریای خزر و خلیج فارس. ‌لایحه قانونی ... ‌ماده 1 - صید هر نوع ماهی و سایر آبزیان در خلیج فارس و دریای خزر، مردابها، رودگاه‌ها، خلیج‌ها، ...
اثرات صید غیر مجاز بر صید پره - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/266235
در شمال ایران از گذشته های دور که حق بهره برداری از آبزیان رودخانه ها بصورت حق اجاره از طرف دولت مرکزی به حاکم محلی داده می شد پدیده صید غیر مجاز رایج بوده است و عده ای ...
[DOC]لایحه قانونی مجازات صید غیر مجاز از دریای خزر و خلیج فارس
www.doe.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID=769eb3d5-3942-4eaa...
مصوب 1358/5/4). لایحه قانونی مجازات صید غیر مجاز از دریای خزر و خلیج فارس. ( مصوب 1358/5/4). ماده‌1 صید هر نوع ماهی و سایر آبزیان در خلیج فارس و دریای خزر، ...
قانون شکار و صید - مشاهده جزئیات
icbar.ir/SubjectView/tabid/82/Code/153/Default.aspx
ب تنظیم و اجرای مقررات شکار و صید براساس هدفهای مندرج در این قانون‌. پ حفظ و ... ج شکار و صید با وسایل و از طرق غیر مجاز و یا شکار با استفاده از اسلحه دیگران‌.
صید غیرقانونی پرندگان مهاجر در فریدونکنار آغاز شد | دیده ...
www.iew.ir/1394/07/06/40548
صید غیرقانونی پرندگان مهاجر در فریدونکنار آغاز شد. ۶ مهر ۱۳۹۴. پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): امسال حدود دو ماه زودتر از سال های گذشته ...
صید غیر قانونی و خرید و فروش علنی انواع پرندگان وحشی در ...
www.iew.ir/1394/07/21/41207
۸ ساعت پیش - پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): صید و شکار پرندگان وحشی در خوزستان سابقه ای طولانی دارد و ساکنان بومی برخی از تالاب ...
تصاویر برای صید غیر قانونیگزارش تصاویر

    نتیجه تصویری برای صید غیر قانونی
    نتیجه تصویری برای صید غیر قانونی
    نتیجه تصویری برای صید غیر قانونی
    نتیجه تصویری برای صید غیر قانونی

تصاویر بیشتر برای صید غیر قانونی
هزینه صید غیرقانونی آبزیان بر اقتصاد جهانی - دنیای اقتصاد
www.donya-e-eqtesad.com/news/915654/
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - گروه صنعت و معدن: گمانه‌‌زنی‌های فائو نشان می‌دهد که هزینه صیدهای غیرمجاز گزارش نشده و نابسامان آبزیان بر اقتصاد جهانی بین 10 تا 23 میلیارد دلار ...
هزینه صید غیرقانونی آبزیان بر اقتصاد جهانی بین 10 ... - ایلنا
www.ilna.ir/.../298566-هزینه-صید-غیرقانونی-آبزیان-بر-اقتصاد-جهانی...
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ایلنا: گمانه زنی های فائو نشان می دهد که هزینه ی صید های غیر مجاز، گزارش نشده و نا به سامان آبزیان بر اقتصاد جهانی بین 10 تا 23 میلیارد دلار است، که ...
بر اساس تازه ترین تخمین فائو هزینه صید غیرقانونی آبزیان ...
www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940528000813
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - هزینه صید غیرقانونی آبزیان بر اقتصاد جهانی بین 10 تا 23 میلیارد دلار است.
صید غیرقانونی پرندگان در فریدونکنار +تصاویر - صراط
www.seratnews.ir/.../صید-غیرقانونی-پرندگان-در-فریدونکنار-تصاوی...
۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - صید غیرقانونی پرندگان در فریدونکنار +تصاویر. مهاجرت پرندگان به زیستگاه های شمال کشور به خصوص عرصه های تالابی، آب بندان ها و شالیزارهای ...
صالحین پایگاه شهدای جیرهنده – میزان صید غیر قانونی ماهی در ...
jirhandehpaygah.salehin.ir/.../میزان-صید-غیر-قانونی-ماهی-در-دریای-خزر...
۳۱ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - صید غیر قانونی یک پدیده نامطلوب در دریای خزر است، اما متاسفانه هم اکنون میزان صید غیر قانونی در دریای خزر از صید قانونی بیشتر است…
برچسب ها - صید غیر قانونی - عصر ایران
www.asriran.com/fa/tag/1/صید%20غیر%20قانونی
خزر است که براثر عواملی چون صید بی رویه و... غیرمجاز و از بین رفتن زیستگاه های اصلی و محل... به رودخانه مهاجرت کنند از سویی دیگر دام صیادان غیرمجاز... ۲۸۰ تن ...
‌لایحه قانونی مجازات صید غیر مجاز از دریای خزر و خلیج فارس
www.dastour.ir/brows/?lid=%20%20%20%20%2099142
مجموعه‌های روزنامه رسمی- سال 1358 > ‌لایحه قانونی مجازات صید غیر مجاز از دریای خزر و خلیج فارس( دارای مرتبط, نظریه اداره کل حقوقی) ...
با افزایش صید غیر مجاز توسط غیر بومیان - جنوب نیوز
jonoubnews.ir/viewnews.aspx?id=140021
درآمد ارزی خوبی که از طریق صید میش ماهی و به دست آوردن کیسه آب قیمتی آن عاید صیادان می شد، چند سالی هست که به علت صیدهای غیر مجاز به شدت کاهش یافته و از این ...
قوانین صید و شکار در ایران
angling.ir/law.html
قانون شکار و صید»» مصوب 16/3/1346 ( با اصلاحات مصوب 30/10/ 1353 و25/9/1375 ) ... ه: اقدام به صدور و ورود حیوانات وحشی موضوع ماده(7)این قانون به صورت غیر مجاز.
برچسب ها - صید غیر قانونی
www.poolnews.ir/fa/tag/1/صید%20غیر%20قانونی
برچسب: صید غیر قانونی. خاویار خزر رو به انقراض می‌رود. زنده دریای خزر است که براثر عواملی چون صید بی... رویه و غیرمجاز و از بین رفتن زیستگاه های اصلی... رودخانه ...
نسخه قابل چاپ - مبارزه با صید غیر قانونی ماهی در مناطق قطبی ...
sinapress.ir/news/print/164
مبارزه با صید غیر قانونی ماهی در مناطق قطبی. کد خبر : 164. چهارشنبه 01 بهم 1393 - 10:08:34. سینا پرس : روند بی رویه صید ماهی ها در مناطق قطبی که عمدتا با هدف ...
جلوگیری از صید غیر مجاز ماهی در رودخانه کرج + عکس | کرج رسا
karajrasa.ir/جلوگیری-از-صید-غیر-مجاز-ماهی-در-رودخانه/
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج موفق به کشف تعداد 17 مورد صید غیر مجاز ماهی در رودخانه حفاظت شده کرج شدند که ضمن توقیف ...
اعتراض صیادان بندر دیرنسبت به شیوه صید غیر قانونی - ...
www.nejirom.com/.../2776-اعتراض-صیادان-بندر-دیرنسبت-به-شیوه-...
جمعی از صیادان بندر دیر که ۵۰ نفر تخمین زده شدند به نمایندگی از جامعه صیادان این بندر در استان بوشهر صبح سه شنبه نسبت به استفاده از روش مخرب صید ترال (کف ...
هزینه صید غیرقانونی آبزیان بر اقتصاد جهانی بین 10 تا 23 ...
www.tgju.org/.../هزینه-صید-غیرقانونی-آبزیان-بر-اقتصاد-جهانی-بین-...
تهران - ایرنا - گمانه زنی های فائو نشان می دهد که هزینه ی صیدهای غیرمجاز، گزارش نشده و نابسامان آبزیان بر اقتصاد جهانی بین 10 تا 23 میلیارد دلار است، که تاثیرات آن ...
وسایل و لوازم شکار و صید غیر قانونی و ممنوع
sabahrasti.com/.../471-رأی-وحدت-رویه-هیأت-عمومی-دیوان-عالی-کشور-در-مو...
۱۱ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - رأی وحدت رویه شماره 39 مورخ 1360.11.12 رأی وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور در مورد وسایل و لوازم شکار و صید غیر قانونی و مم...
صید غیر مجاز - apu.ac.ir
apu.ac.ir/?fkeyid=&siteid=29&pageid=4547&newsview=8877
صید غیر مجاز Illegal fishing. صید غیر مجاز،عبارت است از صید هر نوع ماهی و سایر آبزیان در خلیج فارس و دریای خزر، مرداب ها، رودخانه ها، خلیج ها، مصب ها و رودخانه های ...
صید غیر قانونی و خسارت جهانی
lhvnews.com/fa/news/7707/صید-غیر-قانونی-و-خسارت-جهانی
گروه اوشنا، روز چهارشنبه در مورد حفاظت از محیط زیست اعلام کرد صید غیر قانونی در دریاها و عدم نظارت دقیق، موجب خسارات بر منابع جهانی می شود. این هزینه بالغ بر 10 ...
صید غیر قانونی آبزیان تا 23 میلیارد دلار بر اقتصاد جهانی ...
khabarfarsi.com/n/13876214
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - سلامت نیوز :گمانه زنی های فائو نشان می دهد که هزینه ی صید های غیر مجاز، گزارش نشده و نا به سامان آبزیان بر اقتصاد جهانی بین 10 تا 23 میلیارد دلار ...
کشف ادوات صید غیر مجاز در اسکله صیادی دیر - اداره کل ...
www.shilat-bushehr.ir/fa/posts/110
۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مامورین فرماندهی یگان حفاظت منابع ابزی استان بوشهر در ادامه تشدید و مبارزه با قاچاق و همچنین ممنوعیت حمل ادوات غیر مجاز صید در تاریخ 94/6/27 طی ...
PDF مقاله اثرات صید غیر مجاز بر صید پره | NiazeMarkazi
www.niazemarkazi.com/.../10001683-مقاله-اثرات-صید-غیر-مجاز-بر-ص...
اثرات صید غیر مجاز بر صید پره. در شمال ایران از گذشته های دور که حق بهره برداری از آبزیان رودخانه ها بصورت حق اجاره از طرف دولت مرکزی به حاکم محلی داده می شد پدیده ...
صید غیر قانونی پرندگان مهاجر در بابلسر+ عکس | ایران نیدز ...
www.iranneeds.com/.../صید-غیر-قانونی-پرندگان-مهاجر-در-بابلسرplus...
یکی از این روش های غیرقانونی و غیراخلاقی صید پرندگان مهاجر، نصب تورهای هوایی و یا شب دام است که پرندگان در طول شب و بعضا حتی در طی روز بدون هیچ انتخابی در ...
کاهش 17 درصدی شکار و صید غیر مجاز در استان/کاهش 7درصدی ...
www.tabnaknkhorasan.ir/.../کاهش-17-درصدی-شکار-و-صید-غیر-مجاز-در-ا...
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شکار و صید غیر مجاز 17 درصد کاهش یافته،صدور مجوز واحدهای صنعتی در این بازه زمانی 7 درصد ...
صید غیر مجاز میگو در هرمزگان - نمایش محتوای خبر - صدا ...
khalijefars.irib.ir/-/صید-غیر-مجاز-میگو-در-هرمزگان
۱ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - صید غیرمجاز میگو ذخایر این آبزی را در هرمزگان تهدید می کند . به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ صید غیر مجاز که این روزها در بندرعباس افزایش ...
۱۰ کشتی‌ توقیف‌شده چینی‌ عملیات صیادی غیرقانونی نداشته‌اند
www.tasnimnews.com/Home/Single/816801
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: پرونده این 11 کشتی که صید غیرقانونی داشته‌اند تشکیل شده و در مرحله ارسال به مراجع قضایی قرار دارد.
صید غیرقانونی پرندگان مهاجر در فریدونکنار آغاز شد | ...
feelgood-vcp.linkahang.ir/page-48281.html
صید غیرقانونی پرندگان مهاجر در فریدونکنار آغاز شد. امسال حدود دو ماه زودتر از سال های گذشته مهاجرت پرندگان به زیستگاه های شمال کشور به خصوص عرصه های تالابی، ...
صید غیرقانونی پرندگان در فریدونکنار +تصاویر
www.hnanh.ir/2015/09/.../صید-غیرقانونی-پرندگان-در-فریدونکنار-ت...
۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اخبار مرتبط. دومین دوره اعطای «جایزه هنری غدیر» برگزار شد · سلام فردا عازم #قم-جمکران هستم نایب الزیاره #افسران خواهم بود #دعا بفرمایید زیارت با ...
ایرنا - صید غیرقانونی، برخی ماهیان را در خطر انقراض قرار داده ...
www.irna.ir/fa/News/81473221/
۱ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - گرگان - ایرنا - مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: بر اثر صید غیرقانونی، برخی از گونه های ماهیان در خطر انقراض قرار گرفته اند.
صید پایدار و حفظ ذخایر آبزیان در گرو توقف صید غیر مجاز ...
www.bornanews.ir/.../309146-صید-پایدار-حفظ-ذخایر-آبزیان-در-گرو-ت...
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مدیر کل شیلات هرمزگان از صیادان و تعاونی های صیادی خواست تا در برخورد با عاملین غیر مجاز صید آبزیان به یاری شیلات هرمزگات بیایند چرا که ...
دستگیری متخلفان صید غیر قانونی در کامیاران
www.dana.ir/News/281494.html
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - شبکه اطلاع رسانی راه دانا-دستگیری متخلفان صید غیر قانونی در کامیاران : رئیس اداره محیط زیست گفت: با شکارچیان و صیادانی که به صورت ...
فروشگاه اینترنتی کمپو - قانون شکار و صید - campo
campo.ir/article/law/id-1-htm/
ب‌ـ تعیین‌ محدودیتها و ممنوعیت‌های‌ زمانی‌ و مکانی‌ شکار و صید و حدود پارکهای‌ ملی‌ و مناطق‌ .... ماده‌ 30ـ وجوه‌ حاصل‌ از اجرای‌ قانون‌ شکار و صید غیر از درآمد ناشی‌ از بهای‌ پروانه‌های‌ ...
دستگیری عاملین صید غیر مجاز ماهی در ازنا - ازناخبر
www.aznakhabar.ir/.../دستگیری%20عاملین%20صید%20غیر%20مجاز%...
۱۴ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وی افزود: افراد خاطی که بعد از صید غیر مجاز قصد فرار از منطقه را داشتند ... تنظیمی جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
صید غیرقانونی پرندگان مهاجر در فریدونکنار آغاز شد | آرشیو ...
feelgood-vcp.aghazi.ir/page-42302.html
سایت آغازی بزرگترین آرشیو مطالب وبلاگ های پارسی می باشد که به صورت خودکار به جمع آوری مطالب می پردازد.
تصمیم قاطع مسوولان استان بوشهر برای مقابله به صید ترال ...
www.fekrshahr.ir/news/10132
فکرشهر: در پی ابراز نگرانی صیادان بندر دیر (Dayyer) استان از انجام صید غیر قانونی و مخرب ترال درصیدگاه ها و آبهای این بندر، مسوولان ذیربط استان بوشهر روز ...
قوانین و مقرارت شکار - اداره کل حفاظت محیط زیست استان ...
www.lorestandoe.ir/قوانین_و_مقرارت_شکار.html
ماده‌ 6ـ هرگونه‌ پیشنهاد برای‌ تعیین‌ مناطق‌ مذکور در بند الف‌ ماده‌ 3 قانون‌ حفاظت‌ و بهسازی‌ ... تبصره‌ 4ـ مبادرت‌ به‌ شکار یا صید در پناهگاههای‌ حیات‌ وحش‌ و مناطق‌ و رودخانه‌های‌ ... عمومی‌ ) برای‌ اشخاص‌ غیر ساکن‌ این‌ مناطق‌ بدون‌ کسب‌ اجازه‌ از سازمان‌ ممنوع‌ می‌باشد.
ایسنا - دستگیری صیاد غیر مجاز 39 قطعه ماهی درفیروزکوه
www.isna.ir/fa/.../دستگیری-صیاد-غیر-مجاز-39-قطعه-ماهی-درفیروزکوه
۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ... اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده و واریز ضرر و زیان وارده ناشی از صید غیر مجاز 39 قطعه ماهی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
اعتراض شدید صیادان بندر دیّر به صید غیر قانونی ترال+ ...
www.sirana.ir/NewsDetail.aspx?itemid=18391
۶ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - این عده ساعت ۱۱صبح با حضور مقابل فرمانداری دیر از مسوولان خواستار برخورد جدی با شیوه غیر قانونی صید توسط افراد متخلف در دریا شدند.
رأی وحدت رویه شماره 632 دیوان عالی کشور در خصوص مرجع ...
hvm.ir/lawdetailnews.asp?id=11488
صید ماهیان خاویاری و استحصال خاویار به طور غیر مجاز از طرف شعب اول و چهارم ... نیز با این استدلال ( که طبق ماده 2 لایحه قانونی مجازات صید غیر مجاز از دریای خزر و
سهم خاویار در صادرات غیر نفتی ایران
www.fardanews.com/fa/news/.../سهم-خاویار-در-صادرات-غیر-نفتی-ایران
آن‌ها مهمترین مساله را صید غیر قانونی توسط افراد ناآشنا به این‌گونه ماهیان گرانقیمت می‌دانند. زیرا این افراد حتی جنس نر و ماده این ماهی را نیز تشخیص نمی‌دهند و پس از ...
شمال نیوز :: صید بی رویه ماهی در دریای خزر
www.shomalnews.com/.../صید%20بی%20رویه%20ماهی%20در%20دریای...
صید بی رویه باعث شده است که ماهیان دیگر خزر را دوست نداشته باشند، آنها نمی ... کرد و افزود: تمام این متهمین با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی و قانونی شدند. ... خود را معطوف به جلوگیری از صید و صیادی غیر مجاز در آبهای تحت کنترل خود کرده ایم.
قانون شکار و صید - Ghavanin.com : Iran Law Database ...
www.ghavanin.ir/detail.asp?id=7310
الف - اجرای مصوبات شورای عالی در حدود مقررات ماده 3 این قانون . ب - تنظیم و ... ث - بستن سد و کلهام "شیل " در مسیر رودخانه ها به منظور صید غیر مجاز. ج - آلوده نمودن آب ...
صید | euronews
persian.euronews.com › فهرست سایت ها از A to Z
خبر کوتاه اندونزی نزدیک به پانصد و پنجاه ماهیگیر را به اتهام صید غیرقانونی در آبهای این کشور تحت تعقیب قرار داد. به گفته دولت، ماهیگیری غیرقانونی در دریای ...
استقرار یگان حفاظت و پیشگیری از صید غیر مجاز در شهرستان
assalouyehnews.com/07-01-1394-News34003
۱ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وی به انجام اقدامات کوتاه مدت در حمایت ازصیادان شهرستان اشاره کرد و گفت: استقرار یگان حفاظت و پیشگیری از صید غیر مجاز از جمله اقداماتی است که ...
صید غیر قانونی ابزیان تا 23 میلیارد دلار بر اقتصاد جهانی
vestidosdenoviachile.com/صید-غیر-قانونی-ابزیان-تا-23-میلیارد-دلار-...
صید غیر قانونی ابزیان تا 23 میلیارد دلار بر اقتصاد جهانی.
لایحه قانونی مجازات صید غیر مجاز از دریای خزر و خلیج فارس
www.vekalatonline.ir/.../لایحه-قانونی-مجازات-صید-غیر-مجاز-از-دریای-خز...
لایحه قانونی مجازات صید غیر مجاز از دریای خزر و خلیج فارس ... ماده 1- صید هر نوع ماهی و سایر آبزیان در خلیج فارس ودریای خزر ، مردابها ، روگاهها ، خلیجها ، مصب ها و رودخانه ...
اخبار زاغمرز و میانکاله - شکار و صید غیر مجاز
www.miankale.blogfa.com/tag/شکار-و-صید-غیر-مجاز
اخبار زاغمرز و میانکاله - شکار و صید غیر مجاز - شهر خوب شهری است سازگار با طبیعت.
نگرانی قزاقستان از افزایش صید غیر قانونی ماهیان خاویاری در ...
persian.ruvr.ru/2013_04_26/111884530/
۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ه‍.ش. - اسعد دائولبائف، دادستان کل قزاقستان بر این باور است که ماهیگیری غیر قانونی ماهیان خاویاری در دریای خزر به یک صنعت بزرگ تبدیل شد.
ماهیگیری غیرقانونی به پایداری غذاهای دریایی آسیب می رساند ...
https://share.america.gov/fa/مبارزه-با-غارت-ثروت-اقیانوس-ها،-راه-نجا/
۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - شرکت های در گیر در ماهیگیری غیر قانونی به تقلب و استفاده از برچسب های غیر واقعی برای انواع ماهی هایی که صید می کنند و اصل و منشأ آنها نیز ...
صید غیر قانونی آبزیان تا 23 میلیارد دلار بر اقتصاد جهانی ...
www.titrdan.ir/getlink/584253
صید غیر قانونی آبزیان تا 23 میلیارد دلار بر اقتصاد جهانی هزینه تحمیل میکند - سلامت نیوز:گمانه زنی های فائو نشان می دهد که ...
جهان نیوز - ۱۸ صیاد غیر مجاز در سبزوار دستگیر شدند
jahannews.com/vdcjyoethuqeiaz.fsfu.html
وی بیان کرد:برای این متخلفان که اقدام به صید غیر مجاز ماهی کپور کرده اند،پنج پرونده تشکیل و به منظور رسیدگی به تخلف مربوطه به مراجع قانونی دادگاه معرفی شدند.
اعمال ممنوعیت 1825 روزه یا نظارت دقیق بر شکار؟/ صید ...
www.mizanonline.ir/.../اعمال-ممنوعیت-1825-روزه-یا-نظارت-دقیق-بر-ش...
۱۹ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - صید تفننی، معیشتی یا غیر قانونی، مشکل کدام است؟ ... که درباره ممنوعیت شکار مورد بحث قرار گیرد، صید حیوانات و پرندگانی با رویکرد تفریح ...
۱۰ کشتی‌ توقیف‌شده چینی‌ عملیات صیادی غیرقانونی نداشته‌اند
portpress.ir/13930/۱۰-کشتی‌-توقیف‌شده-چینی‌-عملیات-صیاد
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ۱۰ کشتی‌ توقیف‌شده چینی‌ عملیات صیادی غیرقانونی نداشته‌اند ... کارشناسان سازمان شیلات مشخص شد که کشتی‌های چینی صید غیرمجازی نداشته‌اند و ...
فائو تدابیر جدیدی را برای مقابله با صید غیر قانونی ...
www.taraznews.com/content/80759
۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - تراز: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو روز چهارشنبه از تصویب تدابیر بین المللی جدید برای مقابله با صید غیر قانونی و اعلام نشده، خبر داد.
صید غیر قانونی آبزیان تا - downloads
downloads.hostik.ir/صید-غیر-قانونی-آبزیان-تا.html
۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - صید غیر قانونی آبزیان تا,صید غیر قانونی تنوع زیستی را به مخاطره می اندازد صید غیر قانونی آبزیان تا 23 میلیارد دلار بر ...
دستگیری 8 گروه صیاد و شکارچی غیر مجاز در پارک ملی لار ...
www.aftabir.com/news/article/view/2015/08/01/906826
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وی همچنین گفت: در هفته گذشته در رودخانه دلیچای یک گروه صیاد غیر مجاز که اقدام به صید 10 قطعه ماهی نموده بودند توسط ماموران دستگیر شدند، ماموران ...
صید غیر قانونی آبزیان تا ۲۳ میلیارد دلار بر اقتصاد جهانی ...
news.kodoom.com/health-science/صید-غیر-قانونی...تا.../5182427/
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - گمانه زنی های فائو نشان می دهد که هزینه ی صید های غیر مجاز، گزارش نشده و نا به سامان آبزیان بر اقتصاد جهانی بین ۱۰ تا ۲۳ میلیارد دلار است، که ...
دستگیری متخلف صید غیر مجاز در رودخانه نمرود از توابع ...
weblog24.com/.../دستگیری-متخلف-صید-غیر-مجاز-در-رودخانه-نمرود-از-...
نتایج جستجوی عبارت ' دستگیری متخلف صید غیر مجاز در رودخانه نمرود از توابع فیروزکوه ' از بین کلیه اطلاعات و وبلاگهای ثبت شده در سایت در زیر نمایش داده شده ...
احمدی:دو نفر متخلف صید غیر مجاز ماهی در کوهدشت دستگیر شدند.
kanoonsobhan.ir/احمدیدو-نفر-متخلف-صید-غیر-مجاز-ماهی-در/
۵ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - به گزارش“کانون سبحان”؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهدشت گفت : یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در حین گشت و کنترل از محل ...
کاهش بسیار چشمگیر ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح مناطق ...
www.golestanema.com/.../21989-کاهش-بسیار-چشمگیر-ساخت-و-سازهای-...
۲ ساعت پیش - دبیر شورای حفاظت از حقوق بیت المال در بخش دیگری از مطالب با اشاره به ضرورت جلوگیری از صید غیر مجاز ماهیان خاویاری ، خواستار تعامل بیشتر ...
صید غیر قانونی آبزیان تا ۲۳ میلیارد دلار بر اقتصاد جهانی ...
khodiha.ir › جهان
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - سلامت نیوز:گمانه زنی های فائو نشان می دهد که هزینه ی صید های غیر مجاز، گزارش نشده و نا به سامان آبزیان بر اقتصاد جهانی بین 10 تا 23 میلیارد دلار ...
پایگاه خبری تحلیلی صید نیوز اخطار ایران به ناوگان آمریکا ...
seydnews.ir/اخطار-ایران-به-ناوگان-آمریکا-و-فرانسه-د/
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اخطار ایران به ناوگان آمریکا و فرانسه در خلیج عدن/ سفر غیرقانونی نخست ... اما در میان دیگر مطالب، موضوع سفر غیرقانونی نخست وزیر ترکیه به ...
با رای صیادان، تورها بر دریا پهن نمی شود - بامداد24
bamdad24.ir/fa/news/256/با-رای-صیادان-تورها-بر-دریا-پهن-نمی-شود
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - متاسفانه این نوع صیادی در چندسال گذشته به‌طور چشمگیری رایج شده و صیادانی که به این شیوه صید می‌کنند، به‌دلیل غیر قانونی بودن این روش، ...
[PDF]قانون شکار و صید.
maslahat.ir/Commissions/Enviroment/.../قانون%20شکار%20و%20صید.p...
ﺧﺮﯾﺪ و ﻓﺮوش. ، ﺗﮑﺜﯿﺮ و ﭘﺮورش. و ﺻﺪور و ورود ﺣﯿﻮاﻧﺎت. وﺣﺸﯽ. و اﺟﺰای. آﻧﻬﺎ ﮐﻪ. ﻏﯿﺮ ﺑﻮﻣﯽ. اﯾﺮان. ﺑﻮده ..... ﻗﺎﻧﻮن. ﺷﮑﺎر و. ﺻﯿﺪ ﻏﯿﺮ از درآﻣﺪ ﻧﺎﺷﯽ. از ﺑﻬﺎی. ﭘﺮواﻧﻪ. ﻫﺎی. ﺷﮑﺎر و ﺻﯿﺪ. و ﺿﺮر و زﯾﺎن. ﮐﻪ. ﺑﻪ.
خبرگزاری آریا - جلوگیری از صید غیر مجاز ماهی در منطقه ...
www.aryanews.com/News.aspx?code=20150909115807168&svc...
۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - خبرگزاری آریا-از 17 مورد صید غیر مجاز ماهی در رودخانه حفاظت شده کرج ... حفظ محیط زیست ضمن توقیف ادوات جرم، با متخلفین برخورد قانونی شد و ...
شکار شکارچیان غیرقانونی - دانشنامه حقوق
lawwiki.ir › + مجموعه مقالات
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ ه‍.ش. - قانون شکار و صید مصوب سال 1346 یک نمونه از این قوانین خاص است. ... و در دو ماده جداگانه بیان می‌کرد و جرم دوم را از جرائم غیر قابل گذشت تلقی می‌کرد.
برخورد با ماهیگیران غیر مجاز در البرز - فارس
www.tabnakfars.ir/fa/news/.../برخورد-با-ماهیگیران-غیر-مجاز-در-البرز
ناصری افزود: این صیادان تا رسیدن ماموران یگان حفاظت 25 ماهی را غیرقانونی از رودخانه صید کرده بودند. ناصری ادامه داد: ماموران با مشاهده این وضعیت لانسرهای 16 صیاد ...
کشف انواع ادوات غیر مجاز صید در صومعه سرا+عکس
www.varannews.ir/37786/کشف-انواع-ادوات-غیر-مجاز-صید-در-صومعه-سر
۵ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا از ابتدای سال جاری تا کنون موفق به کشف و ضبط انواع ادوات صید شدند .
غیر اخلاقی ترین روش صید ماهی + عکس | فرهنگ نیوز
www.farhangnews.ir/content/27063
۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ه‍.ش. - استفاده از دستگاه شوک الکتریکی از روش‌های غیرقانونی و غیراخلاقی صید ماهی است که علاوه بر ماهیان موجب فلج نمودن سایر آبزیان نیز می‌شود.
جستجوی بلاگ -میزان صید غیر قانونی ماهی در دریای خزر از ...
dastaakcity.searchblog.ir/page-511156.html
۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه صید غیر قانونی یک پدیده نامطلوب در دریای خزر است، گفت: متاسفانه هم اکنون میزان صید غیر قانونی در دریای ...
قانونی برای شلیک نکردن
ghanoondaily.ir/News/41096/قانونی-برای-شلیک-نکردن-
۳۰ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - شکار و صید غیر مجاز بلای جان محیط زیست کشور شده است. نه پرندگان مهاجر در امان هستند نه نسل حیوانات نایاب و در خطر انقراض. طی یک دهه اخیر تخریب ...
شکار غیر مجاز پرندگان و آسیبها و مخاطرات آن
www.turkmensesi.net/.../365-شکار-غیر-مجاز-پرندگان-و-آسیبها-و-مخاطرا...
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - هرساله اخباری از درگیری شکارچیان غیر مجاز با ماموران دولت و ... ای نیز روی به فعالیت های کاذب مثل شکار و صید غیرقانونی پرندگان و ماهیان می آورند.
دستگیری دو متخلف صید غیر مجاز ماهی با روش ممنوعه استفاده ...
khzdoe.ir/rha/index.php?q=mataleb/1584/...دو...صید-غیر...
۲۰ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دو متخلف که که اقدام به صید غیرمجاز 370 قطعه ماهیبا روش ممنوعه استفاده از دستگاه الکترو شوکر نموده بودند دستگیر شدند به گزارش روابط عمومی ...
[سایت حقوق] قانون مجازات اسلامی ( کتاب تعزیرات ) ماده 651 تا ...
hoghoogh.online.fr/article.php3?id_article=369
۲۲ تیر ۱۳۸۴ ه‍.ش. - فصل بیست و یکم - سرقت و ربودن مال غیر ( ۵۷۳ ) زیرنویس : ( ۵۷۳ ) نظریه ... ( ۶۱۵ ) در خصوص صید غیر مجاز منابع آبزی به > قانون حفاظت و بهره برداری ...
کار غیر قانونی در ترکیه - موتور جستجوی خبری | bings.ir
bings.ir/tag/کار-غیر-قانونی-در-ترکیه-1022866
کار غیر قانونی در ترکیه · میزان صید غیر قانونی در دریای خزر از صید قانونی بیشتر است. اسحاق شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شیلات یکی از اداره های ...
گزارشی از صید و فروش پرندگان مهاجر در شمال - ماهیگیری و ...
www.esfahanfishing.ir/fishings/thread-2362.html
۲۸ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - یکی از این روش های غیرقانونی و غیراخلاقی صید پرندگان مهاجر، نصب تورهای هوایی و یا شب دام است که پرندگان در طول شب و بعضا حتی در درازای روز ...
دستگیری متخلفان صید غیر قانونی در کامیاران - روزنامه ،سلامت
www.akairan.com/.../دستگیری%20متخلفان%20صید%20غیر%20قانو...
اخبار آکانیوز · سرگرمی · فیلم · سلامت و رژیم · آشپزی · شیرینی پزی · خانه داری · خانواده سبز · ازدواج · کودک داری · ورزش و بدنسازی · بیوگرافی · عکس · اطلاعات عمومی ...
محیط بان - افرایش جریمه شکار غیر مجاز
mohitban.blogfa.com/post/1341
۶ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بر اساس بند (چ) قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶/۳/۱۶ (با اصلاحات مصوب ۱۳۵۳/۱۰/۳۰ و ۱۳۷۵/۹/۲۵) تعیین بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان ...
برخورد قاطع قضایی با معارضان به حریم آب‌ها - حمایت
www.hemayatonline.ir/mobile/detail/7378
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وی با اشاره به ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب و بهره برداری غیر قانونی از ... و دستگاه قضایی با توجه به جرم بودن صید غیرمجاز با شکارچیان متخلف ...
آنجلیکا!! ابتکار جدید صیادان غیر مجاز - خزرآنلاین
www.khazaronline.com/آنجلیکا!!%20ابتکار%20جدید%20صیادان%20غ...
۳ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - اختصاصی/خزرآنلاین: "آنجلیکا" نوعی قایق با طراحی ابتکاری است که به تازگی، صیادان غیرقانونی در دریای خزر، از آن برای صید ماهی‌ها استفاده ...
رأی وحدت رویه در مورد وسایل و لوازم شکار و صید غیر قانونی و ...
www.karampoor.blogfa.com/post/728
در مورد وسایل و لوازم شکار و صید غیر قانونی و ممنوع ‌روزنامه رسمی شماره۱۰۸۱۳-۱۳۶۰. ۱. ۲۴ ‌شماره ۱۰۰۵۸۹ ۱۳۶۰. ۱۱. ۲۸ ‌پرونده وحدت رویه ردیف ۲۸. ۶۰ هیئت عمومی ‌هیئت عمومی ...
صید بی‌رویه آبزیان: تهدیدی برای تنوع زیستی دریایی
www.unic-ir.org/publication/farsi/we9.htm
صید ماهی برای امرار معاش وامنیت غذایی 200 میلیون نفر، مخصوصا در کشورهای در حال ... به کاهش صید و کاهش ذخایر آبزیان، اجتناب کنند، به نظر می‌رسد صید غیرقانونی، ...
کشف مواد منفجره از دو صیاد غیر مجاز در کوثر - ساوالان خبر
www.savalankhabar.ir/.../کشف-مواد-منفجره-از-دو-صیاد-غیر-مجاز-در-ک/
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بر اساس قانون شکار و صید و قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران، بند ج ماده ۱۳ قانون شکار و صید و ماده ۱۲حمل و استفاده از ...
دستگیری صیادان غیر مجاز در نورآباد - پایگاه تحلیلی خبری ...
lakna.ir/news/32370/دستگیری-صیادان-غیر-مجاز-در-نورآباد/
۸ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در پی گشت و کنترل مورخه ۶/۱۰/۹۳ یگان حفاظت این اداره در منطقه بادآور و گیزه رود جهت جلوگیری از تخلفات زیست محیطی دو نفر متخلف صید غیر مجاز ...
نفس ماهیان خاویاری دریای خزر به شماره افتاد
farmna.ir/Pages/Printable-News-229.html
نبود قانون مناسب برای تعیین میزان صید، برداشت بی رویه از ذخایر موجب شده تا ... جعفری، تغییر کلمه صید غیر مجاز به صید قاچاق را به نفع دولت خواند و گفت: در ...
صید غیر قانونی ابزیان تا 23 میلیارد دلار بر اقتصاد جهانی ...
jusfun.in/pjus687591_صید-غیر-قانونی-ابزیان-تا-23-میلیارد-دلار-بر-ا...
صید غیر قانونی ابزیان تا 23 میلیارد دلار بر اقتصاد جهانی هزینه تحمیل میکند - جاست فان در این باره نوشت: صید غیر قانونی ابزیان تا 23 میلیارد دلار بر اقتصاد ...
ماهیان جنوب قربانی صید ترال /تور صیادان قانونی خالی شد
eghtesadeiranonline.com/vdciv3azpt1avr2.cbct.html
۹ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - در روش صید ترال، معمولا۸۰ تا ۹۰ درصد ماهی‌های صید شده به عنوان دورریز به ... صیادان غیرقانونی هم به ذخایر دریا آسیب می‌زنند، هم سهم بقیه را می‌برند.
پایگاه خبری تحلیلی بیستون دستگیری سه صیاد غیر مجاز ...
bistoonnews.com/دستگیری-سه-صیاد-غیر-مجاز-در-بیستون/
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - به گزارش بیستون،سید سعید حسینی گفت: تعداد مجاز صید روزانه برای هر ... به دستگیری سه صیاد غیر مجاز که ۸۰ قطعه ماهی صید کرده بودند شدند.
ضبط ۳ فروند قایق صیادی غیر مجاز در شوشتر + عکس
shushtarerooz.ir/ضبط-3-فروند-قایق-صیادی-غیر-مجاز-در-شوشتر/
۴ روز پیش - ضبط 3 فروند قایق صیادی غیر مجاز در شوشتر. ... شهرستان موفق به کشف و ضبط ۳ فروند قایق صیادی فاقد شماره که اقدام به صید غیر مجاز نموده شدند.
دستگیری شکارچیان غیر مجاز در دشتی و دشتستان
www.boushehr24.com/.../8318-دستگیری-شکارچیان-غیر-مجاز-در-دشت...
۶ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بوشهر 24: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۴ متخلف شکار و صید غیر مجاز در دشتستان و دشتی توسط محیط بانان استان بوشهر ...
«آنجلیکا» جنایتکار تازه شمال ایران: ماهی‌ها بی‌صدا می‌میرند
observers.rfi.fr/fa/20150218-iran-miankale-angelica-fishing-nazeran
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در قدیم هر بار که اموال شکار و صید غیرقانونی این صیادان مصادره می‌شد میلیون‌ها تومان به آنها ضرر وارد می‌شد اما حالا با مصادره شدن اموال، تنها حدود یک ...
شکار - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/شکار
... عدم آرامش بین حیوانات با شکارهای غیر قانونی دور از اخلاق است و عقلانی نیست. ... که بر اساس آن جریمه شکار جانوران وحشی با توجه به ماده سه قانون شکار و صید به طور ...
صید غیرمجاز - khouznews.ir | اخبار خوزستان
www.khouznews.ir/fa/tag/1/صید%20غیرمجاز
دستگیری 2 صیاد غیر مجاز در دزفول. دو نفر متخلف صید غیرمجاز ماهی را دستگیر و از... صید گفت هر گونه صید آبزیان نیازمند اخذ مجوز قانونی... صید از سازمان حفاظت ...
کشتار آبزیان با تکنیک صدام/ صید غیرمجاز ماهی با برق در ...
arw.ir/?p=56715
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ه‍.ش. - کشتار آبزیان با تکنیک صدام/ صید غیرمجاز ماهی با برق در اروند .... خوزستان شده، می‌افزاید: «صید ماهی با برق روشی غیرقانونی و غیرمجاز است و در ...
صید ماهی تا اواخر اردیبهشت 94 ممنوع است - صفحه نخست
asredena.com/fa/news/12923/صید-ماهی-تا-اواخر-اردیبهشت-94-ممنوع-است
۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ... زیان ناشی از صید آبزیان طبق قانون برای هر قطعه ماهی صید شده ۱۰۰ هزار تا ... ماده ۳۰ همین قانون، مشمول جریمه ضرر و زیان وارده و حبس ناشی از صید غیر ...
تصاویر برای پرندگان مهاجرگزارش تصاویر

    نتیجه تصویری برای پرندگان مهاجر
    نتیجه تصویری برای پرندگان مهاجر
    نتیجه تصویری برای پرندگان مهاجر
    نتیجه تصویری برای پرندگان مهاجر

تصاویر بیشتر برای پرندگان مهاجر
کوچ پرندگان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/کوچ_پرندگان
کوچ یا مهاجرت پرندگان به سفرهای منظم فصلی می‌گویند که بسیاری از گونه‌های پرندگان انجام می‌دهند. سفر پرندگان ممکن است در پاسخ به تغییرات آب و هوا، دسترسی به ...
: مهاجرت پرندگان - دانشنامه رشد
daneshnameh.roshd.ir › ... › زیست شناسی › علوم جانوری › مهره داران
مقدمه. کوچ یا مهاجرت پرندگان از همان آغاز تاریخ توجه بشر را به بشر جلب کرده است. در یک هزار سال قبل از میلاد هومر به آن اشاره کرده و ارسطو فیلسوف بزرگ یونان درباره ...
12- 1- تعداد انواع پرندگان مهاجر آبزی در تالاب¬های سراسری ...
www.ostan-ag.gov.ir/portals/0/amar/amar87/amarhtm/fasl1/f1p12.htm
شهرستان. جمع. اسامی پرندگان مهاجر آبزی. کل استان....................... کشیم کوچک- کشیم بزرگ- پلیکان پا خاکستری- باکلان بزرگ- باکلان کوچک. 17193. حواصیل ...
پرندگان مهاجر
ghanbari15518.blogfa.com/
پرندگان مهاجر - زندگی درد غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد - پرندگان مهاجر.
پرندگان مهاجر گیلان
mahe-guilan.mihanblog.com/
۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - سه گونه سلیم طوقی کوچک ؛ گلاریول بال سرخ و چوب پا از پرندگان مهاجر تابستانه بوده و همه ساله هر یک به فراخور زیستگاه خود در ساحل و تالاب اقدام به ...
کوچ سالانه ٢ میلیون پرنده مهاجر به ایران - فرارو
fararu.com/fa/news/232891/کوچ-سالانه-٢-میلیون-پرنده-مهاجر-به-ایران
براساس سرشماری‌های سالانه و زمستانی در سواحل دریاها و تالاب‌های کشور هر سال در حدود دو میلیون پرنده مهاجر به ایران می‌آیند. این آمار را صادق صادقی‌زادگان، رئیس گروه ...
پرندگان مهاجر دیگر به ایران نخواهند آمد - جام جم
www.jamejamonline.ir/newstext?newsnum=100811335918
اهمیت موضوع، مهاجرت پرندگان و نقشی که این رویداد فصلی می‌تواند در جذب گردشگر، اقتصاد و سلامت جامعه داشته باشد، باعث شده تا 18 اردیبهشت به نام روز پرندگان ...
اولین پرندگان مهاجر وارد تالاب انزلی شدند - کرکان بندرانزلی
www.karkan.ir/post-4285
با آمدن پاییز و سرد شردن هوا در بخشهای شمالی کره زمین خوتکاهای پر سفید پیش قراولان پرندگان مهاجر پس از عبور از فراز و نشیب امواج خزر به تالاب زیبای انزلی ...
نگاهی به وضعیت پرندگان مهاجر در ایران - باشگاه خبرنگاران ...
www.yjc.ir › وب‌گردی › باشگاه شبانه
این نامگذاری با این هدف انجام شد تا توجه جهانیان هرچه بیشتر به پرندگان مهاجر و مشکلات آنها جلب شود. بنابراین در سراسر دنیا در این روز‌ها سازمان‌های مردم‌نهاد و دولتی ...
پرندگان مهاجر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News ...
www.mehrnews.com/tag/پرندگان+مهاجر
پرندگان مهاجر. هیچ مطلبی با مشخصات خواسته‌شده یافت نشد! همراه اول · ۱۰ خبر اول · افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای · جدول قیمت سکه و ارز روز یکشنبه ...
پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی - اداره کل حفاظت محیط زیست ...
www.nkhdoe.ir/-پرندگان-مهاجر-آبزی-و-کنار-آبزی-.aspx
فهرست عمده ترین زیستگاههای آبی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی استان به تفکیک شهرستانها. ردیف. شهرستان. زیستگاه. مساحت _ طول. موقعیت. 1. شیروان. دریاچه سد ...
پرندگان مهاجر
www.ranginkamanezarin.blogfa.com/
پرندگان مهاجر -
پرندگان مهاجر، گردشگران را به خوزستان کشانده‌اند
shafaf.ir/fa/news/.../پرندگان-مهاجر-گردشگران-را-به-خوزستان-کشانده‌اند
مقصدهای زمستانی پرندگان مهاجر اغلب در مناطق استوایی است و در این میان سالی دوبار در خوزستان اتراق می‌کنند؛ یکی اوایل پاییز که از شمال به جنوب می‌روند و دیگری ...
گاوخونی برای پرندگان مهاجر حکم قهوه خانه سرراهی ... - خبرآنلاین
www.khabaronline.ir/(X(1)S(j4ffrevjv3evtfge02wbnkam))/.../provinces
۲ روز پیش - به گزارش تسنیم، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به خشک شدن گاوخونی، پرندگان مهاجر این تالاب را از نقشه مهاجرتی مغز خود جدا ...
اخبار پرندگان مهاجر - قطره
www.ghatreh.com/news/tag/37508-پرندگان%20مهاجر/0/20
کامران حسینی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دسته از پرندگان مهاجر در طول چند روز اخیر در این تالاب فرود آمده و هم اکنون در این تالاب اسکان یافته اند ...
دلایل و چگونگی مهاجرت در پرندگان - بیتوته
www.beytoote.com/scientific/chera/how3-migration2-birds.html
پرندگان مهاجر مهاجرت پرندگان چگونگی مهاجرت پرندگان پرنده علت مهاجرت پرندگان الگوی پروازی در پرندگان مهاجر,دلایل مهاجرت در پرندگان,انواع مهاجرت در پرندگان,چرا ...
ایسنا - پرندگان مهاجر در خوزستان خانه خراب شدند
www.isna.ir/fa/news/.../پرندگان-مهاجر-در-خوزستان-خانه-خراب-شدند
۲ روز پیش - کارشناس مسئول حیات وحش اداره‌کل محیط زیست خوزستان اظهار کرد: در نتیجه اجرای طرح‌های عمرانی، زیستگاه‌ها و مناطق امن کارون برای استقرار پرندگان ...
نخستین دسته از پرندگان مهاجر وارد تالاب کانی برازان مهاباد ...
peykezamin.ir/نخستین-دسته-از-پرندگان-مهاجر-وارد-تالا/
خبرگزاری ایرنا: رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: کارشناسان این اداره در بازدید خود از تالاب بین المللی کانی برازان نخستین دسته از پرندگان مهاجر شامل ...
مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب کویری میقان اراک آغاز شد
www.tabnakmarkazi.ir/.../مهاجرت-پرندگان-مهاجر-به-تالاب-کویری-میقان-ا...
۱ روز پیش - تابناک: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، از آغاز مهاجرت پائیزه پرندگان به تالاب کویری میقان اراک خبر داد.
به بهانه دهم می‌ روز جهانی پرندگان مهاجر
dalahoo.com/news.cfm?id=1764
۲۰ اردیبهشت ماه روز جهانی پرندگان مهاجر World Migratory Bird Day؛ بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان است.
انجمن حمایت از پرندگان مهاجر سرخرود / Help the Caspian ...
https://fa-ir.facebook.com/helpthecaspianseeswans
انجمن حمایت از پرندگان مهاجر سرخرود / Help the Caspian Coast Swans . ۶۱۶ پسند · ۱ نفر درباره این صبحت می‌کنند . Save the Caspian Coast Swans غذای...
پرندگان مهاجر ، میهمان استان همدان
www.hamedandoe.ir/8-خبر.../469-پرندگان-مهاجر-،-میهمان-استان-همدان.ht...
۲ روز پیش - مهدی ضرغامی: با شروع شهریور ماه در آسمان استان، پرندگان مهاجر را می بینیم که برخی از آنها در اثر عوامل متعدد از جمله برخورد با کابل های انتقال نیرو، ...
برچسب ها - پرندگان مهاجر - عصر ایران
www.asriran.com/fa/tag/1/پرندگان%20مهاجر
پرندگان آمریکای شمالی به نبراسکای مرکزی مهاجرت می کنند این... پرندگان در حال حاضر در مهاجرت در مسیری به نام... راه هوایی پرندگان مهاجر مرکزی هستند تا به در آلاسکا.
بهترین‌ جا برای تماشای پرندگان مهاجر - بهترین ها
behtarynha.ir/fa/news/6076/بهترین‌-جا-برای-تماشای-پرندگان-مهاجر
بهترین‌ جا برای تماشای پرندگان مهاجر. فکر کنید ساکت و بی سر و صدا درست مثل یک درخت یا یک بوته سبز گوشه ای از یک تالاب نشسته اید و پرواز پرنده های مهاجری ...
دود آتش‌سوزی‌های مالزی در چشم پرندگان مهاجر - kodoom.com ...
kodoom.com/xp9w0l8
کارشناسان محیط زیست هشدار دادند که آتش سوزی و دود ناشی از آن در مالزی و دیگر مناطق جنوب شرق آسیا برای حیوانات به ویژه پرندگان مهاجر مشکل ساز شده است. به گزارش ...
پرندگان مهاجر
parandeganemohajer.blogfa.com/
پرندگان مهاجر - مطالب این وبلاگ شامل نکته های کاربردی مشاوره ای ، روانشناسی و اخلاقی طبق آرشیو موضوعی می باشد.
صید غیرقانونی پرندگان مهاجر در فریدونکنار آغاز شد | دیده ...
www.iew.ir/1394/07/06/40548
۶ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): امسال حدود دو ماه زودتر از سال های گذشته مهاجرت پرندگان به زیستگاه های شمال کشور به ...
عکس/ مهاجرت پرندگان به چین - مشرق نیوز | آخرین اخبار ایران و ...
www.mashreghnews.ir/fa/news/374366/عکس-مهاجرت-پرندگان-به-چین
با شروع فصل سرما پرندگان مهاجر از نقاط مختلف جهان به اطراف رودخانه زرد در چین مهاجرت می‌کنند.
پرندگان مهاجر در تالاب شیرین سو کبودرآهنگ فرود آمدند | ...
korangnews.com › عناوین اخبار › اخبار شهرستان
۳ روز پیش - معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: شمار زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در تالاب. زیبای شیرین سو شهرستان کبودرآهنگ فرود ...
شگفتی های پرندگان مهاجر - صفحه اصلی - تبیان
film.tebyan.net/film/83215
تفکر به وسعت دریاها و اقیانوس هاانسان را به عظمت آفریدگار آنها می رساند ، اما عجیب تر از آن نظم و ترتیب شگفتی است که در زندگی پرندگان مهاجر دریایی و جود دارد، با ...
خبرگزاری تسنیم - پرندگان مهاجر در آسمان نصف‌جهان پرواز کردند‌
www.tasnimnews.com/.../پرندگان-مهاجر-در-آسمان-نصف-جهان-پرواز-کردن...
۱۳ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، همزمان با شروع فصل پائیز پرندگان مهاجر به آسمان نصف‌جهان پرواز کردند، این پرندگان از روز گذشته در آسمان ...
شکار پرندگان مهاجر در اروپا - نودا
noda.ir/pictures/public/شکار-پرندگان-مهاجر-در-اروپا/
همه ساله پرندگان مهاجر زیادی به اروپا کوچ می کنند و از کشور مالت می گذرند. با وجود اینکه قوانینی علیه شکار پرندگان در مالت وجود دارد اما باز هم بسیاری از پرندگان مورد هدف ...
طرح‌های عمرانی کارون، خانه پرندگان مهاجر را خراب کرد - خوزنا ...
www.khoozestaniha.ir/view-46080-طرح‌های%20عمرانی%20کارون،%20خان...
۲ روز پیش - کارشناس مسئول حیات وحش اداره‌کل محیط زیست خوزستان با اشاره به وضعیت زیست‌محیطی رودخانه کارون به عنوان یکی از نقاط استقرار پرندگان مهاجر ...
بهترین جا برای تماشای پرندگان مهاجر - آکا - روزنامه ،سلامت
www.akairan.com/iranshenasi-irangardi/.../2014717123236.html
فکر کنید ساکت و بی سر و صدا درست مثل یک درخت یا یک بوته سبز گوشه ای از یک تالاب نشسته اید و پرواز پرنده های مهاجری را نگاه می کنید که سالی یکی دو بار در ...
پرندگان مهاجر در خوزستان خانه خراب شدند - ایران‌بوم
www.iranboom.ir › یادگارهای فرهنگی و طبیعی › زیست بوم
۲ روز پیش - کارشناس مسئول حیات وحش اداره‌کل محیط زیست خوزستان اظهار کرد: در نتیجه اجرای طرح‌های عمرانی، زیستگاه‌ها و مناطق امن کارون برای استقرار پرندگان ...
اولین دسته از پرندگان مهاجر وارد تالاب کانی برازان مهاباد شدند ...
www.ashkeyalda.ir/the-first-batch-of-migratory-birds-in-kani-brazan-wet...
۳ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: کارشناسان این اداره در بازدید خود از تالاب بین المللی کانی برازان نخستین دسته از پرندگان مهاجر شامل ...
مقصد نهایی پروازها: پرندگان مهاجر و گردشگری - زیست بوم
zistboom.com/fa/news/.../مقصد-نهایی-پروازها-پرندگان-مهاجر-و-گردشگر...
روز جهانی پرندگان مهاجر رویدادی بین‌المللی است که در آن بر اهمیت وجود پرندگان مهاجر برای حفظ تعادل زمین، اکوسیستم و انسان تاکید شده است.
آیا می دانستید پرندگان مهاجر چگونه مسیریابی می کنند؟ - مجله ...
www.sootak.ir/.../آیا-می-دانستید-پرندگان-مهاجر-چگونه-مسیریابی-می-ک...
آیا می دانستید پرندگان مهاجر چگونه مسیریابی می کنند؟ محققان دانشگاه آکسفورد با بررسی پروتئینی در شبکیه چشم پرندگان مهاجر توانستند چگونگی یافتن مسیر ...
پرندگان مهاجر - وب سایت سیاوش صلواتیان
salavatian.ir/پرندگان-مهاجر/
عکس هایی از مهاجرت پرندگان وحشی سیبری به سوی تالاب های سرخرود و فریدونکنار استان مازندران.
پرندگان مهاجر ژاله اصفهانی - درباره ی ما
queryha.ir/پرندگان-مهاجر-ژاله-اصفهانی.html
خرید عینک آفتابی Louis Vuitton با قیمت ارزان آیا میدانید برترین عینک سال 2014 نزد افراد معروف همین عینک است ؟ انتخاب آرمین 2afm ، سیروان خسروی ، کیم ...
پرندگان مهاجر مهمترین منبع بروز بیماری آنفولانزای مرغی ...
bojnourd.irib.ir/-/پرندگان-مهاجر-مهمترین-منبع-بروز-بیماری-انفولانزا...
مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: پرندگان مهاجر مهمترین منبع بروز بیماری آنفولانزای مرغی است. دکتر احمدی تاکید کرد: تاکنون هیچ نشانه ای از این بیماری در ...
موردی از آنفلوآنزا در زیستگاه های پرندگان مهاجر چناران یافت نشد
dana.ir/News/465357.html
۷ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - رئیس شبکه دامپزشکی چناران گفت: در بازدید های صورت گرفته از تالابها و زیستگاه های پرندگان مهاجر چناران تا کنون موردی از تلفات پرندگان مهاجر ...
کشتار پرندگان مهاجر - آپارات
www.aparat.com/v/xwvEo/کشتار_پرندگان_مهاجر
۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تالاب جنوب یکی از روش های صید مرغابی ها که در ایران هم از این روش استفاده می شود .از این روش در تالاب هورالعظیم و شادگان در استان خوزستان استفاده ...
پرندگان کوخرد - پرندگان مهاجر
www.kookherdbirds.com/cat-1.aspx
یلوه ی کوچک به دشواری دیده می شود و چون پر سر و صدا است در بیشتر اوقات بدون اینکه این پرنده را ببینیم صدایش را می شنویم اما در فصل مهاجرت بیشتر قابل مشاهده ...
اشعار فارسی : گوناگون ٤ - پرندگان مهاجر : ژالهٴ اصفهانى
www.afroukhteh.com/farsi/poems/various4/parandegaaneMohaajer
پرندگان مهاجر ، دراین غروب خموش ،که ابرتیره تن انداخته به قلّهٴ کوه شما شتاب زده راهی کجا هستید ؟کشیده پر به افق ، تک تک وگروه گروه چه شد که روی نمودی.
چرا پرندگان مهاجر به شکل 7 پرواز می کنند؟ - نازوب
www.nazweb.ir/76756-why-do-birds-fly-in-figure-7.html
دانشمندان کالج حیات وحش لندن، علت پرواز V شکل برخی پرندگان مهاجر را صرفه‌جویی در انرژی اعلام کردند به گزارش ایسنا منطقه خراسان، بیشتر ر.
روز پرندگان مهاجر :: انجمن حامیان محیط زیست استان بوشهر
ecolian.blog.ir/tag/روز%20پرندگان%20مهاجر
۱ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «روز پرندگان مهاجر» ثبت شده است - انجمن مردم نهاد حامیان محیط زیست استان بوشهر.
اخبار روزانه استان مرکزی » با ورود پرندگان مهاجر ، میقان ...
markazidaily.ir/17432/با-ورود-پرندگان-مهاجر-،-میقان-میزبانی-خ/
۲ روز پیش - با ورود اولین دسته از پرندگان مهاجر تالاب میقان رسما میزبانی خود را آغاز کرد. به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، مهرداد حاجی‌حسینی معاون محیط ...
مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب کویری میقان اراک آغاز شد ...
earthnews.ir/?p=12723
۳ روز پیش - وی بیان کرد: سالانه حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار پرنده مهاجر وارد تالاب میقان اراک می شود که از این تعداد ۱۲ تا ۱۵ هزار پرنده از گونه درنای خاکستری است.
کوچ پرندگان مهاجر تالاب های فریدونکنار و محمودآباد به مناطق ...
www.kenariha.com/home/index.php/.../35-1392-01-22-16-36-39
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان محمودآباد مازندران، از کوچ انواع پرندگان مهاجر زمستان گذران از تالابها و آبگیرهای این شهرستان به مناطق سیبری خبر داد.
مهاجرت پرندگان با نزدیک شدن پاییز + تصاویر – جدیدترین ...
www.momtaznews.com/مهاجرت-پرندگان-با-نزدیک-شدن-پاییز-تصاو/
با نزدیک شدن فصل پاییز ، مهاجرت گروهی پرندگان مهاجر آغاز شده که یک عکاس کنجکاو چینی عکس های زیبایی را ازین مهاجرت گرفته است. به گزارش سرویس بین‌الملل ...
دود آتش‌سوزی‌های مالزی در چشم پرندگان مهاجر - پژواک
pajvak.com/main/article/.../دود-آتش-سوزی-های-مالزی-در-چشم-پرندگان-مهاج...
دود آتش‌سوزی‌های مالزی در چشم پرندگان مهاجر.
تصاویر/ زاینده رود میزبان پرندگان مهاجر - استان نیوز
www.ostannews.com/showpage.aspx?id=171049...پرندگان-مهاجر
انتقاد حاجی‌ دلیگانی از لاریجانی در مجلس. عکس/ وداع باشکوه تهرانی‌ها با «مهاجران الی‌الله» ... تصاویر/ زاینده رود میزبان پرندگان مهاجر. این مطلب را به اشتراک بگذارید :
هرمزگان؛ زیستگاه پرندگان مهاجر | هرمزگان آنلاین
hormozganonline.org/هرمزگان؛-زیستگاه-پرندگان-مهاجر/
۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تالاب رودخانه میناب زیستگاه پرندگان مهاجر است و با وجود آنکه در بیشتر ماههای سال خشک است اما ۱۴ گونه پرنده در این تالاب وجود دارد که جز گونه ماهی ...
[PDF]به پیشواز روز جهانی پرندگان مهاجر
www.ariaye.com/dari12/elmi/yar3.pdf
دکتر یارمحمد حیدر زاده کارشناس محیط زیست. به پیشواز ر. وز جهانی پرندگان مهاجر. پرنده به جانورانی که بدن شان پوشیده از پر و خون گرم و توان پرواز دارند گفته می شود.
مهاجرت پرندگان به تالاب «شیرین‌سو» آغاز شد - خبرگزاری میزان
www.mizanonline.ir/fa/.../مهاجرت-پرندگان-به-تالاب-شیرین‌سو-آغاز-شد
۶ روز پیش - خبرگزاری میزان- هر ساله با فرارسیدن فصل سرما، تالاب شکار ممنوع «شیرین‌سو» میزبان پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی زیادی می‌شود.
آغاز مهاجرت پرندگان به تالاب های آستارا - گیلان
www.tabnakgilan.ir/fa/news/.../آغاز-مهاجرت-پرندگان-به-تالاب-های-آستارا
۲۳ ساعت پیش - آستارا- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از آغاز مهاجرت نخستین گروه های پرندگان مهاجر به تالاب های این شهرستان خبر داد. شهروز قلی نژاد ...
کوچ پرندگان مهاجر به مازندران - خبرگزاری صداوسیما | IRIB News
www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=698088
تالاب بین المللی میانکاله با 68 هزار و 800 هکتار وسعت یکی از مهمترین زیستگاه های پرندگان مهاجر زمستان گذران است و به طور میانگین، در نیمه دوم سال میزبان بیش از ...
پرندگان مهاجر در تالاب شیرین‌سو همدان پیام
www.hamedanpayam.com/shownews/.../0x7013d2243c1cc335.html
۲ روز پیش - مادستان. شمار زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب زیبای شیرین‌سو شهرستان کبودراهنگ فرود آمدند. معاون فنی اداره کل حفاظت ...
پرندگان مهاجر وارد تالاب بین المللی درگه سنگی نقده شدند ...
ulrp.sharif.ir/.../news-1060-پرندگان-مهاجر-وارد-تالاب-بین-المللی-درگه-...
۴ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده از ورود بیش از 20 هزار قطعه انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر به تالاب بین المللی درگه سنگی ...
موردی از آنفلوآنزا در زیستگاه های پرندگان مهاجر چناران یافت ...
neda-chenaran.ir/?p=6683
۶ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - رئیس شبکه دامپزشکی چناران گفت: در بازدید های صورت گرفته از تالابها و زیستگاه های پرندگان مهاجر چناران تا کنون موردی از تلفات پرندگان مهاجر ...
البرز آمل - خطر در کمین نسل پرندگان مهاجر. فریدون‌کنار و سرخ‌رود
www.alborzeamol.blogfa.com/post/60
هرسال با شروع فصل پائیز انبوهی از انواع پرندگان مهاجر عمدتا آبزی برای زمستان‌گذرانی به منطقه فریدونکنار و سرخرود مازندران می‌آیند. این پرندگان تا شروع فصل بهار ...
نسل کشی پرندگان مهاجر در فریدونکنار و سرخرود ادامه دارد
shomalefarda.com/entekhabat/365-vijeh/35200-1393-09-03-19-02-25
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: بیش از یک ماه است که صید هزاران پرنده مهاجر در فریدونکنار و سرخرود آغاز شده است. هر روز صبح لاشه صدها پرنده ...
[DOC]پرندگان و مهاجرت - اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان
hormozgandoe.ir/mohajerat.DOC
پرندگان و مهاجرت. مهاجرت پرندگان در 3000 سال پیش ثبت شده است.چرا پرندگان مهاجرت می کنند و چطور پدیده مهاجرت به فواصل بسیار دور شکل گرفت؟ مهاجرت یک کوچ ...
جزیره نخیلو مامن پرندگان مهاجر تابستانی/ تصاویر
www.sirana.ir/NewsDetail.aspx?itemid=20176
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای محیط زیست مناسبی برای زیست و زاد و ولد پرندگان است گفت: عمده پرندگان مهاجر تابستان گذر ...
بهشت پرندگان مهاجر در دل کویر + عکس - شهرخبر
www.shahrekhabar.com/picnews/1410863100707699
همگردی : «تالاب کویری میقان» یکی از ۱۰ تالاب مهم ایرانه و۲۵ هزار هکتار وسعتشه که در ناحیه‌ی کم ارتفاع، مردابی، با آب شوردر پست‌ترین نقطه دشت فراهان و در ...
ورود پرندگان مهاجر به میانکاله
www.ettelaat.com/etiran/?p=149845
۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ساری خبرنگار اطلاعات: نخستین گروه پرندگان مهاجر زمستان گذران، میهمان تالاب بین‌المللی میانکاله شدند.با فروکش کردن گرمای هوا و مساعد شدن ...
بزرگداشت روز جهانی پرندگان مهاجر با اقلیم ایران ناسازگار است
www.infopoultry.net › خبر › اخبار و تازه ها
عضو هیئت علمی موسسه پرنده نگری طرلان با اشاره به روز جهانی پرندگان مهاجر گفت: در این موقع از سال دیگر هیچ پرنده مهاجری به ایران نمی آید و تبلیغ برای پرنده نگری ...
شکارچیان گلستان میزبان پرندگان مهاجر - کاسپین خبر
www.gorganonline.com/.../شکارچیان-گلستان-میزبان-پرندگان-مهاجر
حضور پرندگان مهاجر به خصوص گونه های نادر، در استان گلستان نعمتی است که می توان با برنامه ریزی دقیق علاوه بر حفاظت از این پرندگان به درآمد زایی گلستان هم کمک ...
کنترل محیط زیست سیستان در فصل بازگیری پرندگان مهاجر
www.mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?...cms...
۱۴ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - موج - مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مناطق مختلف استان در فصل بازگیری (پرندگان مهاجر) تحت کنترل یگان حفاظت محیط ...
کوچ سالانه ٢ میلیون پرنده مهاجر به ایران
www.sharghdaily.ir/News/.../کوچ-سالانه-2-میلیون-پرنده-مهاجر-به-ایران
براساس سرشماری‌های سالانه و زمستانی در سواحل دریاها و تالاب‌های کشور هر سال در حدود دو میلیون پرنده مهاجر به ایران می‌آیند. این آمار را صادق صادقی‌زادگان، رئیس گروه ...
شکار پرندگان مهاجر - انجمن دوستداران محیط زیست اردکان
cheetahardakan.persianblog.ir/tag/شکار_پرندگان_مهاجر
سبزپرس – گروه محیط طبیعی؛ محمدعلی الله قلی*: با نزدیک شدن زمستان، روزانه به شمار انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی و غیر آبزی که به منطقه فریدونکنار مهاجرت ...
تهران میزبان پرندگان مهاجر
www.iranaqua.ir/fa/index.asp?p=pages&id=1351
بهمن ماه سال گذشته مازیار حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفته بود تعدادی پرنده مهاجر وحشی در محوطه دریاچه چیتگر دیده می‌شود که نشان از شکل‌گیری یک ...
آغاز کوچ پرندگان مهاجر به سواحل وتالابهای هرمزگان - تی نیوز
tnews.ir/news/5DAD49948254.html
۲۳ ساعت پیش - بندرعباس / خبرگزاری صدا و سیما / علمی و فرهنگی کوچ پرندگان مهاجر به زیستگاههای آبی هرمزگان آغاز شد. هرسال با شروع فصل سرما ، پرندگان مهاجر ...
پرندگان مهاجر | دیده بان حقوق حیوانات - ایران
arw.ir/?tag=پرندگان-مهاجر
پس از بازدید وزیر کشور: ادامه فروش بدون مزاحمت پرندگان مهاجر در فریدونکنار/ فیلم. دیده بان حقوق حیوانات: عدم تمایل مسوولان استان مازندران برای ورود جدی به معضل ...
صید غیرقانونی پرندگان مهاجر در فریدونکنار آغاز شد - جمعیت ...
www.kaviresabz.ir/6995/6995/
۱۲ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - امسال حدود دو ماه زودتر از سال های گذشته مهاجرت پرندگان به زیستگاه های شمال کشور به خصوص عرصه های تالابی، آب بندان ها و شالیزارهای فریدونکنار و ...
Newsbar - مراقبت از پرندگان مهاجر در بجستان ضروری است...
www.khrdoe.ir/Lists/Newsbar/DispForm.aspx?ID=26...
عنوان. مراقبت از پرندگان مهاجر در بجستان ضروری است. پیوستها. ایجاد شده در 1391/09/30 01:36 ب.ظ توسط: public-r. ویرایش شده در 1391/09/30 01:36 ب.ظ توسط ...
پرندگان مهاجر در آسمان نصف‌جهان پرواز کردند‌ - اصفهان بیدار
esfahanebidar.ir/54813/پرندگان-مهاجر-در-آسمان-نصف‌جهان-پرواز/
۱۴ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - هم‌زمان با شروع فصل پائیز پرندگان مهاجر به آسمان نصف‌جهان پرواز کردند، این پرندگان از روز گذشته در آسمان اصفهان دیده شدند.
پرندگان مهاجر در مازندران - ویکی سینما
video.wikipg.com/show/35008.../پرندگان+مهاجر+در+مازندران_70011
پرندگان مهاجر در مازندران,طبیعت , ,مازندران,مهاجر,پرندگان.
گاوخونی برای پرندگان مهاجر حکم قهوه خانه سرراهی را ... - فیدوس
feydus.ir/ShowNews-644294.aspx
به گزارش تسنیم، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به خشک شدن گاوخونی، پرندگان مهاجر این تالاب را از نقشه مهاجرتی مغز خود جدا و در واقع گاوخونی ...
آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر تالاب کویری میقان | وی طب
www.weteb.ir › محیط زیست
۴ روز پیش - آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر تالاب کویری میقان. 11 ساعت قبل محیط زیست 0 بازدید. مهرداد حاجی حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر سال در ...
۴میلیون پرنده مهاجر هدف یک میلیون و ۵۰۰هزار اسلحه - همشهری ...
www.hamshahrionline.ir/details/307840/Environment/birds
۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دکتر اسماعیل کهرم، استاد پرنده‌شناسی می‌گوید هر سال حدود 4میلیون پرنده مهاجر برای زمستان‌گذرانی وارد ایران می‌شوند این درحالی است که 5/1 میلیون ...
پرندگان مهاجر - شهرستان مهران - ایلام امروز
https://www.ilamtoday.com/gallery/show.asp?n=383
پرندگان مهاجر - شهرستان مهران, ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ ... 3592@gmail.com. سلام ممنون از تصاویر خوب جالبی هستنند واگر تصاویر پرندگان مهاجر هم باشد خیلی بهتر هم میشود ...
شعری در خصوص فاجعه دردناک منا با عنوان “کوچ پرندگان مهاجر ...
hamounpress.ir/?p=13512
۱۳ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - کوچ پرندگان مهاجر چه سبکبال و صمیمانه رسیدی؟ حاجی. چه شنیدی؟خبری؟مژده،نویدی؟ حاجی. غسل کردم که سرم را ببرم در گوشش. باید آرام بپرسم که چه ...
پرندگان مهاجر «میقان» در اراک منجمد شدند!! + تصاویر
www.niksalehi.com/newspaper/view/052108.php
در حالیکه سرد شدن هوای اراک در چند هفته اخیر باعث یخ زدن تالاب میقان در 15 کیلومتری شمال شرقی این شهر و سخت شدن تهیه غذا برای پرندگان مهاجر شد گروههای مردم نهاد ...
تالاب رنجور انزلی میزبان مهربان پرندگان مهاجر؛ آغوش باز ...
www.mojshekan.com/?p=14096
۵ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تالاب رنجور انزلی میزبان مهربان پرندگان مهاجر؛ آغوش باز تالاب انزلی برای مهمانان فصل سرما. هرکسی با هر نیتی حتی با اسلحه شکاری مجاز خودش وارد ...
حضور پرندگان مهاجر در سد روستای خان آباد - نمای ایران
www.iranview.com/post/11531
هر ساله در اوایل فصل پائیز سد روستای خان آباد پذیرای پرندگان مهاجری است که این منطقه را برای استراحتی چند روزه انتخاب کرده اند.گونه های مختلفی که در م...
دنیای سبز تر | افزایش شکار پرندگان مهاجر در مازندران
www.irangreenworld.com/Fa/post_single.aspx?id=51866
۶ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - رئیس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد گفت: با آغاز فصل ورود پرندگان به استان مازندران، شکار این پرندگان در قالب دام‌های صید غیرمجاز افزایش ...
پرندگان صلح برای پرندگان مهاجر!
www.tehranpeacemuseum.org › ::موزه صلح تهران:: › اخبار
نه سال پیش در ماه می ۲۰۰۶، روز جهانی پرندگان مهاجر (WMBD) با حمایت برنامه‌ی محیط زیست سازمان ملل متحد(UNEP) و مجمع حمایت از گونه های مهاجر حیوانات وحشی (CMS) و ...
[PDF]محافظت از پرندگان مهاجر با حفظ زیست گاه ها
sinapress.ir/directory/پرونده%20ویزه/sina%20parande%20finall.pdf
شمارش معکوس حیات پرندگان مهاجر با مرگ تدریجی تاالب های ایران. 2. 3. 4. 6. 7. پرونده ... ماجرای انتخاب روز جهانی پرندگان مهاجر به سال 2006 و امضای توافقنامه. پرندگان ...
عصر هامون - آنفولانزا سوغات پرندگان مهاجر برای تبریزی ها ...
www.asrehamoon.ir/vdcbgab0.rhb9fpiuur.html
۲ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آنفولانزا سوغات پرندگان مهاجر برای تبریزی ها/ شهریاری: انتقال آنفولانزای مرغی از پاکستان به شمال ایران صحت ندارد. تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ ...
مازندنومه : قتل‌عام پرندگان مهاجر در فریدونکنار
www.mazandnume.com/.../-قتل‌عام-پرندگان-مهاجر-در-فریدونکنار/
۷ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - مدت‌هاست از تالاب فریدونکنار به‌عنوان سیاه‌چاله پرندگان مهاجر یاد می‌شود. مهاجران خسته و گونه‌های حفاظت‌شده‌ای که پس از طی هزاران کیلومتر راه به تالاب ...
آغاز کوچ پرندگان مهاجر به سواحل وتالابهای هرمزگان - خبر فارسی
khabarfarsi.com/n/14518921
۲۳ ساعت پیش - بندرعباس / خبرگزاری صدا و سیما / علمی و فرهنگی - کوچ پرندگان مهاجر به زیستگاههای آبی هرمزگان آغاز شد. - هرسال با شروع فصل سرما ، پرندگان ...
کوچ پرندگان مهاجر به زیستگاه های خوزستان | عصر جنوب
www.asrejonoob.ir/.../کوچ-پرندگان-مهاجر-به-زیستگاه-های-خوزست
۳ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - عصر جنوب/ asrejonoob.ir: گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر جهان برای زمستان گذرانی به زیستگاه های شمال خوزستان کوچ کردند.
قتل عام پرندگان مهاجر در فریدونکنار | خزرنماخزرنما
www.khazarnama.ir/قتل-عام-پرندگان-مهاجر-در-فریدونکنار/
۳ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: با شروع فصل سرما در نیمکره شمالی زمین، پرندگان مهاجر زیستگاه های در حال یخ زدن خود را به ...
کاهش ۲۰ درصدی ورود‌ پرندگان مهاجر به گیلان نسبت به سال ...
anzaliclub.ir/کاهش-20-درصدی-ورود‌-پرندگان-مهاجر-به-گیل/
۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ه‍.ش. - کارشناس حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست گیلان با اشاره به برگشت پرندگان مهاجر از گیلان گفت: ورود جمعیت پرندگان مهاجر به گیلان نسبت ...
اولین پروژه گروه هنری پیله بهشت (پرندگان مهاجر آشوراده ...
www.mehr.ir/photos/18842
اولین گام موثر در زمینه محیط زیست و حفظ داشته های آن ایده پرندکان مهاجر آشوراده بود که توسط خانم هما رستمی شاهواری مطرح شد . پرندگانی که بر اثر ازبین رفتن ...
[PDF]ﺯﻣﺎﻧﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎﺭﺵ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎﻥ ﻣﻬﺎﺟﺮ
www.magiran.com/ppdf/nppdf/2835/p0283541590141.pdf
۱۳ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ﻣﻬﺪﻱ ﺁﻳﻴﻨﻲ / ﮔﺮﻭﻩ ﺟﺎﻣﻌﻪ. ﺣﺪﻭﺩ 15 ﻣﻴﻠﻴــﻮﻥ ﭘﺮﻧﺪﻩ ﻣﻬﺎﺟﺮ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﻫﺮ. ﺳﺎﻝ ﺑﺎ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﻓﺼﻞ ﻫﺎﻱ ﺳﺮﺩ ، ﺣﺪﻭﺩ ﺩﻭ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﺍﻱ. ﺯﻣﺴــﺘﺎﻥ ﮔﺬﺭﺍﻧﻲ ﺑﻪ ﺯﻳﺴﺘﮕﺎﻩ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ...
رازهای بزرگ پرندگان مهاجر - آفتاب
www.aftabir.com/articles/view/science.../رازهای-بزرگ-پرندگان-مهاجر
۲۰ فروردین ۱۳۹۲ ه‍.ش. - مهاجرت یا کوچ پرندگان از ابتدا انسان را به خود جلب کرده است حدود هزار سال قبل شخصی به نام هومر به آن اشاره کرده و فیلسوف بزرگ یونانی، ارسطو، ...